Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در بیانیه‌ای خواستار محکومیت اقدام سخیف امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه درباره حمایت از توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شد.

در این بیانیه آمده است: وقایع و اتفاقاتی که این روزها به گوش می‌رسد مؤید این واقعیت است که جایی که خرد، اندیشه و منطق آدمی از جریان بازمی‌ماند، رویه توهین و جسارت در پیش گرفته می‌شود و آنگاه‌ که وجدان مشترک بشریت به خواب می‌رود انگیزه‌های پلید شیطانی سر برمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانه آمده است: این نقصان و خسران چه در غرب و از زبان به ظاهر سیاستمدار اسلام‌ستیزی مانند رئیس‌جمهور فرانسه باشد و چه در شرق، موجب بروز آفات و بلایای بسیاری برای بشریت و جریحه‌دار شدن احساسات پاک دو میلیارد نفر مسلمان شده است.

در این بیانیه عنوان شده است: فرانسه و سایر جوامع غربی که امروزه در اوج شهوت‌پرستی و ابتذال واقع شده‌اند در بن‌بست مکاتب غیرتوحیدی گرفتار آمده‌اند و عقلانی‌تر آن بوده که دولتمردان کم‌خرد غربی، کِشتی به گل نشسته جوامع خود را به ساحل نجات و آرامش برسانند.توهین و جسارت هتاکانه به ساحت نورانی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که در سال‌های اخیر به حربه‌ای سیاسی و تهاجمی برای غرب بدل شده، این بار از سوی رئیس‌جمهور بی‌تدبیر و هتاک فرانسه تکرار شد.

در این بیانیه مطرح شده است: انگیزه این سخنان سخیف، اگر مقابله با رویکرد مثبت جوانان فرانسوی و اروپایی به اسلام باشد یا هر موضوع دیگری، در واقع واکنشی مذبوحانه و از سر استیصال به شنیده شدن پیام جهانی و پر تلألؤ رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) است. این تلاش مذبوحانه امری بوده که از حیث بیهودگی، پنبه در گوش گذاشتن کفار در صدر اسلام را تداعی می‌کند.

در این بیانیه اضافه شده است: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با محکومیت هرگونه توهین به ساحت پاک و مقدس پیامبر اکرم(ص) و هر اقدام دین‌ستیزانه و ضداسلامی با دعوت جوامع عقب‌مانده غربی و رئیس‌جمهور مستأصل فرانسه به بازگشت به مذهب و دینمداری آگاهانه اعلام می‌دارد که مکتب جهان‌شمول و انسان‌ساز اسلام و میراث گران‌قدر رسول مهربانی‌ها نه‌تنها با این‌گونه جسارت‌ها تضعیف نخواهد شد؛ بلکه به مصداق آیه شریفه«یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ» چهره تابان و درخشان خود را بیش‌ازپیش به عالمیان عیان خواهد کرد.

در این بیانیه خواسته شده است: انتظار می‌رود که دانشگاهیان اندیشمند و معزز ما با اجتهادات فکری و علمی در برابر این‌گونه تحریفات و سخنان سخیف ایستادگی کرده و با تنویر افکار پرده از نیات پنهان و شوم دشمنان اسلام و قرآن بردارند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1079038 برچسب‌ها اهانت به پیامبر دانشگاه آزاد اسلامی فرانسه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اهانت به پیامبر دانشگاه آزاد اسلامی فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای ایفای نقش بیشتر در زمینه دفاع مشترک اروپایی، بازدارندگی هسته‌ای را عنصری اجتناب ناپذیر در این راستا دانسته و خواستار بحث درباره نقش این تسلیحات در دفاع مشترک اروپایی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که این کشور آماده کمک بیشتر به دفاع از اروپا است. به گفته وی بازدارندگی هسته‌ای که می تواند ارائه شود یک "عنصر اجتناب ناپذیر" است.

به این ترتیب امانوئل ماکرون، خواستار بحث درباره نقش سلاح های هسته‌ای در دفاع مشترک اروپا شده است. ماکرون در مصاحبه‌ای با گروه رسانه ای ابرا که روز شنبه منتشر شد، گفت: او می خواهد بحثی را آغاز کند که باید شامل دفاع موشکی، قابلیت های دوربرد و تسلیحات هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته‌ای آمریکایی در خاک خود دارند.

وی افزود: بیایید همه چیز را روی میز بگذاریم و به آنچه واقعاً قابل اعتماد از ما محافظت می کند، بنگریم. وی افزود: فرانسه آماده است بیشتر در زمینه دفاع از اروپا ایفای نقش کند. از زمان برگزیت، فرانسه تنها قدرت هسته ای در اتحادیه اروپا بوده است.

ماکرون پیش از این هم در سخنرانی روز پنجشنبه خود در دانشگاه سوربن پاریس خواستار تقویت دفاع اروپایی شده بود. مکرون گفت: اروپای ما فانی است، می تواند بمیرد و این بستگی به تصمیمات ما دارد. او خواستار دفاع «معتبر» اروپا شد. وی تاکید کرده بود که بازدارندگی هسته‌ای که فرانسه در اختیار دارد "یک عنصر اساسی دفاع از قاره اروپا" است.

رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مدت هاست که توسعه صنعت هسته‌ای اروپا را ترویج می کند که شامل فرآوری اورانیوم نیز می شود. در فوریه 2022، او از چرخش در فرانسه به سمت گسترش مجدد انرژی هسته‌ای خبر داد و وعده ساخت تا 14 راکتور جدید را داد.

ماکرون این موضوع را با بیان اینکه انرژی هسته‌ای کم انتشار است و به تامین مستقل انرژی کشور کمک می کند، توجیه می کند. منتقدان خاطرنشان می کنند که فرانسه حدود نیمی از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته‌ای را از قزاقستان و ازبکستان وارد می کند.

بریتانیا و فرانسه تنها دو کشور اروپایی ناتو هستند که چنین سیستم های تسلیحاتی دارند. ماکرون پیش از این در سال 2020 به آلمان و دیگر شرکای اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود که درباره همکاری اروپا در زمینه بازدارندگی هسته‌ای صحبت کنند که تا کنون بی پاسخ مانده است.

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمتماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد