Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان گفت: رسانه میتواند با پررنگ نشان دادن وقف در حوزه های مورد نیاز امروز جامعه به ترغیب و آشنایی مردم به این عمل خداپسندانه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهدی خوزین در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان شامل  12 هزار رقبه و 550 موقوفه است که از این تعداد 50 موقوفه منفعتی و 500 موقوفه انتفاعی می باشد که موقوفات منفعتی دارای درآمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بقعه امامزاده نور در سطح شهر گرگان، بقعه زکریای نبی در شهرانبارالعلوم، بقعه نه تن در سطح شهر گرگان و بقعه امامزاده سلیمان در غرب شهرستان گرگان از بقاع شاخص این منطقه می باشد.

به گفته وی ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف جزو سیاست ها و اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

خوزین با تاکید بر اینکه موقوفه نیاز جامعه را به حاکمیت کم میکند بیان داشت: موقوفه در زمینه های تحصیل و تولید علم، نیازمندان( خیرات و مبرّات مطلق)، دانش آموزان و بیماران بی بضاعت، مسکن زوج های جوان، بیماران صعب العلاج و رسانه در واقع نیاز روز جامعه به موقوفات است.

وی بیان داشت: نیات موقوفات نامحدود و گسترده است ضمن اینکه واقف میتوانند تولیت را بر عهده بگیرند و متولی وقف خود باشد.

وی متذکر شد: اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان دومین منطقه پر رقبه در سطح استان است که شامل 15 بقعه می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان گفت: اعتبارات دولتی از فرمانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه، کمک های بلاعوض از سازمان اوقاف و وام های بدون سود برای بقاع متبرکه در نظر گرفته میشود.

وی در ادامه یادآور شد: وقف در حوزه رسانه نیز یکی از موارد مهم می باشد که با توجه به اهمیت رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز و همچنین با توجه به هجمه های شدید رسانه های معاند علیه دین و کشور ما، وقف در حوزه رسانه نیز بسیار ضروری می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان شهرستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ۳۹ شرکت دانش بنیان در مدت پنج روز دستاورد‌های خود را در چهارمین نمایشگاه وقف ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سازمان اوقاف در رساندن منافع امور وقفی از مرز هفت همت عبور کرده است، گفت: رساندن منافع امور وقفی به ۲۰ همت دور از دسترس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی افزود: امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف، بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

این نمایشگاه ۵ روز از ۹ تا ۱۷ اردیبهشت دایر است و برنامه‌ریزی شده مدیران کل اوقاف و از استان‌ها به نوبت در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس