Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری الجزایر از سفر رئیس جمهور این کشور به آلمان برای انجام آزمایشات پزشکی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور 74 ساله الجزایر به دلیل ابتلای برخی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری به ویروس کرونا از شنبه گذشته تحت قرنطینه بهداشتی قرار گرفت. با این حال، به وظایف خودش همچنان ادامه می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس عبدالمجید تبون به یک بیمارستان نظامی در پایتخت الجزایر منتقل شد و پزشکان وضعیت جسمانی او را خوب اعلام کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دفتر ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بنا به توصیه تیم پزشکی رئیس جمهور برای انجام آزمایشات دقیق پزشکی به آلمان اعزام شد.

به نوشته روزنامه الرای الیوم،  دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه خود به علت اعزام عبدالمجید تبون به آلمان  هیچ اشاره‌ای نکرد اما تاکید کرد: وضعیت جسمانی رئیس جمهور پایدار است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

خبر اعزام تبون به آلمان درحالی منتشر شده که قرار است یکشنبه هفته آینده (11 آبان ماه) همه پرسی درباره اصلاحات انجام شده در قانون اساسی الجزایر برگزار شود.

عبدالمجمید تبون در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری الجزایر یکی از وعده‌هایی که داد،  اصلاح قانون اساسی این کشور بود.

وی پس از ورود به کاخ ریاست جمهوری تیمی از کارشناسان حقوقی و متخصصان قانون اساسی تشکیل داد. این تیم پیش نویس اصلاحات انجام شده را تهیه کرد که به تصویب دولت و پارلمان  الجزایر و برخی گروه های سیاسی این کشور رسید اما سایر احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی از تائید این پیش نویس خود داری و اعلام کردند: اصلاحات انجام شده پاسخگوی مطالبات ملت الجزایر نیست.

مخالفان اصلاحات انجام شده در قانون اساسی الجزایر دیروز با انتشار بیانیه‌ای از مردم این کشور خواستند، در همه پرسی اول نوامبر (11 آبان ماه) به این اصلاحات رای منفی دهند.

رای منفی احزاب اسلامگرای الجزایر به اصلاحات قانون اساسی

در این بیانیه آمده‌است: اصلاحات انجام شده تغییرات بنیادین و فراگیر را در کشور ایجاد نمی‌کند و حتی به سطح وعده‌هایی که رئیس جمهور در رقابت های انتخاباتی داده‌است، نمی رسد. دراین اصلاحات بسیار آزادی‌ها با قید و بند قانون محدود شده، ساختار سیاسی با ایجادی ریاست جمهوری توتالیتر پیچیده شده و تفکیک قوا صورت نگرفته‌ است و دستگاه قضایی استقلال کامل ندارد.

این احزاب به همراه فعالان جامعه مدنی الجزایر خواهان برکناری تمام عناصر وابسته به نظام عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور از قدرت و تدوین قانون اساسی جدید هستند.

 آنان معتقدند: در صورت عدم اجرای این خواسته‌ها انقلاب مردم الجزایر در سال 2019 علیه نظام بوتفلیقه به اهداف خود نرسیده و این نظام باز تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ریاست جمهوری الجزایر اصلاحات انجام شده دفتر ریاست جمهوری قانون اساسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس