Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با شبکه خبر، در پاسخ به این سوال که «برخی از مردم گله‌مندند که چرا برخی از عوارضی بزرگراه‌های کشور از جمله عوارضی بزرگراه همت – کرج، دریافت وجه عوارض را از الکترونیکی به دستی تغییر داده‌اند؟» گفت: متأسفانه بعضی از مردم به رفاه ارزشمندی که صرفه جویی زمانی و هزینه‌ای برایشان داشت کم توجهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری از اینکه تاکنون بالای ۵۰ درصد عوارض دریافت شده است. افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی و هماهنگی که با پلیس داشتیم، قرار شده که این مبالغ عوارضی از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

اسلامی اظهار کرد: خواهش من از مردم این است که قدر این وضعیت را بدانند و هزینه‌ها را به موقع پرداخت کنند. همین اینکه مردم بدون توقف از عوارضی‌ها عبور می‌کنند، این روش برای آن‌ها یک فرصت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم که مردم همکاری کنند و از انواع شیوه‌های سهل و آسانی که برای پرداخت وجود دارد، استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ۶ اتوبان به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی تجهیز شده و طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند و ۸ آزادراه نیز در حال تغییر و اقدام هستند، افزود: اگر مردم همکاری کنند، بخش خصوصی که سرمایه گذار است نیز اعتماد می‌کند و با تضمینی که ما به آن‌ها در خصوص دریافت عوارض می‌دهیم، با سرعت بیشتری روش دریافت عوارض دستی به روش الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته اصلی مردم هستند که اگر هزینه‌هایشان را پرداخت کنند، این اعتماد به وجود می‌آید.

منبع: فردا

کلیدواژه: عوارض الکترونیکی اتوبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث

 با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است.

به گزارش تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ميزان حق بيمه شخص ثالث چقدر افزايش مي‌يابد؟ دستور جدید احمدی نژاد درباره بیمه شخص ثالث

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث