Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رحمانی در گفت‌وگوباخبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آغاز دوباره حرکت‌های جهادی برای مقابله با کرونا در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده‌اند که گروه‌های جهادی و بسیجی بار دیگر در بحث مبارزه با کرونا وارد عمل شوند،در استان ما نیز در راستای لبیک به این فرمان نیروهای جهادی پا به میدان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیروز سمپاشی داخل شهر ارومیه و سمپاشی کامل بیمارستان عارفیان این شهر آغاز شده و همچنین بیمارستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب نیز به طور کامل سمپاشی شده‌اند و از سوی دیگر تمامی گروه‌های جهادی و پزشکان و طلاب، در صورت نیاز، آماده کمک به بیمارستان‌ها هستند و در صورت درخواست مراکز درمانی، برای کمک اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ غربی گفت: حتی ادارات، بانک‌ها، روستاها و مدارس نیز در صورت درخواست، با اعزام گروه‌های جهادی مورد سمپاشی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و ۶۵۰ گروه جهادی در سراسر استان وجود دارد تصریح کرد: در هر گروه جهادی بین ۱۴ تا ۲۲ نفر عضو هستند و در واقع، بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در گروه‌های جهادی حضور دارند که از این تعداد، ۶۲۰ گروه تخصصی هستند و همه آنها برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

اعلام آمادگی طلاب آذربایجان‌ غربی برای کفن و دفن اموات کرونایی

رحمانی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌ غربی، طلاب برای کفن و دفن اموات کرونایی اعلام آمادگی کرده و حتی از روحانیان این استان به سایر استان‌ها اعزام شده‌اند.

وی گفت: از سوی دیگر تیم‌های پزشکی نیز برای کمک به کادر پزشکی اعلام آمادگی کرده و تعدادی از گروه‌های جهادی که در گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، آمادگی کامل خود را برای استقرار در بیمارستان‌ها از نظافت تا جابه جایی بیماران اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین هم اکنون گروه‌های جهادی و پزشکان در  زندان شهر ارومیه  فعالیت می‌کنند و براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، هفته بعد نیز تیم پزشکی به زندان‌ها اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته به میزان یک هزار و ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده واقع شده است گفت: گروه‌های جهادی تمامی این مواد ضدعفونی‌کننده و مواد موردنیاز را خود خریداری کرده و تاکنون هیچ اداره یا ارگانی در این راه نیز کمک نکرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی افزود: گروه‌های جهادی زیرنظر مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی استان بوده و تا هر زمانی که نیاز باشد سازماندهی گروه‌های جهادی برای کمک در راستای مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در گروه‌های جهادی تمامی اقشار مختلف مردم و از هر تخصصی اعم از کشاورز، طلبه، پزشک و دانشجویی وجود داشته و خوشبختانه در این رابطه هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی سازمان بسیج گروه های جهادی ارومیه گروه های جهادی اعلام آمادگی برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد