Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری هیل گزارش داد : «مایلز تیلور» مقام پیشین وزارت امنیت داخلی آمریکا چهارشنبه‌شب افشا کرد که او نویسنده ناشناس یک مقاله در روزنامه نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۸ و یک کتاب افشاگرانه در سال ۲۰۱۹ بوده که علیه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور نوشته شده و جنجال بسیاری به پا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلور که سال گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد، در یک پست در فضای مجازی نوشت که "شاهد ناتوانی ترامپ از انجام وظایفش" در طول دو سال و نیم خدمت دولتی خود بوده و دیگر کارکنان دولتی آمریکا نیز شاهد این امر بوده‌اند.

او افزود که همه شاهد چنین وضعیتی بوده‌اند، اما از ترس "انتقام" توسط ترامپ در زبان گشودن و افشای واقعیت تردید داشتند.

تیلور به کتابی به نام "هشدار" که در سال ۲۰۱۹ به صورت ناشناس منتشر کرد، اشاره کرد و ادامه داد: به همین خاطر من وقتی از دولت خارج شدم، [کتاب] هشدار را نوشتم که مطالعه شخصیت رییس جمهوری کنونی و هشدار به مردم دادم که وضعیت درونی دولت ترامپ آنگونه که ظاهرش بد است نیست، بلکه بدتر از آن است.

این مقام پیشین دولت ترامپ در ماه‌های گذشته آشکارا از دولت ترامپ انتقاد و حتی به حمایت از «جو بایدن» نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و رقیب ترامپ اقدام کرده بود، اما تاکنون نگفته بود که نویسند آن کتاب و مقاله بوده است.

تیلور به عنوان منبع و مقام ناشناس در دولت ترامپ، زمانی جنجال به پا کرد که مقاله‌ای با نام "مقام ارشد کاخ سفید" نوشت و در آن گفت که گروهی از مقام‌ها در دولت ترامپ به صورت مخفی گرد هم آمده‌اند تا با همکاری هم، اقدامات خطرناک او را خنثی کنند.

او همچنین در کتاب خود به نام "هشدار" ادعا کرده بود که در سال ۲۰۱۸ مقام‌های ارشد دولت ترامپ تصمیم گرفته بودند در "یک خودکشی دسته‌جمعی" به صورت گروهی استعفا دهند تا درباره رفتار رییس جمهوری آمریکا به مردم اخطار داده باشند؛ اما برای خودداری از بی‌ثبات‌تر کردن دولت از این کار منصرف شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دولت ترامپ دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در 2 حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که اگر دیوان بین‌المللی کیفری حکم بازداشت احتمالی مقام‌های اسرائیلی را صادر کند، با عواقبش از جانب آمریکا روبه‌رو می‌شود.

«مایکل مک کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که پیش‌نویس این لایحه در دست اقدام است و به آکسیوس گفت که او و سایر قانونگذاران جمهوری خواه با کریم خان، دادستان این دیوان بین‌المللی در تماس هستند.

وی افزود: «می‌خواهیم به او تاکید کنیم که پا گذاشتن در مسیر صدور حکم دستگیری علیه مقام‌های اسرائیلی ایده‌ای واقعا بد است و این روند، روابط آمریکا و دادگاه را مخدوش می‌کند.»

این قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «ما مطمئن نیستیم که آیا حکم بازداشت قریب الوقوع است یا خیر، اما این یک نوع اقدام احتیاطی است که به آنها اطلاع دهیم که اگر چنین حکمی علیه مقام‌های اسرائیلی صادر شود، ما این قانون را آماده اجرا کرده‌ایم.»

مک‌کال همچنین خاطرنشان کرد این لایحه فوریه گذشته ارائه شد تا مقامات دیوان لاهه را که در تحقیقات درباره متحدان ایالات متحده که عضو این دیوان نیستند، مانند اسرائیل، تحریم کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرب می‌خواهد هویت زنانه را از بین ببرد
  • معلمان پرچم‌دار زنده نگه‌داشتن هویت ایرانی در نوجوانان هستند
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران