Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان تقویت اتحاد و همدلی با هدف تسهیل امور شهروندان را تنها راهبرد موفقیت خواند و با تاکید بر اینکه لحظه‌ای از خدمت رسانی به مردم نباید از دست برود، گفت: اختلاف نظر در پیشبرد امور، منجر به معطل ماندن ارائه خدمات به شهروندان نشود و لازم است از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت بهبود زندگی مردم استفاده‌ای درست و اصولی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم معارفه شهردار رشت با تبریک فرارسیدن میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، افزود: در ایام میلاد خجسته پیامبری قرار داریم که با تأسی از آموزه‌های آن اسوه حسنه، پایه های برادری در میان جوامع اسلامی تحکیم می یابد.

وی سیره پیامبر اسلام را برای جهانیان الگو و اسوه دانست و اظهار داشت: پیامبر اعظم مظهر جلوه های الهی است و پروردگار متعال نیز در سوره مبارکه قلم به خُلق نیکو آن حضرت اشاره دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان وحدت را رمز چیرگی بر مشکلات و انسجام را راه‌حل غلبه بر دشواری‌ها دانست و گفت: همه ما مسئولان در جهت رسیدگی به امور مردم باید وحدت و انسجام را سرلوحه قرار دهیم بویژه در شرایط کنونی که تنها راهبرد موفقیت، تقویت اتحاد و یکدلی با هدف تسهیل امور شهروندان است.

وی افزود: تجربه‌های متعدد تاریخی نیز نشان می‌دهد هرجا با پشتوانه‌ای از وحدت، گام برداشته‌ایم؛ توانسته ایم بر تنگناها فائق آییم.

استاندار گیلان شهرداری ها را یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین نهادهای خدماتی در هر شهر عنوان و خاطرنشان کرد: رشت با سابقه ای افزون بر یک قرن از تاسیس نهادی چون بلدیه، در زمره اولین شهرهایی است که با سابقه تمدنی غنی و میراث های فرهنگی ارزشمند، از این تشکیلات بهره مند بوده است.

وی سابقه بالای شهرداری در رشت را یکی از امتیازات این شهر و در واقع بیانگر تمدن شهرنشینی مردمانی دانست که صاحب اولین‌ها در حوزه‌های مختلف بوده‌اند و گفت: امروز هم، رشت و ساکنان آن، در عرصه‌های ملی و فراملی، به همین خصیصه شهره هستند.

دکتر زارع با بیان اینکه سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی رشت، این شهر را نه تنها در استان بلکه در پهنه ایران متمایز ساخته، افزود: بر این مبنا لازم است نهایت تلاش و کوشش برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان آن به‌کار گرفته شود.

وی راهکارهای جلب رضایت مردم از زندگی در منطقه خاص جغرافیایی را موضوعی مهمی ارزیابی و با اشاره به انجام تحقیقات گسترده علمی و دانشگاهی پیرامون این مسئله خاطرنشان کرد: ارتقاء کیفیت زندگی، تنها یک امر مادی نیست بلکه روابط اجتماعی سالم و سازنده، در تحقق این مهم اثرگذاری بالایی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان هم‌افزایی شورای اسلامی شهر با نهاد شهرداری در بسترسازی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان را بسیار مهم و موثر دانست و بر ضرورت تمرکز این دو نهاد شهری که برآمده از آرای مردم و پاسخگو به آنان هستند، بر انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی و عملیاتی برای جلب رضایت شهروندان و ارتقاء شاخص های شهری تأکید کرد.

وی به مواجهه رشت با دشواری‌هایی که مهم‌ترین آنها زباله، ترافیک، بهسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی رودخانه‌هاست، اشاره و تصریح کرد: البته دغدغه‌هایی درخصوص حفظ بناهای تاریخی، توسعه مراکز فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی نیز وجود دارد.

استاندار گیلان شناسایی دقیق مشکلات، اولویت‌بندی آنها و اتخاذ راهکارهایی عملی برای رفع آنها طبق برنامه زمانبندی مشخص با تعامل شورای اسلامی شهر را جزء انتظار خود از شهردار جدید رشت عنوان کرد و گفت: در این راستا شهردار جدید باید به تبیین فعالیت‌های انجام شده و پاسخگویی به مطالبات بحق شهروندان اقدام کند.

وی با تاکید براینکه لحظه‌ای از ارائه خدمت به مردم نباید از دست برود، افزود: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت بهبود سطح زندگی شهروندان، استفاده‌ای درست و اصولی صورت گیرد.

دکتر زارع اختلاف‌نظر را در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای، امری طبیعی دانست و اظهار کرد: این اختلاف نظر نباید به معطل ماندن ارائه خدمات به شهروندان منجر شود بلکه لازم است پس از تصمیم‌گیری برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی، همگان گام در عرصه نهاده و با همبستگی جمعی و عزمی راسخ، نقش موثری در نیل به موفقیت ایفا کنند.

در پایان این مراسم با قدردانی از سرپرست شهرداری رشت، حکم انتصاب سید محمد احمدی از سوی وزیر کشور، توسط دکتر زارع استاندار گیلان به او اعطا شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خدمت رسانی به مردم استاندار گیلان معارفه شهردار رشت تقویت اتحاد و همدلی استاندار گیلان اختلاف نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است

 آیت‌الله مصطفی محامی در شورای اداری زاهدان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مردم این استان نجیب، صبور، با معرفت و شایسته هر گونه خدمت هستند، اما وقتی مشکلات استان و شهرستان‌ها را مشاهده می‌کنیم از مشکلات متاثر می‌شویم و زاهدان به عنوان مرکز استان نیازمند یک رسیدگی ویژه است.

وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم با ظاهرسازی کار به جایی نخواهید برد تصریح کرد: اگر به دنبال رضایت الهی هستید باید به مردم خدمت کنید چرا که در روایات مختلف نیز به این امر تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به نامگذاری شعار سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند این نامگذاری‌ها در طی یک سال به اتمام نمی‌رسد بلکه باید در طول سال‌ها استمرار پیدا کند و در طول سال‌های اخیر همواره به محورها و زوایای مختلف اقتصادی پرداخته شده است چرا که رهبر معظم انقلاب از جایگاه رهبری جامعه اسلامی و با دید جامعی که نسبت به اوضاع کشور و وضعیت خارج از کشور دارند اولویت را اقتصاد و معیشت مردم می‌دانند چرا که دشمن سعی دارد از این طریق بین مردم و جامعه اسلامی فاصله ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم و باید ما هم در این جنگ ترکیبی یک جبهه متحد تشکیل دهیم و در برابر هجوم دشمن دفاع داشته باشیم و مهمتر اینکه نقطه ضعف دشمن را ببینیم و ما هم به سوی او حالت هجومی داشته باشیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کاری برای خداوند متعال انجام دهیم باید به خلق خدا خدمت کنیم و از نگاه دینی خدمت به خلق بهتر از اعمال مستحبی است چرا که ثواب شاد کردن دل مؤمن به مراتب بیشتر از اعمال مستحب دیگر است و از نگاه عقلانی باید گفت منشا پیروزی انقلاب حضور مردم بود و هنر امام خمینی(ره) پای کار آوردن مردم بود و اگر مردم پای کار نبودند از فتنه‌های اول انقلاب به سلامت عبور نمی‌کردیم و بعد در دوران دفاع مقدس باز مردم پای کار آمدند و برگ برنده ما انسان‌های مؤمن و متعهد بودند.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌ها این است که با وجود ارائه خدمات در نقاط مختلف استان اما باز هم افراد ناراضی هستند برای مثال اجرای پروژه پتروشیمی در چابهار با هزینه‌ای میلیاردی در حال انجام است اما برخی متهم می‌کنند که اجرای این پروژه همراه با آسیب‌های زیست محیطی است و به همین دلیل در این منطقه اجرا شده و یا هدف از فعالیت‌های صورت گرفته جهت توسعه سواحل مکران را بر هم زدن ترکیب جمعیتی مطرح می‌کنند و همواره دنبال سوژه هستند و مسئولان در چنین شرایطی باید کار اقناعی انجام و در پروژه‌های مختلف خود پیوست فرهنگی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال امنیت پایدار هستید باید به حوزه فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید و اگر بخشی از بودجه‌های نظامی صرف رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی شود بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: منطق و استدلال خود را بدون توهین بیان می‌کنیم و معتقدیم در چنین حالتی وحدت جامعه هم حفظ می‌شود چرا که شیعه و سنی نسبت به اعتقادات یکدیگر شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: البته دشمن چنین چیزی را نمی‌پسندد و در تلاش است تا با واسطه یا بی واسطه شرایطی را فراهم آورد تا افراد تندی از سوی شیعه یا اهل سنت به یکدیگر توهین کنند.

وی ادامه داد: در یکی از این موارد فردی بیان می‌کرد که وقتی برخی از شیعیان به صورت تند و افراطی عمل می‌کنند آن را به حساب شخص شما می‌گذارند و در پاسخ مطرح کردم که مبانی بنده از نکات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه و سایر سخنرانی‌ها مشخص است و همواره نکات خود را تبیین و با استدلال مطرح می‌کنم که تندروی و نگاه افراطی صحیح نیست و بنده هیچ سخنگویی ندارم تا با نگاه تند و افراطی به سخنرانی بپردازد.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به آن‌ها حسن ظن داشته باشند و گام مهم در این جهت این است که کار با مشارکت خود مردم صورت می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود