Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد جباری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، جزییاتی از نشست بعد از ظهر امروز نمایندگان هرمزگان به همراه استاندار با جهانگیری معاون اول رییس جمهور را تشریح کرد.

برگزیده‌ای از اظهارات نماینده غرب هرمزگان در ادامه می‌آید.

این نشست با حضور هر 5 نماینده استان و استاندار هرمزگان و همین طور معاون امور مجلس رییس جمهور و معاونان و مسؤولان دفتر معاون اول رییس جمهور و به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقال گلایه‌های مردم هرمزگان در زمینه‌های مختلف برغم رای بالا به حسن روحانی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و بی‌تفاوتی پیدا و پنهان دولت به مسائل و مشکلات استان هرمزگان از جمله موضوعاتی بود که توسط بنده در این جلسه مطرح شد.

 

تأکید کردم که ضریب توسعه‌ای استان ما در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در جوانب مختلف، فاصله معناداری دارد و به عنوان نمونه در شهرهای مختلف جنوب استان فارس، امکانات و زیرساخت‌ها و تجهیزاتی وجود دارد که در کل هرمزگان با این درآمد بالای آن برای کشور وجود ندارد.

یکی از این موارد، نبود اورژانس هوایی ملکی در استان است. هرمزگان با 1.7 میلیون نفر جمعیت و سواحل و جزایر گسترده فاقد بالگرد امدادی ملکی است و اکنون موارد اورژانسی و خاص در استان با بالگردهای اجاره‌ای و نظامی صورت می‌گیرد. در حالی که هر شهری در جنوب استان فارس دارای امداد هوایی است.

در شاخص آب و برق در هرمزگان از متوسط کشوری عقب هستیم.

متأسفانه سیاست‌های نادرست اقتصادی اکنون سبب شده تا دهها فروند لنج که محصولات مختلفی با خود به کشور آورده‌اند در دریا گرفتار سیاست‌های گمرکی باشند.

 

دریا که محور و منشأ توسعه است را به روی مردم بسته‌ایم. اگر نمی‌توانیم کاری برای اشتغال مردم کنیم لااقل دریا را به روی مردم باز بگذاریم تا مردم بتوانند از آن ارتزاق کنند.

در زمینه شیلاتی نیز برای رییس کل شیلات کشور متأسفم که بجای قبول اشتباهات خود و مدیران سابق به مردم ما اهانت می‌کند. صیادان ما را به هیچ گرفته‌اند و آنان را گرفتار آب و نان ساخته‌اند. 

صید ترال دریای ما را در جنوب نابود کرد.

آقای جهانگیری همه مردم بخصوص مردم جنوب کشور از وضعیت اقتصادی نگرانند. واقعا با مردم چه کردید که این همه نگرانی و گرفتاری در وجود مردم ما دیده می‌شود. واقعا اقتصاد دریامحوری که این همه سخن از فواید آن می‌کنیم در کجای سیاست‌های ما وجود دارد؟ چرا عوارض آلایندگی عسلویه را به مردم ما در مجاورت با این صنایع نمی‌دهند؟

ما خواستار استقرار گمرک در مرز رسمی ایجاد شده در پارسیان هستیم.

در این جلسه آقای آشوری و آقای مرادی و آقای آرامی نیز به موضوع تبعیض در ته‌لنجی‌ها در میان استان‌های جنوبی اشاره کردند و همین طور درباره احساس تبعیضی که مردم در بهره‌مندی از مواهب ملی دارند، اظهارات مهی را بیان کردند.

همچنین سه نماینده مرکز استان، دغدغه‌های خود را در زمینه توسعه منابع انسانی و لزوم توجه به فرزندان هرمزگان در مناصب مهم و کلیدی کشور و علاوه بر این موضوع مالیات و حق آلایندگی و ... صنایع در استان به طور مفصل نکات حائز اهمیتی را بیان کردند.

آقای رییسی نماینده شرق هرمزگان نیز درباره ساز و کارهای توسعه در شرق هرمزگان و ضرورت توجه به سهم و جایگاه مردم بومی در این روند توسعه و جلوگیری از سواستفاده برخی از فرصت‌طلبان در خریداری زمین‌های مهم پیرامون پروژه‌های توسعه‌ای در آینده این منطقه نیز اظهارات مبسوطی بیان کرد.

انتهای پیام/ 88055

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جهانگیری هرمزگان روایت گرانی احمد جباری بندرعباس رییس جمهور معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد