Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تولیدکنندگان مواد گرافنی با امضا قراردادی با یک مرکز تحقیقاتی در آلمان و همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا، به دنبال انجام تحقیقات روی کاربرد‌های صنعتی گرافن به ویژه در بخش باتری و کامپوزیت است.

گروه دانش و فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) توافق‌نامه همکاری در بخش تحقیقات را با مرکز هوافضای آلمان امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این شرکت اعلام کرد که با مرکز Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt قرارداد همکاری امضا کرده تا در قالب این قرارداد، روی کاربرد نانومواد مبتنی بر گرافن در بخش تولید کامپوزیت‌های جدید تحقیقاتی انجام شود. هدف از این پروژه تحقیقاتی مشترک، توسعه ترکیبات نوآورانه مبتنی بر کربن آئروژل و توسعه مواد مورد استفاده در الکترود‌ها است، الکترود‌هایی که در نسل جدید باتری‌ها با همکاری زنگرافن، دانشگاه بریتیش کلمبیا و DLR استفاده می‌شود.

سال گذشته، شرکت زنگرافن نتایج امیدوارکننده‌ای در مورد استفاده از آئروژل کربن-گرافن در باتری‌ها به دست آورد. علاوه‌بر این، DLR بودجه فدرال از انجمن هلمواتز برای ایجاد آزمایشگاه نوآوری هلمولتز به نام ZAIT یا مرکز آئروژی در صنعت و فناوری دریافت کرده است که با همکاری شرکای صنعتی در زمینه توسعه آئروژل‌ها کار خواهد کرد.

شرکت زنگرافن از این برنامه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای پشتیبانی کرده تا نشان دهد که این شرکت برای همکاری با DLR در تولید باتری‌های آئروژل مبتنی بر گرافن و دیگر محصولات گرافنی مصمم است.

فرانسیس دوب، مدیرعامل زنگرافن می‌گوید: «ما خوشحالیم که با DLR و دانشگاه بریتیش کلمبیا همکاری داریم. نتایج اولیه جالب بود و این تحقیق ما را در مورد پتانسیل آینده این فناوری هیجان‌زده می‌کند.»

هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربرد‌های جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌های مختلف می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربرد‌های جدیدی برای این ماده ایجاد کند. این شرکت قصد دارد تا خط تولید محصولات خود را گسترش داده تا بتواند نقاط کوانتومی کربنی، اکسیدگرافن و اکسیدگرافن احیا شده و دیگر محصولات مبتنی بر گرافن را تولید کند.

زنگرافن یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد گرافنی است که این محصولات را از گرافیت استخراج شده از معدن آلبانی تولید می‌کند. آلبانی یکی از منابع بسیار غنی در منطقه اونتاریو را داراست که با هزینه کم و سازگار با محیط‌ زیست می‌توان محصولات گرافنی از این معدن استخراج کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محصولات گرافنی مواد گرافنی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی