Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سفر به اندونزی گفت، در همکاری با این کشور به دنبال یافتن «راه‌های جدید» مقابله با چین خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو گفت، به تلاش اندونزی برای حفظ امنیت آب‌های خود و رد «ادعاهای غیرقانونی چین» در دریای جنوب چین، احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در نشست خبری با «رتنو مرسودی» همتای اندونزیایی خود «اقدام قاطعانه» اندونزی در خصوص حفظ حق حاکمیت در آب‌های تحت منازعه اطراف جزایر «ناتونا» را مورد تحسین قرار داد.

مرسودی نیز در این نشست خبری گفت اندونزی و آمریکا به تقویت همکاری‌های نظامی از طریق تقویت خریدهای تسلیحاتی، تمرین و رزمایش، اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری‌ در زمینه امنیت دریایی ادامه خواهند داد.

پامپئو روز دوشنبه پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد هند اولین مقصد خود، در این باره گفت هدف اصلی این دور سفرهای آسیایی به مقصد هند، سریلانکا، مالدیو و اندونزی «شامل بحث درخصوص تلاش ملت‌های آزاد برای برای مقابله با تهدیدات حزب کمونیست چین» خواهد بود.

پامپئو همچنین اعلام کرده آمریکا «انجمن ملی اتحاد مسالمت‌آمیز چین» را مأموریتی خارجی شناخته و از توافق با پکن درخصوص تقویت همکاری‌های منطقه‌ای خارج خواهد شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در واکنش به سخن‌پراکنی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز اخیر پامپئو هشدار داد آمریکا باید آسیب زدن به روابط دوجانبه با چین را پایان دهد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: چین اندونزی آمریکا مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر 847120 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی