Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ بازار فلزات گرانبها روز چهارشنبه با تقویت شاخص دلار آمریکا در هم کوبیده شد. متاثر از روند نزولی ایجاد شده، بازار امن سرمایه‌گذاری اکنون به یکی از بازارهای ریسک پذیر تبدیل شده و همگام با بازارهای سهامی جهان در حرکت است.

معاملات آتی طلای دسامبر روز گذشته با کاهش 29.90 دلاری به قیمت ۱۸۸۸ دلار معامله شد و نقره آتی دسامبر با کاهش 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

155دلاری به قیمت 23.41 دلار مورد معامله قرار گرفت.

افزایش موارد ابتلا به کووید - ۱۹ در ایالات متحده و اروپا و همچنین سایر نقاط جهان، باعث ایجاد نگرانی در به کارگیری دوباره قرنطینه و محدودیت‌های جدید در طول زمستان پیش رو شده است، اگرچه گفته می‌شود که محدودیت‌ها به شدت بهار گذشته نخواهد بود اما همین روند کنونی هم باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. در همین حال برخی از کشورهای اروپایی محدودیت‌هایی را حتی بر فعالیت‌های تجاری خود از سر گرفته‌اند.

نگرانی‌های موجود در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتقال قدرت در صورت پیروزی جو بایدن از عوامل دیگری است که بر بازارهای مالی تاثیرگذار بوده است. در عین حال عدم تصویب بسته محرک جدید مالی دولت ایالات متحده برای شهروندان آمریکایی نیز بر نگرش منفی بر بازارهای سهام افزوده است.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته فلزات روند کاملا نزولی در پیش گرفته‌اند، تحلیل‌گران دلیل این روند را افزایش شاخص دلار آمریکا عنوان می‌کنند. قیمت نفت خام نیمکس با کاهش قابل ملاحظه به 37.25 دلار در هر بشکه رسید.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر روز گذشته به پایین‌ترین سطح قیمتی چهار هفته گذشته رسید که یک «شکست» نزولی را از دامنه معاملات اخیر شکل داده است. روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما این مزیت در مسیر کمرنگ شدن قرار گرفته است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح معاملات ماه اکتبر یعنی ۱۹۳۹.40 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی ۱۸۵۱ دلار است که پایین‌ترین سطح قیمت ماه سپتامبر بوده است. بر اساس معاملات روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۰۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۱۳.80 دلار است که بالاترین سطح قیمت معاملات در طول هفته جاری بوده است. همچنین سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۶۹.10 دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۵۱ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

 در این زمینه بخوانید:

ثبات بازار فلزات گرانبها علیرغم ریزش شاخص دلار کاهش تقاضا در بازار فلزات گرانبها با نوسان قیمتی

 

معاملات آتی نقره دسامبر روز گذشته به پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته رسید. معاملات آتی نقره دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند اما روند صعودی در نمودار قیمتی روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمتی ماه اکتبر یعنی ۲۵.۷۱ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح حمایت کامل ۲۱.۸۱ دلار است که پایین‌ترین سطح قیمت معاملات در ماه سپتامبر بوده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره ۲۴ دلار و سطح مقاومت دوم24.965 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست 23.06 و سطح پشتیبانی دوم در 22.965دلار مشاهده شده که پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه اکتبر بوده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

پربیننده ترین قیمت دلار دلار از مرز ۳۰ هزار تومان فاصله گرفت کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا/ حباب سکه به ۹۰۰هزار تومان رسید نظر محسن رضایی درباره قیمت دلار دلار ۲۵هزار تومانی در صرافی ملی!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار آمریکا معاملات آتی طلای قیمت دلار طلا قیمت طلا فلزات گرانبها اونس جهانی طلا معاملات آتی طلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار فلزات گرانبها پایین ترین سطح قیمت دلار در هر اونس سطح پشتیبانی معاملات آتی سطح مقاومت روز گذشته شاخص دلار هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • هفت پله قرمز بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حضور ناموفق دلار در کانال ۶۰/ سیگنال مو‌رد نظر به بازار مخابره نشد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود