Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:03:56 GMT

‎نقش مدیریت داده‌محور در حکمروایی هوشمند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۸۷۸۲

‎نقش مدیریت داده‌محور در حکمروایی هوشمند

‎به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست محمد فرجود، مدیرعامل سازمان و مهندس رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص موضوع حکمرانی در فضای مجازی از منظر دولت الکترونیک گفتگو کردند.

‎فرجود در ابتدا با اشاره به وظایف و مأموریت‌های سازمان فاوای شهرداری در حوزه ict و هوشمندسازی، در موضوع حکمروایی فضای مجازی، نقش دولت و نهادهای عمومی مثل شهرداری را از ابعاد مختلف قابل بررسی دانست و گفت: دولت یا نهادهای عمومی که دارای ساختارهای بزرگ هستند و با مردم و کسب و کارها ارتباط دارند تا زمانی که خود متحول نشده باشند و به اندازه کافی نوآوری در آنها رسوخ نکرده باشد نمی‌توانند محصول یا خدمات خوبی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎او ادامه داد: نقش بعدی این نهادها، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری است که در واقع می‌توان گفت نوآوری و تحول در این بخش رسوخ زیادی نکرده است و در تسهیل نواوری اهمیت زیادی دارد.
‎نقش توانمندساز، دیگر نقشی بود که مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری به آن اشاره کرد و گفت: نهادهای دولتی و عمومی نقش توانمندساز و هماهنگ‌کننده هم دارند. بدین ترتیب می‌توانند بازیگران مختلف و کسب و کارهای گوناگون را به یکدیگر متصل کنند، موجب تبادل داده‌ای شوند و تسهیل فعالیت بخش خصوصی را انجام دهند.

‎دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند سپس با اشاره به آمادگی بالای جامعه برای پذیرش فناوری‌ها در کشور گفت: وقتی چنین آمادگی در مردم وجود دارد به این معناست که طبیعتاً در این حوزه انتظارات بالایی هم وجود دارد. بنابراین استانداردهای سرویس‌دهی پرتال‌ها و سامانه‌های دولتی و خصوصی را با هم مقایسه می‌کنند. راه‌حل بالا بردن این استانداردها برای سرویس‌دهی استفاده از افراد متخصص و توانمند است و مشارکت ذی‌نفعان مختلف بسیار ثمربخش خواهد بود. ما هم در شهرداری تهران برای انجام پروژه‌های محله‌ای سعی داریم تصمیم‌گیری را در این سطح با رویکرد محله‌محوری انجام دهیم و از مشارکت مردم بهره ببریم.

‎فرجود با تاکید بر اهمیت مدیریت داده‌محور در حکمروایی هوشمند و مشارکتی، کلید مشارکت را ایجاد اعتماد و شفافیت دانست و افزود: کلید جلب مشارکت بالاتر، ایجاد اعتماد است و برای برقراری اعتماد، بهترین راه ایجاد شفافیت است. پس از آغاز این کار، پیشرفت در مراحل بلوغ شفافیت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شفافیت داده‌ای، شفافیت در فرایندها و ضوابط و در ادامه ایجاد اعتماد و شکل گیری مشارکت، همه به یکدیگر مرتبط و متصل هستند.

‎رضا باقری اصل نیز در این نشست با تاکید بر نقش هماهنگ‌کننده شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: ایجاد هماهنگی و اتصال بخش‌های مختلف برای تبادل داده موجب ایجاد اعتماد میان آنها می‌شود. آنچه در روند نوآوری اهمیت دارد این است که دگردیسی و انقلاب واقعی باید در فرایندها و ساختارهای کلان اتفاق افتد. متأسفانه این مسئله در سیاستگذاری‌های نظام اداری هنوز به طور کامل رخ نداده است.

‎دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت تبادل داده‌ای میان دستگاه‌های مختلف این مهم را در راستای خواست مقامات و سیاست‌های کلی نظام دانست و اظهار امیدواری کرد روند رو به توسعه این تبادل‌ها ادامه داشته باشد.

کد خبر 5059218 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران رضا باقری اصل هفته ناجا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه آلودگی هوا گردشگری آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت راهها شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد ایجاد اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف