Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش کرونا چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قیصر حافظی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: از مجموع 40 هزار بیمه‌‌شده استان چهارمحال و بختیاری 20 هزار نفر روستایی و عشایر، بدون پرداخت حق بیمه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 15 درصد بیمه‌شدگان استان حق‌بیمه پرداخت می‌کنند، افزود: با اجرای آزمون وسع و استحقاق‌سنجی، صندوق بیمه روستاییان در پرداخت حق بیمه روستاییان به بیمه سلامت کمک می‌کند. 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: 158 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در استان نسخه‌نویسی الکترونیک و 118 داروخانه، رادیولوژی، سونوگرافی، MRI و آزمایشگاه نسخه‌پیچی الکترونیک انجام می‌دهند.

حافظی با بیان اینکه نسخه‌نویسی در همه موسسات دولتی و خصوصی به صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: به دلیل شیوع کرونا و اختصاص امکانات و هزینه به بخش کرونا در کلینیک‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه‌ علوم‌پزشکی موفق به اجرای کامل خدمات‌دهی الکترونیک نشدیم، اما خدمات بستری در بیمارستان‌های خصوصی دی، آریا، درخشان و پارسیان و 10 بیمارستان دولتی الکترونیکی ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: 52 دفتر پیشخوان در استان فعال است و میزان مراجعات مردمی را به یک‌پنجم کاهش داده، همچنین موجب کاهش 50 درصدی هزینه‌های بخش دولتی و خصوصی،  کاهش 75 درصدی استفاده از کاغذ و ملزومات‌، کاهش تردد و کاهش 100 درصدی کسورات و تعدیلات بیمارستان‌ها شده است. 

دریافت خدمات درمانی در استان کرمان نیازی به ارائه دفترچه بیمه سلامت نداردتهران| 22 هزار نفر از روستائیان اسلامشهری از دفترچه بیمه سلامت روستایی برخوردار هستنددفترچه بیمه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی حذف شد؛ اجرای طرح نسخ الکترونیکی در 60 بیمارستان

وی با اشاره به سامانه پردازشگر اطلاعات سلامت خانوار(سامانه سپاس)، تشریح کرد: بیمه سلامت استان با راه‌اندازی سامانه‌‌های سما، سپاس،HDK و  TDو سامانه حذف دفترچه‌های کاغذی به سازمانی الکترونیک تبدیل شده و آزمون وسع سبب رفع همپوشانی و توان ارائه بهتر خدمات در سطوح مختلف درمانی می‌شود.

حافظی در تشریح سطوح درمانی گفت: خدمات سطح یک شامل خدمات عمومی با 436 قلم دارو و مراقبت‌های اولیه است که برای هر 4 هزار نفر  یک پزشک، برای هر 7 هزار نفر یک ماما و هر 15 هزار نفر یک دندانپزشک در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفرجمعیت خدمات عمومی ارائه می‌شود و هزینه آن از دو سرفصل یک درصد ارزش افزوده و صندوق بیمه روستاییان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات سطح 2، تخصصی و توسط پزشکان متخصص در کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارائه می‌شود، در سطح 3 خدمات فوق‌تخصصی و توانبخشی مانند فیزیوتراپی و  گفتاردرمانی ارائه می‌شود.

حافظی با بیان اینکه 10 میلیارد تومان هزینه مستقیم به بیماران بخش کرونا در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد، بیان داشت: پرهزینه‌ترین بخش درمان که قبلا بخش قلبی و ریوی بود اکنون به بخش کرونا تغییر یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: گلایه‌های مردمی در مورد عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز درمانی وجود دارد که نظارت و برخورد انجام و تذکرهای لازم ارائه شده است.

حافظی یادآور شد: به مناسبت هفته بیمه سلامت، قراردادی با بیمه تامین اجتماعی مبنی بر استفاده بیمه‌شدگان بیمه سلامت از درمانگاه‌ها و امکانات مراکز درمانی تامین اجتماعی منعقد شد.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری بیمارستان ها بخش کرونا ارائه می شود هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات استان در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بوده، که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
اسماعیل اعرابی افزود: اداره پست در روز‌های تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری