Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مقامات آگاه در دولت آمریکا فاش کردند که ادعاهای مدیر اطلاعات ملی آمریکا در مورد دخالت ایران در انتخابات 2020 این کشور باعث شگفتی سایر مقامات اطلاعاتی آمریکا شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازنشریه پولیتیکو، هفته گذشته «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که ایران در حال ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به مردم آمریکا با هدف «ضربه زدن به رئیس جمهور ترامپ» است؛ ادعایی که به گفته دو تن از مقامات بلندپایه دولت آمریکا، رؤسای سایر نهادهای اطلاعاتی آمریکا از شنیدن آن شگفت زده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع، اشاره راتکلیف به قصد ایران برای «ضربه زدن به ترامپ» در اظهارات از پیش آماده شده او در باب مداخله خارجی در انتخابات آمریکا که به رؤیت و امضای «کریس ورای» مدیر دایره تحقیقات فدرال(FBI) و «کریس کربز» مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساختها رسیده است، مطرح نشده بود.
این در حالی است که هم رِی و هم کربز زمانی که راتکلیف در حال ایراد سخنرانی در این کنفرانس مطبوعاتی بود، پشت سر وی ایستاده و از قصد و منظور کلی راتکلیف در خصوص آگاهی رسانی به رأی دهندگان در مورد یک عملیات نفوذ بدخواهانه حمایت می‌کردند. اما این دو مقام امنیتی از شنیدن اظهارات راتکلیف در مورد ایران شگفت زده شدند؛ چرا که این بخش از گفته‌های او در متنی که پیشتر به امضای آنها رسیده بود، نیامده است.
در واقع محور این کنفرانس مطبوعاتی، ایمیل‌های تهدید آمیزی بود که ادعا می‌شود برای رأی دهندگان دموکرات ارسال شده و به آنها اخطار داده که باید به ترامپ رأی دهند «وگرنه دنبال آنها خواهند رفت».
راتکلیف در این سخنرانی به ایمیل‌های ادعایی ایران اشاره و ادعا کرد که هدف اصلی این ایمیل‌ها «ارعاب رأی دهندگان، دامن زدن به ناآرامی اجتماعی و ضربه زدن به رئیس جمهور ترامپ» است.
اما این اظهارات تناقض آمیز راتکلیف این پرسش جدی را مطرح می‌کند که چگونه ممکن است تهدید و ارعاب رأی دهندگان دموکرات به رأی دادن به نفع ترامپ، به ضرر رئیس جمهور کنونی آمریکا تمام شود و اینکه جامعه اطلاعاتی آمریکا چگونه ظرف 24 ساعت پس از ارسال این پیام‌ها می‌تواند با قاطعیت اینگونه نتیجه گیری کند.

جو بایدن: من و همسرم رأی دادیم!
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به همراه همسرش در شهر محل اقامت خود در ایالت دلاوِر برگه‌های رأی خود را به صندوق انداختند.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه «جوزف بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به همراه همسرش، جیل بایدن» با حضور در یک حوزه رأی گیری در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور برگه‌های رأی خود را به درون صندوق انداختند.
بایدن در حوزه اخذ رأی خطاب به خبرنگاران گفت که «ما دقایقی پیش رأی دادیم».
این در حالی است که بایدن در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه به فعالیت انتخاباتی خود در شهر محل اقامتش، ویلمینگتون ایالت دلاور پرداخت و در مورد اصول کلی طرح‌های خود برای مبارزه با بیماری کووید -19 سخنرانی کرد.
این در حالی است که جو بایدن در ساعات صبح روز چهارشنبه به فعالیت انتخاباتی خود در شهر محل اقامتش، ویلمینگتون ایالت دلاور ادامه داد و پیرامون اصول کلی طرح‌های خود برای مبارزه با بیماری کووید -19 سخنرانی کرد.
گفتنی است که رقابت انتخاباتی میان بایدن و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا به آخرین مرحله خود وارد شده است؛ انتخاباتی که قرار است سه شنبه هفته آینده، روز سوم نوامبر، برگزار شود. تاکنون حدود 74 میلیون تن از شهروندان آمریکا آرای اولیه انتخاباتی خود را داده‌اند.

اوباما: پوتین، شی و اون خواستار پیروزی ترامپ در انتخابات هستند
رئیس جمهور سابق آمریکا در حمایت از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رهبران روسیه، چین و کره شمالی را به حمایت از «دونالد ترامپ» متهم کرد.
به گزارش یو اس ای تودی، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی در حمایت از «جو بایدن» گفت: «ولادیمیر پوتین» از روسیه، «شی جینپینگ» از چین و «کیم جونگ اون» از کره شمالی خواستار پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. ما این موضوع را می‌دانیم، زیرا شما (ترامپ) طی چهار سال گذشته هر آنچه را خواستند به آنها دادید. البته آنها می‌خواهند شما برنده شوید! این چیز خوبی نیست.
اوباما همچنین به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر تمرکز بیش از حد رسانه‌ها بر ویروس کرونا اشاره و اعلام کرد رئیس جمهور، نسبت به این پوشش خبری حسادت می‌ورزد.
رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز سه شنبه در برنامه انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در شهر اورلاندو شرکت کرده بود. 
اوباما که تا هفته گذشته از برنامه های انتخاباتی حضوری بایدن دور بود، روز شنبه در برنامه انتخاباتی در میامی شمالی شرکت کرد و در جمع طرفداران بایدن سخنرانی کرد.

بیش از 70 میلیون آمریکایی در رای‌گیری پُستی شرکت کرده‌اند
انتخابات آمریکا یک هفته دیگر برگزار می‌شود حال آنکه تاکنون بیش از 70 میلیون نفر از شهروندان این کشور، از طریق پُست، در رای‌گیری مشارکت کرده‌اند.
به گزارش رویترز، بیش از 70 میلیون آمریکایی تاکنون در انتخابات پُستی آمریکا شرکت کرده‌اند که در مقام مقایسه، بیشتر از نصف رقمی است که در انتخابات 2016، از سطح مشارکت مردمی گزارش شد.
رقم 70 میلیون نفر می‌تواند نشانه‌ای از اهمیت انتخابات پیش رو باشد و در عین حال، می‌تواند به بالاترین سطح مشارکت مردم آمریکا در یک قرن اخیر منجر شود.
استقبال دموکرات‌ها از رای گیری پُستی بیشتر است حال آنکه طی هفته‌های اخیر، طرفداران حزب جمهوریخواه نیز به این روند متمایل شده‌اند.
طبق برخی پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود سطح مشارکت به 150 میلیون نفر برسد که حدود 65 درصد از واجدین شرایط رای‌دهی در آمریکا را شامل می‌شود و رقمی است که از سال 1908 به این سو، بی‌سابقه بوده است.
انتخابات آمریکا در تاریخ 3 نوامبر (13 آبان) برگزار می‌شود و با توجه به چالش‌های موجود، رقابت میان دونالد ترامپ و جو بایدن، نامزدهای منتخب احزاب جمهوریخواه و دموکرات بسیار فشرده است.
یکی از این چالش‌ها، امکان رخ دادن تخلف انتخاباتی و احتمال وقوع ناآرامی در پی اعلام نتایج است.

رسانه ها از ناپدید شدن اسناد محرمانه درباره پسر بایدن خبر دادند
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از ناپدید شدن اسناد محرمانه درباره هانتر، پسر جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرف حزب دموکرات خبر داد. 
به گزارش اسپوتنیک، تاکر کارلسون ، مجری یکی از برنامه های این شبکه  گفت: این هفته ، روز دوشنبه ، مجموعه ای از اسناد محرمانه درباره خانواده بایدن را دریافت کردیم. ما معتقدیم که این اسناد واقعی و قابل اعتماد بودند.
وی تأکید کرد که این اسناد روز دوشنبه از طریق پست از نیویورک به لس آنجلس ارسال شده است ، اما روز سه شنبه سرویس تحویل به این شبکه تلویزیونی اطلاع داده است که بسته دریافتی  باز بوده و هیچ چیز در داخل آن نیست.
کارلسون با بیان اینکه "این اسناد ناپدید شده اند" افزود: شرکت رساننده اسناد این موضوع را بررسی کرده اما هیچ چیزی را پیدا نکرده است.
روزنامه نیویورک پست در ماه اکتبر با ارائه نامه های الکترونیکی و مدارک دیگری مبنی بر ارزیابی فساد بایدن از سوی رئیس جمهور آمریکا ، انتشار مطالبی را در مورد پسر جو بایدن آغاز کرد. معاون سابق رئیس جمهور و نامزد دموکرات ریاست جمهوری پیش از این هرگونه دخالت در روابط تجاری پسرش را رد کرده بود. مخالفان وی ، به ویژه ترامپ ، مطمئن هستند که به لطف بایدن بود که پسرش پروژه های سودآوری در اوکراین و چین دریافت کرد.
دموکراتها اتهامات راجع به جو بایدن را انکار می کنند و آنها را "اطلاعات غلط" می نامند و به گفته آنها، مسکو در این ماجرا دخیل است.
با این حال ، جان راتکلیف رئیس اطلاعات ملی ایالات متحده و سازمان FBI گفتند که انتشار نامه های الکترونیکی پسر بایدن هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.. همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور  و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا احتمال دخالت روسیه در این قضیه را رد کرده اند.
روسیه بارها اتهامات تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده و دبیر مطبوعاتی دیمیتری پسکوف، رئیس جمهور روسیه آنها را "کاملاً بی اساس" خوانده است. سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، در مورد ادعای مداخله روسیه در انتخابات در کشورهای مختلف گفت که هیچ واقعیتی این موضوع را تایید نمی کند.
 
رسوایی خرید و فروش رای در تگزاس
ویدئوهای منتشرشده از سوی یک گروه راست‌گرای افراطی نشان از آن دارد که ایالت تگزاس شاهد تقلب گسترده در رای‌گیری پستی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است.
به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ویدئوهای منتشرشده از سوی یک گروه راست‌گرای افراطی نشان از آن دارد که ایالت تگزاس شاهد تقلب گسترده در رای‌گیری پستی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است. 
بنا به گزارش‌ها، یکی از اعضای کارزار انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت تگزاس آمریکا با اعطای پول و هدایا به رای‌دهندگان، آن‌ها به دادن رأی به دموکرات‌ها ترغیب کرده است.
در این ویدئو، «راکل رودریگز»، مشاور سیاسی نامزد جمهوری‌خواه مجلس مشغول زیر پا گذاشتن قوانین و دادن هدایا و رشوه به شهروندان در ازای رای دادن دیده می‌شود. 
این ویدئو به مداخله دادستان کل تگزاس انجامید و نامزد جمهوری‌خواه مجلس نیز با محکوم کردن این اقدام گفت که رودریگز دیگر برای او کار نمی‌کند. 
در ویدئویی دیگر، رودیگر جزئیات بیشتری را درباره مداخله انتخاباتی‌اش فاش می‌کند. وی گفت که هزاران دلار درافت کرده تا رای‌دهندگان و مجرمان سابق را ترغیب کرده تا به نمزدی مشخص رای دهند. ویدئوی منتشرشده از سوی گروه «پروجکت ورتیاس» نشان می‌هد که وی دستکم یکی از رای‌دهندگان را به حمایت از دموکرات‌ها ترغیب کرده است. 
علاوه بر این، رودریگز گفت که در تگزاس به جمع‌آوری رای برای «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات، مشغول بوده است و مبالغی را هم در ازای این کار دریافت کرده است

هرگز اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند
نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت که پیوند با رژیم صهیونیستی را تعمیق خواهد کرد و به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.
 جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یادداشتی در پایگاه اینترنتی آژانس «جوویش تلگرافیک» نوشت، هرگز تعهدش نسبت به رژیم صهیونیستی قطع نشده است.
بایدن در این یادداشت نوشت: «درسی که در زمان پدرم از هولوکاست گرفته شد هرگز فراموش نکرده‌ام و نهایت تلاشم را به کار گرفته‌ام تا من هم آن را به فرزندان و نوه‌هایم منتقل کنم».
نامزد دموکرات‌های آمریکا در آستانه انتخابات این کشور در مجیزگویی به سود رژیم صهیونیستی نوشت: «می‌توانیم از خردی که در نسل به نسل یهودی‌ها وجود داشته است بهره بگیریم که از این میان می‌توان به امتناع از ساکت نشستن، ضرورت گفتن واقعیت‌ها، تقاضا برای عدالت‌جویی، پاس داشت صلح، ترمیم اوضاع جهانی و رفتار محترمانه با هر فرد، اشاره کرد».
بایدن افزود: «یهود ستیزی همچون سرطانی است که محرک خیزش خطرناک جنایات ناشی از نفرت در سال‌های اخیر است. من هنگامی به این رقابت (انتخابات) وارد شدم که گند‌پراکنی‌های ضدیهودی گروهی نئونازی را در شارلوتسویل شنیدم و از رئیس جمهور ترامپ شنیدم که گفت "در هر دو طرف قضیه افراد بسیار خوبی وجود داشت" و این حرف وجدان وما را به شوک واداشت و جهان را بهت‌زده کرد».
وی در یادداشت خود نوشت: «مسئولیت‌های ما فراتر از مرزهایمان گسترش دارد که یکی از آن‌ها حفظ و تعمیق روابط گسست‌ناپذیر با اسرائیل است. از زمان دیدارم با "گولدا میر" زمانی که سناتوری جوان بودم تا کنون با تمام نخست‌وزیران اسرائیل کار کرده‌ام و در تعهدم نسبت به این مسئله هرگز توقفی به وجود نیامده است».
این یادداشت می‌افزاید: «من همواره در دفاع از امنیت اسرائیل محکم خواهم ایستاد و با تلاش برای از بین بردن مشروعیت اسرائیل در سطح جهانی مقابله خواهم کرد. با متحدانمان اسرائیل همکاری خواهیم داشت تا توان دفاعی اسرائیل و دستیابی به امنیت پایدار و راه حل دو دولتی را تضمین کنیم. هرگز اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. برخلاف رئیس‌جمهور کنونی، هرگز از سیاست‌های حزبی در روابط با اسرائیل استفاده نخواهم کرد».

بایدن 51.1 ترامپ 43.6 در نظرسنجی جدید
براساس نتایج اخرین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نماینده حزب دموکرات با هشت درصد اختلاف از رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
 آخرین نظرسنجی سایت RealClearPolitics درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با 51.1 درصد آرا همچنان از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان با43.6 درصد جلو است. 
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020 برگزار خواهد شد.
نتایج اکثر نظرسنجی‌ها در ماه‌های اخیر در آمریکا، از پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ حکایت دارد.
سیاست های متناقض، فساد اخلاقی، رفتارهای پیش بینی نشده و سوء مدیریت ترامپ، کاهش محبوبیت وی را به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا سلاح هسته ای بیش از 70 میلیون نامزد دموکرات رای گیری پ دونالد ترامپ رأی دهندگان جمهوری خواه رئیس جمهور دموکرات ها شرکت کرده ایمیل ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد