Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:25:21 GMT

تولید انار در اردبیل 15 درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۹۴۱۱

تولید انار در اردبیل 15 درصد افزایش یافته است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 15 درصدی تولید انار در باغات شمال و جنوب استان اردبیل خبر داد.


خلیل نیکشاد ۸آبان در جشن برداشت انار در نمهیل خلخال اظهار کرد: باغداران استان برداشت یاقوت سرخ را از اوایل پائیز شروع کردند و پیش‌بینی‌ می‌شود در 10 روز آینده برداشت انار از انارستان‌های استان به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تولید 150 تن انار را در خلخال یادآور شد و خاطرنشان کرد: در منطقه نمهیل خلخال بیشترین محصول برداشت می‌شود که از ویژگی‌های خاص برخوردار هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان گرمی نیز تولید یک هزار تن از این محصول با تلاش باغداران انجام می‌شود که انار به دست آمده در این مناطق نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.
نیکشاد با بازار مناسب این محصول اشاره کرد و گفت: علاوه بر تامین نیاز داخل استان بخشی از محصول به واحدهای فرآوری در استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: در سال زراعی سپری شده ما وضعیت خوبی را در تولید محصولات سردرختی در شهرهای مختلف استان شاهد بودیم که سرآمد آن مشگین‌شهر و خلخال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تولید این محصول با یک رشد و جهش 15 درصدی روبرو بوده و باغداران شهرهای شمالی و جنوبی استان سعی می‌کنند در بسته‌بندی‌های مناسب محصول خود را عرضه کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انار توسعه باغات استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت