Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@13:29:28 GMT

کاریکاتور واقعی، دموکراسی و آزادی بیان غرب است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۹۶۳۶

کاریکاتور واقعی، دموکراسی و آزادی بیان غرب است

کاریکاتور واقعی، سیمایی است که غربی‌های از دموکراسی و آزادی بیان ساخته و پرداخته‌اند؛ چراکه چه عقل سلیمی می‌پذیرد فقط طرح بحث در باب هولوکاست مجرمانه باشد؛ اما اهانت به پیامبر در راستای داعیه مضحک تفسیر شود؟!

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ در قصه‌ها آمده است که چون پلنگ سرشار از توحش و خودشیفتگی می‌شود و به قابلیت‌های خویش غره می‌شود حتی تاب درخشندگی و منزلت ماه را هم ندارد پس عزم خویش را جزم می‌کند که بر ماه چنگ‌اندازی کرده و آن را به زیر کشد؛ بنابراین شبانگاه بر فراز رفیع‌ترین صخره می‌رود و با همه توان به‌سوی ماه خیز برمی‌دارد؛ اما در نهایت سهمی جز بدنامی و تباهی از این منیّت بی‌مایه نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها و سده‌های متمادی است که غربی‌ها با داعیه پشت سر گذاردن قرون‌وسطا و تجربه رنسانس، نهضت اصلاح دینی، انقلاب صنعتی و ...داعیه‌دار پیشاهنگی قافله بشری در بسط دموکراسی و نشر آزادیخواهی هستند؛ اما پدرخواندگان خودخوانده آزادی و دموکراسی، عملاً با قرائت‌هایی مالامال از قبض، بسط و مطابق با منویات منفعت طلبانه و مستکبرانه به تأویل و تفسیر آزادی بیان و کرامت انسانی پرداخته‌اند.

چنان‌که در اوج داعیه‌های لیبرالیستی و دموکراتیک، دومینوی پایان‌ناپذیر کشتی‌های برده از قاره سیاه عازم اروپا و آمریکا بودند تا با بهره‌کشی شیطانی از نوع بشر و به ضرب شلاق و خون بنیادهای تمدن نوین غرب را بنا کنند!!

در ایالات‌متحده با وجود جنگ‌های میانه سده نوزدهم و لغو ظاهری برده‌داری تا دهه ۷۰ قرن بیستم حتی اتوبوس، رستوران و.... سیاهان و محلات زندگی آنها متفاوت و البته نازل‌تر بود. تجلی ایده سفید برتر را باید در جریاناتی نظیر کوکلاس کلان‌ها دید که قریب ۱۵۰ سال قدمت دارد و از هیچ سبعیت و دنائتی در حق سیاهان فقط به جرم رنگ پوستشان دریغ نمی‌کردند. فجایعی که تو گویی جنایات داعش از آنها اقتباس و کپی‌برداری شده بود.

بهره‌کشی سیستماتیک از نوع بشر، زرادخانه‌های مخوف و عافیت سوز تسلیحاتی و هسته‌ای، راه‌اندازی دو جنگ جهانی با قریب 100 میلیون تلفات، تحمیل عامدانه فقر و قحطی به کشورهای پیرامون، قرن‌ها استعمار و استثمار تباهی آفرین به جوامع و ملت‌های بینوا، تاراج منابع ملل فرودست به ثمن بخس و ...فقط جلوه‌هایی منفور و محدود از این پازل شوم و عافیت سوز است که تمدن راقیه و پرداعیه غرب و سردمداران سرگِران و خودستای آن بر نوع بشر و ممالک مختلف تحمیل کرده‌اند.

به‌راستی در فهم این نکته به ظاهر بسیار بدیهی چقدر باید تجاهل کرد و تفرعن داشت که اهانت هدفمند به پیامبر و مقتدای جلیل‌القدر قریب به 2 میلیارد انسان و مورد احترام میلیاردها انسان دیگر ابداً سنخیتی با مقوله ابزاری شده آزادی بیان ندارد؟

به‌راستی کاریکاتور واقعی، سیمایی است که شما از دموکراسی و آزادی بیان ساخته و پرداخته‌اید؛ چراکه چه عقل سلیمی می‌پذیرد که فقط طرح بحث و تحقیق احتمالی و محترمانه در باب هولوکاست در حد ذاته عملی مجرمانه باشد ولی تراوش‌ها ذهن بیمار چند ژورنالیست و اهانت به ساحت مقدس واپسین و والاترین پیام‌آور خدا در راستای داعیه مضحک آزادی بیان تأویل و تفسیر شود؟!

بیش از یک هزار 400 سال قبل او را در کوچه‌پس‌کوچه‌های طائف سنگ زدند، در شعب ابی طالب انداختند، نفی بلدش کردند، کمر به قتلش بستند، همه جهان آن روزگارش با جهل و جنون بر او شوریدند و شمشیر کین از نیام آختند و... ولی ماه منیر و خاموشی ناپذیر ربوبی از درخشیدن فرونماند و به سان زلال رحمت بر اقطار عالم جاری گشت.

در همه این قرون رفته، تبار شما، همدلان و هم باوران نامهربان و تخطئه‌گر شما چقدر تلاش کرده‌اید تا پلنگ آسا بر سیمای این ماه منیر چنگ اندازید و آن را فروکشید و در این راه چه فتنه‌ها که نساخته‌اید و چه حیلت‌ها که نپرداخته‌اید.

از کاشتن بذر تفرقه و برادرکشی‌هایی که در آتش تنور گدازان آن دمیدید تا جریان سازی‌ها و فرقه آفرینی‌هایی که خود به سان عروسک خیمه‌شب‌بازی آفریدید و از بام تا شام در بوق و کرنا کردید که این عروسک‌های زشت و موحش القاعده، طالبان و داعش تصویرگران واقعی میراث معنوی پیامبر خاتم(ص) هستند و با مشی مزورانه جنایات و سفاکی‌های آنان را تجلی اسلام معرفی می‌کردید!!

خود خوب می‌دانید که بازهای اهریمنی این لعبتکان سفّاک، درسی بود که از محضر شما آموخته بودند و این جوی خون باید به آسیاب ابلیس‌وار شما می‌ریخت تا درخودماندگی تاریخی مسلمین به آدرسی که شما می‌خواهید ارجاع داده شود. به‌راستی که این صورتک‌های مستعمل آزادیخواهی، دموکراسی طلبی و داعیه نشر حقوق بشر چقدر شما را زشت‌تر و سیمای شما را سخیف‌تر می‌نمایاند.

در قرون و اعصار متمادی امثال ماکرون بسیار آمده‌اند و خواسته‌اند که این چراغ جاوید حق را خاموش کنند؛ اما فرجامی جز هزیمت و بدنامی نداشته‌اند. محمد(ص) و قرآن دو روی یک سکه تا ابد رایج هستند؛ چراکه خدای رحمان خود وعده صادق داده‌اند که؛ انّا نَحنُ نزلنا الذکر و انّا له لحافظون ...

در پایان کلامی ولو موجز با جماعت پرهیاهو ولی میان‌تهی سلبریتی‌های وطنی داریم. شما که با پروژه شمع روشن کردن، هشتک سازی و فالوور بازی انس و الفت دیرینه دارید و از این نمد برای خلق‌الله کلاهی گشاد ساخته‌اید، برای آنی به اذهان مشعشع اناس و ذکورتان خطور نکرد که احتمالاً واکنش شرافتمندانه به اهانت متکبرانه به باور میلیاردها انسان  با داعیه‌های کذایی و موج سازی‌های رسانه‌ای و هیجانی شما کمی سنخیت دارد؟!!

شهرام فتاحی استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: آزادی بیان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اهانت به پیامبر اسلام ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

همشهری آنلاین: پرونده‌های جنایی یکی از متداول‌ترین منابع اقتباس سینمایی در جهان مخصوصا در هالیوود هستند. فقط در دو دهه اخیر پرونده‌های جنایی مختلفی دستمایه ساخت فیلم سینمایی قرار گرفته‌اند، از «زودیاک» گرفته تا «جانی بوستون». در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها وجود دارد. با این حال، در سال‌های اخیر برخی کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان با رایزنی‌هایی که با مسئولان انجام داده‌اند، امکان به فیلم درآوردن تعدادی از پرونده‌های جنایی را در چارچوب‌های توافق‌شده به دست آورده‌اند. جدیدترین نمونه‌ای که در سینمای ایران یک پرونده جنایی را مبنای اقتباس قرار داده، «بیبدن» ساخته مرتضی علیزاده است که خط داستانی آن با پرونده مشهور «غزاله و آرمان» بسیار مشابهت دارد، هرچند کارگردان فیلم بارها چنین مشابهتی را رد کرده و فیلمش را حاصل چند پرونده جنایی و نه یک پرونده خاص دانسته است. جز این فیلم، کدام فیلم‌ها در سینمای ایران بر اساس یک پرونده جنایی واقعی بوده‌اند؟

ماهی و گربه (۱۳۹۲)

«ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری فیلمی است با بیش از دو ساعت زمان و تک‌پلان درباره گروهی جوان که دور دریاچه‌ای کمپ زده‌اند و در نزدیکی دریاچه سه مرد میان‌سالِ عجیب‌وغریب کلبه‌رستورانی را می‌چرخانند. نمی‌شود گفت این فیلم مستقیما از روی پرونده جنایی خاصی اقتباس شده. جمله‌ای در ابتدای فیلم می‌آید که می‌گوید این فیلم بر اساس ماجرای واقعی رستورانی بین‌راهی که از گوشت چرخ‌کرده انسان استفاده می‌کرده ساخته شده است. این خبر، حتی در صورت موثق بودن هم، در خود فیلم چندان مهم نیست. «ماهی و گربه» فیلم فرم است تا مضمون.

خشم و هیاهو (۱۳۹۴)

پرونده قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی، بازیکن سال‌های دور تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی، تا مدت‌ها تیتر اول رسانه‌ها بود و مردم هم با کنجکاوی اخبار این پرونده را دنبال می‌کردند. زنی به نام شهلا جاهد، همسر صیغه‌ای محمدخانی، به عنوان متهم به قتل دستگیر شد و با اینکه پس از گفت‌وگویی با محمدخانی حاضر به پذیرش اتهامش شد، اما تقریبا در ۸ سالی که تا روز اجرای حکم اعدام در زندان بود، هیچ‌گاه قتل لاله را گردن نگرفت. «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی به این پرونده پرداخت و اتفاقا محمدخانی به استفاده بی‌اجازه دست‌اندرکاران فیلم از این ماجرا معترض شد. مطابق معمول هم سیدی ارتباط فیلمش با این پرونده را تکذیب کرد.

لانتوری (۱۳۹۵)

تنها قسمتی از فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان است که یک پرونده جنایی را تداعی می‌کند. پاشا که بارها علاقه‌اش را به مریم ابراز کرده و از سوی او پس زده شده، در نهایت با پاشیدن اسید روی مریم از او انتقام می‌گیرد. پاشا دستگیر می‌شود و مریم در قصاص او مصر است. صحنه قصاص پاشا یادآور پرونده آمنه بهرامی و اسیدپاش‌اش است. آمنه تا مدت‌ها حاضر به رضایت دادن نبود و بر اجرای حکم قصاص پافشاری می‌کرد، اما دست آخر از اجرای حکم قصاص که منجر به نابینایی اسیدپاش می‌شد گذشت کرد.

طلاخون (۱۳۹۶)

مهین قدیری قاتل سریالی بود که پس از قتل ۵ زن و یک مرد در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ دستگیر و در ۲۹ آذرماه سال ۱۳۸۹ در زندان چوبیندر قزوین اعدام شد. بخش‌هایی از داستان مهین در فیلم «طلاخون» ساخته ابراهیم شیبانی با بازی شهاب حسینی آمده است. فیلم در اکران موفق نبود و شباهتش با پرونده مهین هم خیلی مورد توجه قرار نگرفت. مهین در اعترافاتش گفته بود به دلیل مشکلات مالی و بدهی دست به قتل‌ زده بود. محمدحسین حیدری نیز مستندی به نام «داستان مهین» بر اساس این پرونده ساخته بود.

هزارتو (۱۳۹۷)

سال ۱۳۹۳ محمدامین ۵ ساله در شهرستان جوین ربوده می‌شود و ربایندگان در تماس با خانواده این کودک درخواست ۵۰۰ سکه طلا می‌کنند. پلیس پس از مطلع شدن از ماجرا دست به کار می‌شود و افرادی را که مظنون به همکاری با ربایندگان هستند بازداشت می‌کند. با مرگ یکی از این افراد، سایر دستگیرشدگان از همکاری با پلیس خودداری می‌کنند و سرنوشت بچه مبهم باقی می‌ماند. این پرونده موضوع فیلم «هزارتو/ لابیرنت» ساخته حسین ترابی بود که شهاب حسینی و پژمان جمشیدی در آن بازی داشتند. فیلم خیلی دیده نشد و نتوانست توجهی جلب کند.

عنکبوت (۱۳۹۸)

سعید حنایی مردی چهل ساله بود که از مرداد ۱۳۷۹ تا مرداد ۱۳۸۰ در مشهد ۱۶ زن خیابانی را کشت. آخرین زنی که حنایی قصد کشتن او را داشت توانست از دستش بگریزد و ماجرا را به اطلاع پلیس برساند. حنایی پس از دستگیری عنوان کرده بود که انگیزه‌اش از این قتل‌ها خیرخواهانه بوده و هدفی متعالی را دنبال می‌کرده است. مستند «و عنکبوت آمد» که مصاحبه‌های نابی با حنایی داشت از این ماجرا ساخته شد. بعدها این مستند و خود پرونده سوژه فیلم «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد شد که تقریبا دو سالی طول کشید تا توانست با جلب رضایت مسئولان به روی پرده برود. محسن تنابنده نقش حنایی را بازی می‌کرد.

علف‌زار (۱۴۰۰)

این فیلم الهام‌گرفته از ماجرایی واقعی در سال ۱۳۹۰ در اصفهان الهام گرفته است. در این پرونده ۶ مرد به صورت غیرقانونی وارد یک مراسم خانوادگی در باغی می‌شوند و پس از حبس کردن مردان، به زنان تجاوز می‌کنند. کاظم دانشی، کارگردان فیلم، در اولین تجربه ساخت فیلم بلندش موضوعی ملتهب و سخت را برای کار برگزید که اتفاقا به لطف حضور پژمان جمشیدی اکرانی نسبتا موفق داشت. او فیلمنامه «بیبدن» را هم نوشته که باز بر اساس پرونده‌ای جنایی مشهوری است. اخیرا خبرهایی درباره ساخت سریالی بر اساس یک پرونده جنایی به دست او شنیده شده است. گویا دانشی علاقه خاصی به پرونده‌های جنایی دارد.

کد خبر 847038 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران مجله سینمای ایران قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • ببینید | دالتون‌های واقعی
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است