Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رستمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش بایگ شهرستان تربت‌حیدریه، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه، استفاده بهینه از آن‌ها و توسعه اشتغال خرد را از مهمترین عوامل پویایی اقتصادی به ویژه در مناطق روستایی ذکر کرد و افزود: برای تداوم خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، تمام برنامه‌ریزی‌ها باید حول این محورها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم چند برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله آن می‌توان به تهیه طرح جامع گردشگری، تقویت صنایع وابسته به خاک‌های صنعتی از جمله کائولن، استخراج سنگ‌های زینتی و صنایع وابسته به آن مانند سنگ تراشی، تکمیل زنجیره‌های وابسته به ابریشم از جمله کارگاه فرش، تابلو فرش و زربافی و نیز رونق دامداری صنعتی در این بخش اشاره کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه با بیان اینکه اکنون نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ هنرمند بالقوه در حرفه ابریشم‌کشی وجود دارد گفت: از مجموع هزار و ۲۰۰ کارگاه ابریشم ‌کشی سنتی در بایگ، به علت کمبود مواد اولیه، ۴۰۰ واحد فعال است که هنرمندان مشغول به کار آن هم به صورت فصلی ۸۰۰ نفر هستند که در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز که هزار و ۸۰۰ تن در سال است، تمامی هزار و ۲۰۰  کارگاه، فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. 
وی افزود: خانه صنایع دستی ابریشم در مجاورت شرکت تعاونی ابریشم‌کشان بایگ راه‌اندازی و در حال تجهیز است که در آن تمام مراحل تولید شامل ابریشم‌کشی، ابریشم‌بافی، رنگرزی و فرآوری ابریشم و زری بافی آموزش داده می‌شود.

رستمی با بیان اینکه در حوزه عمرانی عملیات روکش آسفالت در بخشی از مسیر جاده بایگ انجام شده و بقیه مسیر نیز در صورت مناسب بودن شرایط جوی در آینده نزدیک تکمیل می‌شود ادامه داد: مراکز جامع خدمات سلامت بایگ و رود معجن نیز در حال  احداث و بهره‌برداری است.

تربت‌حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن، بایگ و چهار شهر، هشت دهستان و ۱۳۶ روستا است. بخش بایگ به مرکزیت شهر ۶ هزار نفری بایگ در ۲۰ کیلومتری غرب تربت‌حیدریه قرار دارد.

بخش کشاورزی تربت‌حیدریه با  تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی رتبه‌های پنجم و سوم زراعت و باغداری را در خراسان رضوی دارد. مهمترین محصولات زراعی و باغی منطقه تربت‌حیدریه گندم، جو، زعفران، پسته، سیب‌زمینی و چغندرقند است و این شهرستان در تولید محصولاتی چون زعفران، توت، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، بادام، زردآلو و آلو رتبه‌های اول تا سوم استان خراسان رضوی را داراست. 
ارزش ناخالص اقتصادی مجموع تولیدات بخش کشاورزی منطقه تربت‌حیدریه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال است که این رقم معادل پنج درصد کل تولیدات استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

برچسب‌ها روستائیان تربت حیدریه جلسه شورای اداری اشتغال زایی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان تربت حیدریه جلسه شورای اداری اشتغال زایی توسعه روستایی روستائیان تربت حیدریه جلسه شورای اداری اشتغال زایی توسعه روستایی اخبار کنکور تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: پرونده کشف ۸۱۶ هزار و ۷۶۰ عدد انواع داروی قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه رسیدگی شد.

سید مرتضی مدنی گفت: شعبه با توجه به نتیجه استعلامات و ارائه نکردن مدارک قانونی، تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط دارو‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی یادآور شد: مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از خودرو کامیون با کشف دارو‌های قاچاق پرونده تشکیل شده را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»