Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:03:10 GMT

فرستاده ویژه ایران از مسکو به ایروان رفت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۰۶۵۰

فرستاده ویژه ایران از مسکو به ایروان رفت

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای ارائه طرح کشورمان به‌منظور پایان دادن به درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دقایقی پیش مسکو را به مقصد ایروان ترک کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ بعد از باکو به روسیه سفر کرده بود، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عراقچی بعد از پایان مذاکرات با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره‌باغ و  «سرگئی ریابکوف» همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت: طرح تهران درباره مناقشه قره باغ را که بر مبنای اصول انسان دوستانه و توجه به خواست های طرف‌های درگیر تهیه شده پیشنهاد داد.

آغاز رایزنی عراقچی در مسکو درباره طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره‌باغعراقچی: نگاه جمهوری آذربایجان به طرح ابتکاری ایران مثبت بوددیدار عراقچی با الهام علی‌اف به‌منظور ارائه طرح پیشنهادی ایران

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ قره باغ مسکو وزارت خارجه ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ قره باغ مسکو وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: قصد کسانی که مصوبه پارلمان اروپا علیه آذربایجان را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه خود اروپایی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به قطعنامه مورخ 25 آوریل پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

آیخان حاجی‌زاده رئیس دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه مصوبه پارلمان اروپا را بی‌اساس دانست.

به گفته وی، وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان به وضوح تحریف شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تصویب خودکار چنین قطعنامه‌های یک‌جانبه و مغرضانه بدون ارزیابی کافی مدت‌هاست که برای پارلمان اروپا عادی شده است. این اقدام چیزی جز دستور سیاسی روشن تعدادی از نیروها در اروپا با هدف بدتر شدن روابط با آذربایجان نیست. در چنین فضایی، اعضای گروه خاصی از پارلمان اروپا که بر اساس ملاحظات داخلی و منافع شخصی خود هدایت می‌شوند، صرفاً مشغول تبلیغ تصویری تحریف‌شده از وضعیت آذربایجان هستند.

او معتقد است: قصد کسانی که تصویب چنین اسنادی را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه اروپایی است. علاوه بر این، درخواست برای تحریم آذربایجان تنها روابط بین آذربایجان و اتحادیه اروپا را پیچیده می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از پارلمان اروپا خواست تا در امور داخلی آذربایجان مداخله نکند و از مداخله در دادگاه‌ها دست بردارد.

در 25 آوریل، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان تصویب کرد.

نمایندگان اروپایی از مقامات باکو خواستند فوراً و بدون قید و شرط الهامیز قلی‌اف مدافع حقوق بشر را که در دسامبر 2023 دستگیر شد و سایر زندانیان سیاسی از جمله شهروندان اتحادیه اروپا و سایر کشورها را آزاد کنند.

پارلمان اروپا همچنین از کمیسیون اروپا دعوت کرد تا موضوع «تعلیق مشارکت استراتژیک با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی» را بررسی کند.

از مجموع 529 نماینده شرکت‌کننده در رأی‌گیری، 474 نماینده به این مصوبه رأی موافق، 4 نفر رأی مخالف و 51 نماینده رأی ممتنع دادند.

اعضای پارلمان اروپا اصرار دارند که هرگونه توافقنامه مشارکتی در آینده با آزادی همه زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور مرتبط باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه