Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:50:43 GMT

هیچ واحد موثر تولیدی در استان تعطیل نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۰۷۵۴

هیچ واحد موثر تولیدی در استان تعطیل نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اظهار کرد: آمادگی داریم واحدهای تولیدی موثر را که به هر دلیلی نیمه فعال یا تعطیل هستند، با بهره گیری از ظرفیت‌های کارگروه ستاد تسهیل، کلینیک صنعت و مرکز شبانه روزی فوریتهای رسیدگی به واحدهای تولیدی، فعال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر فعال سازی یکی از واحدهای مربوط به کارتن سازی که چند سال است تعطیل شده ادامه داد: این واحد از افتخارات استان است و با کمک بانکها و دستگاه‌های اجرایی آن را دوباره فعال خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت‌های رسیدگی به واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی که صاحبان آنها مسیرهای متعدد برای مطرح شدن در کارگروه ستاد تسهیل طی می‌کردند، شرایطی در این مرکز فراهم شده که به مشکلات آنها در یک مکان توسط چندین دستگاه اجرایی مرتبط رسیدگی شود.

وی افزود: مرکز شبانه روزی فوریتهای رسیدگی به واحدهای تولیدی از سوی وزارت کشور در ۲۸ استان راه‌اندازی شده و همه دستگاه‌های اجرایی که در تولید نقش دارند، نمایندگان خود را در این مرکز مستقر می‌کنند.

رسولیان ادامه داد: متعهد می‌شویم به محض اینکه پرونده‌ای در این مرکز نیاز به برگزاری نشست کارگروه ستاد تسهیل داشت، بلافاصله این نشست را برگزار و به مشکل آن واحد رسیدگی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن، خراسان رضوی به صورت خودجوش کلینیک صنعت را با محوریت شرکت شهرکهای صنعتی و همکاری بسیج و سپاه امام رضا (ع) برای بررسی مشکلات واحدهای راکد و نیمه راکد راه‌اندازی کرده است که تاکنون نشستهای این کلینیک در دو شهرک توس و کلات برگزار و به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم برنامه ریزی مشخصی برای راه‌اندازی واحدهای نیمه راکد و راکد در استان داشته باشیم و با برگزاری نشستهای هفتگی برای حل این مشکلات چاره جویی کنیم و بخصوص از ابزارهای اعتبارات ملی بیشترین بهره را بگیریم.

رسولیان ادامه داد: از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری، تفاهم نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده که در این تفاهم نامه ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش تولید در نظر گرفته شده بود و با پیگیریهای استاندار خراسان رضوی ۶ هزار میلیارد ریال دیگر نیز به این مبلغ افزوده شد تا به عنوان سرمایه در گردش و تسهیلات برای واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طرحهای تولیدی خراسان رضوی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری که قابلیت دریافت این تسهیلات را داشتند به سازمان برنامه و بودجه معرفی شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه تولید و تامین نیاز بازار افزود: از زمان حضور رزم حسینی در این وزارتخانه، اختیارات بسیار در حوزه صنعت، معدن و بازار به استانها تفویض شده که به زودی شاهد وضعیت بهتری در این بخش‌ها خواهیم بود.

در این نشست مشکلات هفت طرح تولیدی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در زمینه صدور گواهی پایان کار، تسریع در بازگشایی شهرک حمل و نقل، استمهال بلندمدت بدهی، مشکل مالیاتی، گرفتن مهلت برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، تفویض اختیار پرداخت تسهیلات رونق تولید به کمیته بررسی و تعیین دستگاه نظارتی، مطرح و راهکارهای لازم برای آنها اتخاذ شد.

 انتها پیام/۷۰۰۴۵

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت کشور خراسان رضوی تولید صنعت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی استانداری خراسان رضوی کارگروه ستاد تسهیل واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی