Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خبر غم‌انگیز غرق شدن یک خانواده پنج‌نفره ایرانی در پررفت و آمدترین آبراه‌های دنیا، جهانی را متاثر کرد. رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله به همراه سه فرزند و همسر خود در راه مهاجرت به انگلستان در کانال مانش - کانالی بین فرانسه و بریتانیا - غرق شدند و این موضوع تیتر اول بیشتر رسانه‌های انگلیسی زبان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ تلخ ۵ عضو خانواده ایرانی در راه رسیدن به بریتانیا | غرق شدن قایق مهاجران در کانال مانش هلیکوپتر نجات فرانسوی در بندر دانکرک - عکس: dailymail

ایندیپندنت در این باره نوشت: چهار عضو یک خانواده کُرد ایرانی، از جمله دو فرزند خردسال، با غرق‌شدن قایقی که روی آن بودند، صبح روز سه‌شنبه در محدوده سواحل دانکرک فرانسه غرق شدند. این اتفاق بدترین فاجعه مهاجرت قایقی در کانال مانش را رقم زد. فرزند ۱۵ ماهه این خانواده، آرتین، هنوز پیدا نشده است.

بی‌بی‌سی هویت اعضای خانواده کشته شده را رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، شیوا محمد پناهی ۳۵ ساله، آنیتا ۹ ساله، و آرمین ۶ ساله، از سردشت، شهری در شمال غربی ایران، اعلام کرد.

مبین، پناهجوی ۲۳ ساله‌ای که ماه گذشته با عبور از کانال مانش، خودش را به انگلستان رساند، گفت که تابستان این خانواده را در ترکیه دیده است. آنها برای جمع کردن پولی که برای رفتن از طریق یونان باید به قاچاقچیان می‌دادند، مشکل داشتند. او گفت: دو روز دیرتر از آنها حرکت کرده و تا یک روز پیش از غرق شدن این خانواده با شیوا در تماس بوده است.

مبین به ایندیپندنت گفت: «او از کاله برای من پیامک می‌فرستاد که هوا خراب است و نگران بچه‌ها بود. آنها حدود یک ماه در کاله بودند و در یک چادر زندگی می‌کردند. به من گفته بود که از این وضعیت خسته شده و واقعا می‌خواهد به انگلستان برود.»

چادر سمت راست: محل اقامت خانواده غرق شده - عکس: dailymail

«من احساس آنها را درک می‌کنم. از یکسو از قایق و قاچاقچی‌ها می‌ترسیدند و از سوی دیگر حتی یک روز هم نمی‌توانید در این وضعیت باقی بمانید. گرفتاری بزرگی است و گاهی مجبورید دل به دریا بزنید.»

مبین با ملیت ایرانی که به دلایلی از کشور مهاجرت کرده، گفت شیوا و خانواده‌اش می‌خواستند به برادرش در انگلستان ملحق شوند.

وی در مورد این خانواده گفت: «رسول فردی خجالتی‌ بود ولی شیوا پرتحرک بود و همیشه دنبال بهترین راه‌حل بود. او آنیتا را دختری باهوش و دوست‌داشتنی توصیف کرد و آرمین را پسری بازیگوش. او پسر نوزاد آنها، آرتین، که هنوز پیدا نشده، را بسیار دوست‌داشتنی توصیف کرد.»

► این حادثه را سایر روزنامه‌ها و رسانه‌های خارجی نیز به طور گسترده پوشش دادند که تصاویر برخی از آنها را در ادامه می‌بینید:

کد خبر 561097 برچسب‌ها انگلیس رسانه‌ خارجی مهاجرت حوادث جهان فرانسه خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بی بی سی انگلیس رسانه خارجی مهاجرت حوادث جهان فرانسه خانواده کانال مانش غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد

دومین نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون بسکتبال به منظور بررسی گزینه‌های هدایت تیم ملی بسکتبال با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معرفی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید.

در این نشست تحلیل و ارزیابی هر یک از اعضای کمیته فنی در مورد گزین‌های داخلی و پیشنهادی فدراسیون برای هدایت تیم ملی بسکتبال ارائه شد.

این گزینه‌ها در نشست اول اردیبهشت کمیته فنی مطرح شده بودند که «هاکان دمیر» هم یکی از گزینه‌های خارجی موردنظر بود. با نظر اعضای کمیته فنی که در نشست اخیر مطرح شد، نام وی از گزینه‌های موردنظر خارج شد.

بدین ترتیب قرارداد فدراسیون بسکتبال با این مربی ترکیه‌ای تمدید نخواهد شد. او اردیبهشت سال گذشته با قراردادی یک ساله هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده گرفت، اما عدم نتیجه گیری مطلوب در رقابت‌های جام جهانی که با ناکامی در کسب سهمیه المپیک همراه بود و ناکامی در بازی‌های آسیایی در نهایت منجر به عدم تمدید قراردادش شد.

سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این جلسه گفت: در این جلسه ۴ گزینه ایرانی و ۵ گزینه خارجی معرفی و مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی جهت مذاکره انتخاب شدند. Marco Ramondino چهل و سه ساله از ایتالیا و Radovan Trifunovic پنجاه و چهار ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

او خاطرنشان کرد: اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه عربی
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی