Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:08:49 GMT

سازمان ملل خواستار احترام متقابل تمامی ادیان شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۱۸۸۸

سازمان ملل خواستار احترام متقابل تمامی ادیان شد

ریاست نهاد مبارزه با افراط گرایی سازمان ملل، آزادی بیان و مذاهب را دو مقوله جدایی‌ناپذیر توصیف کرد و از اهمیت احترام متقابل سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «میگوئل آنجل موراتینوس» نماینده عالی سازمان ملل در مبارزه با افراط گرایی و اتحاد تمدن‌ها، از افزایش تنش‌ها بر سر انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین پیروان ادیان و جریان‌های سیاسی مختلف را به احترام متقابل دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: هشدار آغاز جنگ‌های صلیبی!

البته، وی بدون اشاره به دفاع امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از این اقدام توهین آمیز، هشدار داد که توهین به ادیان و نمادهای مقدس مذهبی نفرت و خشونت را بر می‌انگیزد و منجر به دوقطبی و چندپاره شدن جوامع می‌شود.

بیشتر بخوانید: رهبر جمهوری چچن: حاضرم استعفا کنم اما در برابر تمسخر دین سکوت نکنم

به گفته موراتینوس، آزادی مذهب و آزادی بیان دارای وابستگی و ارتباط متقابل هستند که ریشه در بیانیه جهانی حقوق بشر دارد.

وی تاکید کرد که رعایت و حمایت از این حقوق بنیادی، وظیفه اولیه هر عضوی از سازمان ملل است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ فرانسه سازمان ملل متحد توهین به پیامبر اسلام هراسی پیامبر اسلام سازمان ملل سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل و پاسخگویی به جنایات آن علیه فلسطینیان شده است.

آلبانیز دیروز پس از سفر به اردن و مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در این مرحله، اسرائیل از تعهدات بین‌المللی خود تا حدی تخطی کرده است که تحریم‌ها را ضروری می‌کند».

گزارشگر سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش بس فوری، پایان دادن به کنترل غیرقانونی اسرائیل بر غزه و اراضی اشغالی فلسطین و حضور حافظی برای تضمین صلح و ثبات در منطقه شد.

وی افزود: سرعت و شدت گسترش این خشونت‌ها به بقیه اراضی اشغالی تأیید می‌کند که هیچ فلسطینی تحت کنترل بی بند و باری اسرائیل در امان نیست.

آلبانیز با اشاره به اینکه وضعیت غزه بدتر از آنچه قبلا ارزیابی شده، است، افزود که اکثر قربانیانی که او ملاقات کرد صدمات فاجعه باری را متحمل شده اند، شاهد کشته شدن اعضای خانواده بوده و اثرات تخریب زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط اسرائیل را تجربه کرده اند. حتی پس از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴، زمانی که دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد از نسل کشی در غزه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات بشردوستانه اعمال شده تاکنون، از جمله پرتاب هوایی و کریدور‌های دریایی "تن‌ها یک تسکین دهنده است. " او گفت: «این اقدامات برای کاهش فاجعه انسانی که حمله اسرائیل ایجاد کرده است، به شدت ناکافی است. وی خاطرنشان کرد که وحشتی که مردم غزه شاهد آن هستند "ناگفتنی" است.

گزارشگر ویژه با بیان اینکه به دلیل وضعیت فاجعه بار غزه، توجه به وخامت اوضاع در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از بین رفته است، خاطرنشان کرد: افزایش محدودیت‌ها و سوء استفاده ها، بازداشت‌های خودسرانه و کشتار غیرقانونی توسط سربازان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان مسلح به طور گسترده گزارش می‌شود.

او در انتها گفت: دولت‌ها باید بر آتش بس فوری و بدون قید و شرط پافشاری کنند و برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب