Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:01:08 GMT

تاکید مقام روس بر حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۲۱۷۱

تاکید مقام روس بر حفظ برجام

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره دیدار عراقچی و ریابکوف که معاونان سیاسی وزارت خارجه دو کشور و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای هستند، تصریح کرد: در این دیدار وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بررسی شد.

در این دیدار، موضوعات مربوط به همکاری ایران و روسیه در چارچوب برجام و تعامل سایر شرکت کنندگان در این توافق بین‌المللی برای حفظ و اجرای کامل آن بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی و ریابکوف در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کردند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در سفر به مسکو برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ، پس از مذاکره سه ساعته با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره‌باغ با «سرگئی ریابکوف» همتای روسی خود در باره برجام گفت‌وگو کرد.

برجام در سال ۲۰۱۵ پس از مذاکرات طولانی ایران و گروه ۱+۵ امضا شد. اما آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ با نقض تعهدات خود در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به دلایل واهی از این توافق خارج شد و برای جلوگیری از اجرای برجام توسط سایر کشورها از جمله شرکت کنندگان در این توافق تلاش کرد.

روسیه از اعضای فعال برجام است و مقام‌های این کشور بارها بر لزوم تامین حقوق ایران در چارچوب این توافق بین‌المللی و پایبندی همه شرکت کنندگان در برجام به تعهدات خود تاکید کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه به تازگی برنامه اقدام جامع مشترک(برجام) را همچنان ابزاری مهم برای مهار تشدید تنش‌ها دانست و اظهار کرد: توافق برجام یک دستاورد مهم سیاسی و دیپلماتیک محسوب می‌شود که امکان جلوگیری از درگیری مسلحانه و تقویت رژیم منع گسترش سلاح اتمی را فراهم آورد.

لاوروف تصریح کرد: روسیه همچون همه طرف‌های مسئول توافق، کاملا به این توافق پایبند است و از ضرورت حفظ و دفاع فعالانه از این نتیجه عالی کاری دشوار اما ارزشمند اطمینان دارد.

برچسب‌ها برجام روسیه مناقشه قره باغ سید عباس عراقچی سرگئی ریابکوف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام روسیه مناقشه قره باغ سید عباس عراقچی سرگئی ریابکوف برجام روسیه مناقشه قره باغ سید عباس عراقچی سرگئی ریابکوف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد

به گزارش قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره اظهار کرد: در راستای تاکید بر جدی بودن و رویکرد مثبت جنبش حماس قبل از دور فعلی مذاکرات، تماس‌هایی با گروه‌های مقاومت و جلسات و مشاوره‌های فشرده را در داخل و خارج انجام دادیم و این پیش از اعزام هیئت‌مان به قاهره صورت گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی افزود: اولویت جنبش حماس متوقف کردن جنایات علیه ملت فلسطین است و این یک موضع قاطع و اصلی است و به آینده‌ای باثبات‌تر منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر آتش‌بس اولین نتیجه توافق نباشد پس توافق چه معنا و مفهومی خواهد داشت؟

وی همچنین تاکید کرد: حماس همچنان بر دستیابی به توافقنامه جامع و مرحله‌ای اصرار دارد که شامل، پایان دادن به جنایات، اطمینان از عقب نشینی و دستیابی به یک معامله مبادله جدی برای اسرا باشد.

هنیه ادامه داد: جهان گروگان یک کابینه افراطی شده است و این درحالی است که این کابینه با مشکلات سیاسی مواجه است و نخست‌وزیر آن نیز می‌خواهد توجیهات دائمی را برای ادامه جنایتگری و گسترش دایره درگیری و خرابکاری اختراع کند و تلاش‌های انجام شده توسط میانجیگران و دیگر طرف‌ها را ناکام بگذارند.

وی افزود: آمریکا که جنایات رژیم اشغالگر را پوشش می‌دهد، باید به جای تهیه سلاح‌های کشتار جمعی، این نسل کشی را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • هیئتی از تل‌آویو راهی قاهره است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم