Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل، مربیان تیم و مدیررسانه ای این باشگاه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز فارس در  گفت و گویی  بر این باور هستند که یک تیم به تنهایی نمی تواند موفق باشد مگر اینکه با حمایت های همه جانبه مسوولان استان همراه باشد.

این تیم  باوجود اینکه سابقه زیادی در فوتبال کشور ندارد اما  یکی از پر طرفدارترین تیم های ایران است که از پشتیبانی ایل بزرگ قشقایی برخوردار است و با شکست تیم پرسپولیس تهران در جام حذفی در سال ۹۵  تاریخ ساز شدند و نام آنها در فوتبال کشور طنین انداز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم شهدای قشقایی کارش را در سال ۹۲ با حضور در مسابقات فوتبال شیراز آغاز کرد،  سپس در زیر گروه لیگ دسته سه ، دسته دوم و خریدن امتیاز تیم برق جدید شیراز در دسته یک به صورت حرفه ای وارد فوتبال کشور شدند و بر اساس برنامه این باشگاه قرار است در سال ۱۴۰۰ به لیگ برتر کشور صعود کند.

هر چند سازو کار مناسب برای حضور در لیگ برتر  فراهم نشده و طبیعی است تیمی که می خواهد به لیگ برتر صعود کند باید از توان مالی بالایی برخور داشته تا بتواند با تیم هایی متمول دست پنجه نرم کند.

استان فارس حدود هشت سال است از داشتن تیمی  در لیگ برتر رنج می برد و هواداران پر شمار فوتبال در این استان برای داشتن یک  تیم در لیگ برتر لحظه شماری می کنند و آرزو دارند هر چه زودتر زمینه حضور تیم های فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز فراهم شود .

مدیر عامل باشگاه شهدای قشقایی : با کم مهری مواجه شدیم

اما مدیر عامل باشگاه شهدای قشقایی شیراز با بیان اینکه با کم مهری مواجه شدیم ، افزود: اینکه  نام شهدای قشقایی مزین بر این باشگاه شده یک  فلسفه پشت ان بوده است که از بدو تاسیس به دنبال کارهای فرهنگی بوده ایم و در مناسبت های مختلف هم حضوری پر رنگ داشته ایم .

روح الله نجف پور ادامه داد: طی هشت سال گذشته برای حدود ۳۵۰ نفردر رده های مختلف سنی  کار افرینی کرده ایم و امار شهدای قشقایی که حدود سه هزار نفر بودند شناسایی  از این رو نام تیم را مزین به شهدای قشقایی کردیم و با استفاده از ظرفیت های ایل بزرگ قشقایی ۲۵۰۰ بسته معیشتی در نقاط کم برخوردار و حاشیه شیراز توزیع شد و  اینکه مورد کم مهری قرار گرفتیم نمی دانم ایراد از کجاست .

وی افزود : هواداران ما در کشور به عنوان نمونه معرفی شدند و  حوزه فرهنگی ما بسیار پر رنگ تر از ورزش است که رسانه ها کمتر به این موضوع پرداخته اند و تنها مسایل فنی تیم بازگو شده است .

نجف پور با اشاره به اینکه عوامل متعددی برای حضور در لیگ برتر لازم است، اظهار داشت : بدون تعارف اگرمنابع مالی یک باشگاه تامین باشد حضور در  لیگ بر تر اتفاق می افتد و اگر نگاهی طی چند سال گذشته به تیم هایی که لیگ برتر صعود کردند داشته باشیم می بینیم که قدرت اقتصادی تیم هایی نظیر مس کرمان،  الومینیم اراک و  شهرداری بوشهرو حمایت عوامل استانی در صعود آنها دخیل بوده است .

وی همچنین به هواداران  تیم اشاره کرد و گفت : ما روی این مسئله مهم  برای حضور در لیگ برتر  حساب ویژه ای باز کرده ایم که به دلیل وجود بیماری کرونا از وجود انها محروم هستیم و باید راهکاری ارایه شود تا این خلا را به نحوی پُر کنیم ضمن اینکه استفاده ازکادر فنی قوی و جوان نیز مد نظر ما بوده است و همه تلاش خود  را خواهیم کرد تا صعود به لیگ برتر اتفاق بیفتد.

مدیر عامل باشگاه قشقایی : حدود 500 میلیون تومان کمک های دولتی داشتیم 

حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمک های دولتی داشتیم

نجف پور ادامه داد : یک سوء تفاهم پیش آمد برای همین از هیات فوتبال شیراز استعلام گرفتم و طی  چهار سال گذشته در سال ۹۶ حدود  ۱۰۵ میلیون تومان، سال  ۹۷حدود   ۱۷۸ میلیون تومان، سال  ۹۸ حدود  ۲۷۸ میلیون تومان و در سال ۹۹ هم به دلیل سوءتفاهمی که پیش امده حمایت نشده ایم و جمع دریافتی ما حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که این  رقم پول یک بازیکن خوب هم نمی شود زیرا تیم مس کرمان یک و نیم میلیارد تومان پول به بازیکنان خود داده اند .

وی گفت: در لیگ گذشته برای  ۵۰ بازیکن،  ۳۴ بازی و هزینه های سفر و با توجه به تورم حدود ۹ میلیارد تومان هزینه بر اورد و مقرر شد ۳۰ در صد کمک شود یعنی چیزی حدود سه میلیارد تومان که اگراین اتفاق افتاده بود نتیجه بهتری می گرفتیم و ما شفاف سازی کردیم که چقدر کمک دولتی داشته ایم.

 نجف پور افزود:  برای فصل جدید لیگ هم  کتبا ۳۵ مورد اشاره کردیم که ۱۲ میلیارد تومان براورد شد یک ماه قبل تقدیم حاجی زاده مدیر کل جدید ورزش و جوانان کردیم و مثل مرد گفت نداریم ونمی توانم وعده دروغ بدهم زیرا از نظر قانونی کمک به تیم های حرفه ای ممنوع است و ما می توانیم از شما حمایت های معنوی کنیم .

وی تاکید کرد: این پرسش مطرح می شود  که ممنوعیت کمک به تیم های حرفه ای فقط در استان فارس لحاظ می شود در حالی که در استان های دیگر همچون اصفهان ، آذربایجان شرقی و غربی ، خراسان و تهران اینگونه نیست برای همین هم از تیم ۷۰ ساله  برق شیراز که نابود شد، دیگر خبری نیست.

سرمربی تیم قشقایی : کار سختی داریم ، تیم هنوز بسته نشده است

سرمربی قشقایی : ریسک بزرگی کردم که مسولیت این تیم را پذیرفتم 

سرمربی جدید تیم قشقایی هم در این نشست بیان داشت : ریسک بزرگی کردم که مسوولیت تیم قشقایی را پذیرفتم  زیرا تیم مس کرمان برای حضور در لیگ برتر حدود  ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و با قاطعیت می گویم که  تیم قشقایی در بین ۱۸ تیم شرکت کننده به لحاظ مالی هجدهم است از این رو کار سختی داریم و تیم هم هنوز بسته نشده است .

داریوش هرمزی ادامه داد: شرکت ها و کارخانه های استان  فارس باید به مسولیت اجتماعی خود ادا کنند و به تیم های قشقایی و فجر شهید سپاسیکه در جبهه ای کاملا نابرابر می جنگند کمک کنند .

وی گفت: حدود یک  ماه است  تمرین های خود را اغاز کرده ایم و از فصل قبل تنها سه بازیکن باقی مانده است و برای تکمیل تیم از سایر بازیکنان استان  تست گرفتیم ، کاری که هیچ کدام از تیم ها در لیگ دسته یک انجام نداده اند .

هرمزی افزود: در سال های گذشته با تیم های زیادی کار کرده ام و معلوم نیست تا چه  زمان درتیم قشقایی باشم اما می خواهم به زوایای پنهان این تیم هم پرداخته شود زیرا با همه تیم هایی که تا کنون کار کرده ام فرق دارد چون تمام مسوولان استان پشت انها بودند.

سرمربی تیم قشقایی با بیان اینکه در  بسیاری از پست ها دچار مشکل هستیم زیرا نتوانستیم  بازیکن قابلی  جذب کنیم ، افزود: اگر هم بازیکنان مطرحی باشند  انها پول زیادی می خواهند که باشگاه قشقایی توان پرداختن به انها را  نداردبا این حال به امید زنده هستیم و هدف اول ما هم لیگ برتر است ومسولان استان و به ویژه رسانه ها هم باید همین گونه باشند و  رفتن به  لیگ برتر شاخص هایی دارد که امروز ما از برگزاری حتی یک اردو هم  عاجزهستیم و  ابزارهای ما با لیگ برتر تناسب ندارد .

هرمزی بیان داشت: بازیکنانی از این استان انتخاب کردیم که اینده فوتبال هستند اما کسی انها ندیده است، بازیکنانی  که از چشم همه دور مانده و کسی نبوده  که دست انها را بگیرد.

وی تاکید کرد : ما از بازیکنانی که  در شهرستان های  داراب، فسا، نوراباد، اباده  و  فیروزاباد  حضور داشتند تست گرفتیم کاری که هیچ  کدام از باشگاه های ایران اینگونه کار نکرده است و در تیم های  فولاد خوزستان و استقلال اهواز هم که حضور داشتم این کار را نمی کردیم.

هرمزی افزود:  وقتی کفگیر یک باشگاه به ته دیگ می خورد مجبوریم برویم سراغ استعدادهای پنهان که دیده نشدو  ما انها را جمع کردیم ضمن اینکه  کار سختی در  لیگ دسته اول داریم با این حال نا امید نیستیم و چشم انتظار حمایت رسانه ها هستیم .  

مربی تیم قشقایی: اگر قرار است فوتبال فارس دوباره شکل بگیرد باید ادعا را کنار گذاشت

مربی تیم قشقایی : باید ادعا ها را کنار گذاشت 

اما مربی تیم قشقایی با اظهار اینکه اگر قرار است فوتبال فارس دوباره شکل بگیرد باید ادعاها را کنار گذاشت ، می گوید: قرار نیست که همه توی گود باشند و یا اینکه پیشکسوتان باید حتما در جمع باشند که تیم شکل بگیرد، خیر، اینگونه نیست.

 رشید طهماسبی ادامه داد: اگر امروز هم در کنار تیم قشقایی یک سرمربی شیرازی بود باز هم فضای مجازی در گیر مسایل حاشیه ای بود و از رسانه ها می خواهم به این مسله مهم ورود کنند و از تیم های فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز حمایت کنند تا باشگاه ها با خیال راحت کارشان را پیش ببرند زیرا جای صعود است.

وی اضافه کرد: امروز در کنار تیم ما علاوه بر داریوش هرمزی که سابقه کار کردن در شیراز را دارد تمام مربیان دیگر و بیش از ۸۰ در صد بازیکنان بومی هستند و حمایت از این تیم به  بازیکنان برای ارایه بازیهای با کیفیت انگیزه مضاعف می دهد.

طماسبی با بیان اینکه سعی داریم کمتر در فضای مجازی حضور یابیم و کارمان در مستطیل سبز باشد، بیان داشت: اگر هم به فضای مجازی ورود کنیم به ما حمله می شود و اینکه دوستان پیشکسوت ما توانایی دارند در آن شکی نیست اما باید حضور انها  مثبت باشد .

مربی تیم قشقایی تاکید کرد: بحث بومی و غیر بومی  در فوتبال حرفه ای دیگر جایگاهی ندارد و اگر مربی می اید در تیم قشقایی کار کند این بحث ها حرفه ای نیست و باید  به شکل مطلوب  پیش ببریم  و خوب از داشته ها استفاده کنیم .

وی گفت: ما سال گذشته یک مربی غیر بومی به نام رضا عنایتی  داشتیم  که نتیجه نگرفتیم اما همین شخص در تیم هوادار تهران  نتیجه گرفت ضمن اینکه مشکل فوتبال فارس مربیان غیر بومی نیستند و مشکل اصلی ناشی از حواشی های ان است که واقعا در این شرایط کمک نمی شود .

طهماسبی اضافه کرد : داریوش هرمزی  از  مکتب فوتبال استان کارش شکل گرفته و در  شیراز بوده است و  دوستانی هم  که در فضای مجازی می نویسند، این مربی زمانی که شیراز بودند کارنامه خوبی داشته اند و زمانی هم که بیرون از استان بودند بازهم کارنامه درخشانی داشته اند و جای تقدیر دارد،قطعا هرمزی با دل بزرگی وارد شیراز شدهاند.

وی اشاره کرد: همه می دانیم مربیانی که در  شهر خودمان ادعا دارند و برای انها  احترام قایل هستیم  اگر بخواهند این تیم قشقایی با این شرایط تحویل بگیرند، بازیکنان را کنار می گذارند، مگر می شود یک تیم هیچ بازیکن اسمی نداشته باشد و ما از این بابت نگران نیستیم چرا که بازیکنانی را به خدمت گرفتیم که در گذشته آنها کنار گذاشته اند و امروز تیم قشقایی از این جوانان فارسی رونمایی می کند.

 طهماسبی از مدیریت باشگاه که در این چند ساله یک تنه ایستادند تشکر کرد و گفت : بارها با مشکلاتی که وجود داشت پیشنهاد دادیم تیم را واگذار کنند و به زندگی  خود برسند اما همچنان استقامت  کردند و به هدف  خود که اسیایی شدن تیم است خواهند رسید و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

مدیررسانه ای تیم قشقایی: ارتباط مدیریت باشگاه با رسانه ها باید قوی باشد

مدیر رسانه ای تیم قشقایی : در این سال ها هیات فوتبال فارس و باشگاه ها یک نشست هم با خبرنگاران نداشتند. 

مدیر رسانه ای باشگاه قشقایی هم در این نشست گفت: در تمام سال های گذشته به هنگام بازی تیم های شیرازی همیشه خبرنگار خبرگزاری ایرنا و یک روزنامه محلی حضور داشتند و برای بهتر شدن هر باشگاهی نیاز است مدیریت آن با رسانه ها ارتباط قوی داشته باشند .

نوید عبدالهی فرد ادامه داد: در این سال ها هیات فوتبال فارس و یا باشگاه ها حتی یک نشست هم با خبرنگاران نداشتند  و میزگردی هم که سال گذشته در ایرنا برگزار شد باوجود دعوت  بسیاری شرکت نداشتند.

 وی اضافه کرد: ما در باشگاه قشقایی اخیرا برای نخستین بار این کار را شروع کردیم و  تا اخر فصل هم ارتباط خوبی با رسانه ها خواهیم داشت ضمن اینکه داریوش هرمزی سر مربی تیم دکترای فیزیولوژی ورزشی دارند و امیدوارم با سوابق اکادمی این سرمربی، فوتبال استان از وجود او سود ببرد .

 دبیر خبرگزاری ایرنا: اخلاق مهمترین خلایی است که در جامعه ورزش وجود دارد

دبیر خبرگزاری ایرنا هم در این نشست با بیان اینکه اخلاق مهمترین خلایی است که در جامعه ورزش وجودارد ، گفت : تیم ها در این زمینه می توانند با تولید محتوا این خلا را از بین برند زیرا دستمایه ای  که مانع ورود  بانوان به ورزشگاه می شود این است که می گویند در ورزشگاه ها رعایت اخلاق نمی شود.

نیکنام خشنودی ادامه داد: در استانی زندگی می کنیم که  داعیه فرهنگی داریم  و در  زمینه ورزش هم  تیم قشقایی با تلاشی که عبدالهی در حوزه رسانه دارد، تیم را به جایگاه واقعی خود که در شان استان باشد ،خواهد رساند .

وی تاکید کرد:بارها برای پوشش خبری در  حوزه عشایری و در سیاه چادر ها حضور یافتم و با زندگی عشایری اشنایی دارم ، جوانمردی و داشتن روحیه اخلاق مداری مهترین ویژگی هایی است که در ایلات عشایری سراغ داریم و اجازه نمی دهند حقی ضایع شود.

این پیشکسوت عرصه رسانه با اشاره به اینکه همانگونه که بنیانگذارجمهوری اسلامی فرمودند که عشایر ذخایر انقلاب هستند، افزود: تیم قشقایی هم می تواند با تولید محتوا و نام فرهنگی که در لوگو باشگاه است این امید وجود دارد که حرکتی به این سمت داشته باشند و با تشکیل کمیته اخلاق شاهد حضور تیم قشقایی هم در لیگ برتر و هم در عرصه مسابقات اسیایی باشیم .

خشنودی ادامه داد: استان فارس سالهاست از داشتن تیمی در لیگ برتر محروم است این در حالی است  که استان های کوچکتر حتی چند تیم در لیگ برتر دارند و امیدوارم در میان مدیران،مربیان و بازیکنان تیم شهدای قشقایی  به جز اخلاق خوب، چیز دیگری نبینیم .

رییس خبرگزاری ایرنا: در شرایط اقتصادی عرصه برای مردم تنگ شده است

رییس خبرگزاری ایرنا :در کنار تیم های شیرازی هستیم

همچنین رییس خبرگزاری ایرنا مرکز فارس دیگر سخنران این نشست بود و گفت: در شرایط اقتصادی عرصه برای مردم تنگ شده است و کسانی که بخواهند نوید وامید به مردم بدهند کارشان  دشوار تر شده است .

سید احمد نجفی با بیان اینکه ایرنا خانه شما است ، افزود: ما اهمیت کارتان را درک می کنیم و به عنوان  رسانه دولتی باید خودمان را همراه با مردم بدانیم و  در واقع  رسانه در پیوند و ارتباط با مردم است و  در کنار تیم های شیرازی هستیم .

وی تاکید کرد: ماموریت ما در بحث روشنگری و ابعاد رسانه و زوایا و مشکلات مختلف حدود یک سال نیم  پیش در حوزه های مختلف از جمله فوتبال میزگرد هایی  برگزار کردیم و سعی ما بر این بوده با استفاده از استادان دانشگاه و صاحب نظران امر یک راهکار منطقی برای برون رفت از این مسئله پیدا کنیم .

نجفی ادامه داد : تنها سخن شما نباشیم که بگوییم  پول نیست و باید بگویید شما رسانه  مطالبه گری کنید و صنعگران بیاورید در این شرایط که دولت نمی تواند کمک کند ،اگر کسی برای توسعه استان دغدغه داشته باشد پای کار قرار می گیرد  و ما آمادگی این را داریم در  حوزه ورزش نشستی  برگزار کنیم که چرا صنعتگران تا به حال  ورود نکرده اند.

وی تاکید کرد : اگر تیم های قشقایی و فجر به لیگ برتر صعود کنند در حوزه گردشگری و حمل و نقل می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

تیم شهدای قشقایی در نخستین هفته از مسابقات فوتبال لیگ دسته یک کشور جام ازادگان ، بیست و ششم آبان ماه ۹۹ در انزلی به مصاف تیم ملوان این شهر خواهد رفت و تیم فجر شهید سپاسی هم در این روز میزبان تیم خوشه طلایی ساوه است .

در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول رده بندی جواز حضور در لیگ برتر دوره بیست و یکم کسب خواهند کرد.

دیبر ایرنا : اخلاق مهمترین خلایی است که در جامعه ورزش وجود دارد 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی لیگ دسته اول فوتبال اصفهان شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی لیگ دسته اول فوتبال اصفهان شیراز فارس آذربایجان شرقی لیگ دسته اول فوتبال اصفهان شیراز فارس اخبار کنکور برای حضور در لیگ برتر شهدای قشقایی شیراز مربی تیم قشقایی خبرگزاری ایرنا میلیارد تومان باشگاه قشقایی تیم قشقایی داریوش هرمزی میلیون تومان فوتبال فارس فوتبال کشور کنار تیم لیگ برتر فضای مجازی قشقایی هم باشگاه ها سال گذشته رسانه ای فجر شهید رسانه ها لیگ دسته تیم هایی حرفه ای دسته یک نجف پور سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی

ملی‌پوش وزن ۸۰- کیلوگرم ایران یک طلای دیگر برای کاروان اعزامی به رقابت‌های جام جهانی به ارمغان آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، علی‌خورشیدی ملی‌پوش ایران در دیدار نخست خود مقابل نماینده مراکش به برتری دست یافت.

وی در مرحله بعدی با ورزشکاری از نپال پیکار کرد و با برتری مقابل آن به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

دیگر خبرها

  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال