Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان سراسر کشور در اولین هفته آبان‌ماه علاوه بر اینکه به حمایت از نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا پرداختند، از مسائل شهری و مطالبات مردمی هم غافل نشدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛* اولین هفته آبان‌ماه هم به پایان رسید و در طی این هفته زمان ثبت نام و نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی ورودی‌های جدید دوره‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌های کشور اعلام و داوطلبان مشغول طی مراحل ثبت نامی خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این هفته، مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت نام اینترنتی پذیرفته شدگان دوره دکتری سال ۹۹ این دانشگاه ۱۱ آبان ماه پایان می‌یابد و مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان هم اعلام کرد پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تا ۱۲ آبان ماه فرصت دارند مدارک و مستندات تحصیلی خود را از طریق پست پیشتاز به دانشگاه ارسال کنند. معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان هم اعلام کرد آغاز کلاس‌های این ترم پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال ۹۹ از ۱۷ آبان و به صورت غیرحضوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه یاسوج اعلام شد ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه دامغان تا ۱۱ آبان ادامه دارد تمامی فرآیند ثبت نام نودانشجویان دانشگاه قم به صورت مجازی خواهد بود


دانشجویان دانشکده پزشکی نیشابور در هفته‌ای که گذشت، از وضعیت نامناسب اسکان دانشجویان در خانه معلم گلایه کردند و این در حالی بود که پاسخی از سوی مسئولان این دانشکده دریافت نکرده بودند. دانشگاه بناب هم در ایامی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در حالت نیمه تعطیل بوده، اقدام به بازخرید مرخصی‌های برخی معاونت‌ها کرده و این موضوع هم در طی این هفته بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

گلایه‌های دانشجویی از وضعیت نامناسب اسکان دانشجویان دانشکده پزشکی نیشابور خرج تراشی مسئولان دانشگاه بناب در روز‌های کرونایی


جدای از آن، دانشجویان در طی این هفته به حمایت از نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا هم پرداختند و در این راستا، جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لرستان سقف یک باب منزل مسکونی در روستای سنگ تراشان را ایزوگام کردند و بسیج دانشجویی دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز نیز اعلام کرد که قرار است در روستا‌های دهدز اردوی جهادی برگزار کند و ثبت نام از جهادگران برای شرکت در این اردو از اول آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

 

گروه جهادی زینبیون بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه زابل هم به منظور خرید لباس گرم و پتو برای خانواده‌های نیازمند سیستان، فراخوان جمع آوری کمک‌های مردمی را داد. گروه جهادی منتظران صالح بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز پویش ۵۵۵ را با هدف کمک به نیازمندان راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید:

پزشک متخصص با هماهنگی جهادگران، بیماران روستا‌های محروم قائن را ملاقات می‌کند پذیرش نیروی جهادی از سوی بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر دیوار چینی منزل یک خانواده نیازمند از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان ساخت خانه برای زوج معلول به همت جهادگران آذربایجان غربی


پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ورود دوباره جوانان به عرصه مقابله با کرونا، در هفته جاری قرارگاه‌های مقابله با کرونای بسیج دانشجویی استان‌ها مجددا فعالیت خود را آغاز و اعلام آمادگی کردند. در این بخش، قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای شهید دکتر موسوی بسیج دانشجویی استان خوزستان دوباره آغاز به کار کرد و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم در فراخوانی از دانشجویان و افراد غیردانشجو برای کمک به کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا، دعوت به همیاری کرد.

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان هم اعلام کرد در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همکاری جوانان با ستاد ملی مبارزه با کرونا، در حال ثبت نام و ساماندهی نیرو‌های داوطلب دانشجویی است.

بیشتر بخوانید:

قرارگاه جهادی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی آذربایجان غربی دوباره آغاز به کار کرد آماده باش بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بافت برای همکاری با ستاد مبارزه با کرونا اعلام آمادگی مجدد گروه‌های جهادی آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا


از سویی، دانشجویان در هفته جاری از مسائل شهری و رسیدگی به مشکلات مردم در این بخش غافل نشدند و به مطالبه گری از مسئولان برای حل مصائب آنان پرداختند. جبهه عدالتخواه مشهد مقدس در این زمینه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به بخش‌های مختلف بیانات رهبر انقلاب در خصوص نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی، تخلفات شهرداری طی ۳۰ سال گذشته در این بافت را تبیین کرد. ۱۲۱ تشکل دانشجویی هم در نامه‌ای به نمایندگان مجلس اعلام کردند: مجلس شورای اسلامی با بازنگری و اصلاح قوانین موجود حوزه کارگری در کنار دولت برای رفع مشکلات این قشر نقش اساسی دارد. از طرفی، بعد از چندین ماه مطالبه گری و انعکاس صدای صیادان بلوچ برای پایان صید ترال در سواحل مکران، مجلس شورای اسلامی دستور توقف دو ساله صید کف روب در دریای عمان را صادر کرد.


بیشتر بخوانید:

ترافیک میدان جمهوری عامل اصلی آلودگی کرج نیست / لزوم شفافیت مالی پروژه زیرگذر بلوار جمهوری وزارت نیرو حقابه قزل اوزن به اراضی کشاورزی طارم را عادلانه اختصاص دهد آقای استاندار؛ مردم گیلان از ناکارآمدی مدیران اقتصادی استان به ستوه آمده‌اند گام بعدی؛ توقف همیشگی صید ترال در دریای مکران / دانشجویان سیستان و بلوچستان پای کار صیادان


در هفته‌ای که گذشت به مسئله کم آبی سیستان و بلوچستان هم پرداخته شد. هر چند که کم آبی در این استان ماجرای امروز و دیروز نیست و به سال‌ها پیش بر می‌گردد، با این حال اظهارات تازه معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، زخم کهنه مردم تشنه لب را تازه کرد.

 


صنعت زعفران شهرستان فاروج خراسان شمالی هم با وجود ظرفیت‌های بالا، به حال خود رها شده و حال کشاورزان باید محصول خود را زیر قیمت مصوب ملی به فروش برسانند. موضوع دیگری که در روز‌های گذشته به آن پرداخته شد، چالش‌های تولید زرشک بود؛ محصولی استراتژیک مانند زرشک با توجه به ارزش افزوده زیادی که در بازار‌های محصولات ارگانیک دنیا دارد، می‌تواند برای توسعه اقتصادی خراسان جنوبی کارساز باشد، اما مسئولان به نقش مهم این محصول توجهی ندارند.


بیشتر بخوانید:

مرثیه سرایی برای کم‌آبی سیستان و بلوچستان انتها ندارد / مردمی که از آب چهارپایان می‌نوشند کشاورزان فاروجی صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند / زیرساخت‌هایی که هیچ‌گاه برای زعفران فراهم نشد چالش‌های تولید محصولی استراتژیک به نام «زرشک» / چرا جهاد کشاورزی از زرشک‌کاران حمایت نمی‌کند؟


در روز‌های گذشته مجددا به پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هم پرداخته شد و با توجه به اینکه پرونده اهمال کاری آشکار سازمان خصوصی سازی در زمینه لغو واگذاری شرکت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارسال شده، در صورتی که کوتاهی عوامل سازمان خصوصی سازی در حفظ بیت المال اثبات شود، احکام لازمه صادر می‌شود و اگر این امتناع اثبات شود، امکان انفصال از خدمات دولتی رئیس سازمان خصوصی سازی و دیگر مدیران این سازمان وجود دارد.

 

 

طبق بررسی‌های انجام شده، شورای عالی امنیت ملی نیز مهرماه عدم مخالفت خود را با لغو قرارداد واگذاری هفت تپه اعلام کرده و با این اعلام، دیگر مانعی برای خلع ید مالک فعلی شرکت وجود ندارد و این خلع ید تا پایان آبان ماه صورت خواهد گرفت.

  بیشتر بخوانید: هفت تپه؛ چند قدم تا رهایی / آیا سازمان خصوصی‌سازی در حفظ بیت‌المال کوتاهی کرده؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پذیرش دانشجو مقابله با کرونا ویروس کرونا گروه جهادی اردوی جهادی حمایت از محرومان مطالبه گری دانشجویی صید ترال کم آبی سیستان هفت تپه بافت اطراف حرم رضوی بسیج دانشجویی دانشگاه سازمان خصوصی سازی مقابله با کرونا بیشتر بخوانید پذیرفته شدگان آبان ماه هفت تپه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد

دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ مسابقه‌ ریاضی دانشجویی کشور گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌اله شیرمحمدی، دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در حاشیه‌ی برگزاری این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هرکدام از تیم‌ها به سرپرستی یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه مربوطه در این مسابقات شرکت کرده‌ است که قالبا تیم‌ها پنج و چهار نفره هستند و یک تیم نیز به‌صورت انفرادی در این مسابقات حضور دارد.

 شیرمحمدی با بیان اینکه متولی اصلی این مسابقه انجمن ریاضی ایران می‌باشد، افزود: انجمن ریاضی ایران به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO)، از سال ۱۳۵۲ این مسابقات را برگزار می‌کند و دانشگاه تبریز برای بار دوم میزبانی این مسابقات معتبر را برعهده گرفته است و یک بار نیز قبل از انقلاب میزبانی مسابقات به دانشگاه تبریز سپرده شده بود.

*هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست

بیژن احمدی، دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور نیز گفت: این مسابقه، معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است به‌طوریکه هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست.

احمدی با بیان اینکه نفرات برگزیده‌ی این مسابقات، همگی جزو افراد درجه‌ی اول و برجسته‌ی ریاضی کشور و حتی دنیا هستند، افزود: مرحوم خانم دکتر مریم میرزاخانی دارنده‌ی مدال فیلدز، یکی از نفرات شاخص و برجسته‌ی برخاسته از این مسابقه بود و سایر افراد نیز همگی جزو اساتید و دانشمندان صاحب نام علم ریاضی هستند.

وی یادآور شد: نشریه‌ی علمی و معتبر اشپرینگر تمامی سوالات، پاسخ‌ها و حتی اسامی مدال‌آوران این مسابقات را تا سال ۱۳۸۲ چاپ کرده است که این موضوع نشان‌دهنده‌ی اعتبار بالای مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور است. همچنین کتاب اول این مسابقه توسط مرکز نشر انجمن ریاضی ایران چاپ شده و کتاب دوم نیز در دست چاپ است.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سوالات طرح شده در این مسابقات جزو سوالاتی هستند که هیچ مشابهی نداشته و هر سال سوالات جدید ساخته و طراحی می‌شود به‌طوریکه طرح سوالات هر دوره بیش از هفت ماه به‌طول می‌انجامد و این سوالات توسط بهترین‌های ریاضی ایران طرح می‌شود.

وی، اساس کارهای علمی و اجرایی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور را تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی عنوان کرد و افزود: تمامی کارهای علمی و اجرایی این مسابقات به‌وسیله‌ی خرد جمعی انجام می‌گیرد و حتی برای تصحیح هر سوال دو استاد در نظر گرفته می‌شود لذا به این خاطر است که ما معتقدیم این مسابقات معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است.

احمدی ادامه داد: نوع کار ما در برگزاری این مسابقات به‌صورت پایه‌ای است؛ ‌به‌طوریکه ما نیز زمانی در این مسابقات شرکت کرده و رفته رفته به‌‍‌عنوان تصحیح‌گر، طراح و اکنون به‌عنوان مسئول کمیته‌ی علمی این مسابقات خدمت می‌کنم و قطعا همین دانشجویانی که امروز به‌عنوان شرکت کننده حضور دارند، سال‌های بعد مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده بگیرند.

وی در ارتباط با خدمات و مزایای داده شده به دانشجویان مدال آور این مسابقات نیز گفت: مدال و گواهی داده شده در این مسابقات برای دانشجویان برگزیده بسیار با ارزش بوده و به‌عنوان رزومه‌ی علمی می‌تواند کمک زیادی به دانشجویان داشته باشد. علاوه بر این، ما به‌عنوان تنها سازمان مردم‌نهاد غیر دولتی کشور با بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه امضا کردیم که در راستای این تفاهم‌نامه، برندگان و مدال آوران این مسابقات از سوی بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان نخبه شناخته شده و امتیازات و تسهیلاتی نیز دریافت می‌نماید.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در خاتمه در خصوص دانشگاه‌های پرافتخار و مدال آور این مسابقات اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف پرافتخارترین دانشگاه این مسابقه است و معمولا در اکثر دوره‌های برگزار شده، دانشجویان این دانشگاه در رتبه‌ی نخست قرار گرفته‌اند و سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تبریز نیز رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش، چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور به مدت چهار روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر برگزار می‌شود و روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟