Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:56:06 GMT

پایان فعالیت پتروشیمی بندرامام در ورزش حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۲۵۲۵

پایان فعالیت پتروشیمی بندرامام در ورزش حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به دنبال انصراف رسمی باشگاه پتروشیمی بندرامام از حضور در مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران، حال شنیده می‌شود که با تصمیم مدیران رده بالا شرکت هلدینگ خلیج فارس این باشگاه از حضور در تمامی لیگ ها در کلیه رشته های ورزشی در کشور منصرف شده و به فعالیت های حرفه‌ای خود در ورزش خاتمه داده است! 

گفتنی است بدلیل ورود شرکت هلدینگ خلیج فارس به بازار سرمایه و بورس تمامی اماکن ورزشی و فرهنگی باشگاه پتروشیمی بندرامام طی هماهنگی های صورت گرفته در حال واگذاری به شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندرماهشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس، در سال‌های اخیر باشگاه‌های بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی در خوزستان، از تیم‌داری در ورزش انصراف داده، اما کمتر تلاشی از سوی دستگاه ورزش استان برای پیگیری مشکلات این مجموعه‌ها صورت گرفته و این تیم‌های عمدتاً نامدار و با سابقه، از صحنه ورزش حرفه‌ای محو شدند.

از جمله این باشگاه‌ها، دو تیم لیگ‌برتری کشتی در ایذه و اندیمشک، دو تیم فوتبال استقلال اهواز و اروند خرمشهر، دو تیم بسکتبال رعد پدافند و پتروشیمی بندرامام هستند.

گفتنی است، باشگاه پتروشیمی بندرامام سابقه کسب چهار عنوان قهرنانی لیگ برتر، قهرمانی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا و قهرمانی جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا، همچنین عناوین قهرمانی دیگری در رشته‌هایی همچون تنیس روی میز و واترپلو را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان ورزش پتروشیمی بندرامام انحلال بسکتبال کشتی فوتبال هیآت هیئت بسکتبال افشین حیدری پتروشیمی بندرامام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس