Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق با گفته های مقامات گمرکی کشور در حال حاضر بیش از ۳و نیم میلیون تن کالای اساسی ، بیش از 3.7 میلیون تن کالای غیراساسی غیرکانتینری و نزدیک به 100هزار تی.ای.یو. کانتینر کالای اساسی و غیراساسی در بنادر و گمرکات کشور رسوب کرده  و  فرایند ترخیص این کالاها با تاخیر بسیار زیاد انجام می گردد. یکی از دلایل این امر را می توان به تغییرات زیاد در قوانین و مقررات گمرکی و در نتیجه پیچیده شدن فرایند ترخیص کالا نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است که بازرگانان و تاجران قبل از هرگونه فعالیت در زمینه خرید و سفارش محصول ابتدا از  فرایندها و قوانین جدید گمرکی اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به واردات کالا نمایند.

ترخیص کالا از گمرک ایران همانند کلاف پیچیده ای است که هر روز بر پیچیدگی آن افزوده می شود. در حال حاضر مشکلات ارزی و تامین ارز که برای بسیاری از کالاهای اساسی انتقال ارز انجام نشود و در نتیجه اسناد مالکیت آن به صاحبان کالا انتقال پیدا تکرده و کالاها در گمرک دپو شده اند. همچنین براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌های عامل از صدور هرگونه نامه مبنی بر اینکه کالاها در صف تأمین ارز هستند منع شده‌اند و این امر باعث شده است گمرک نتواند کالایی را به‌صورت درصدی ترخیص کند.  دپو شدن محصولات در گمرک موجب خسارت های بسیار برای بازرگان خواهد بود و بسیاری از کالاها ممکن است فاسد، فرسوده یا تخریب شوند.

یکی از راه هایی که می تواند مانع از دپو شدن کالای بازرگان در گمرک گردد استفاده از خدمات مشاوره ای شرکت های بازرگانی است که در این حوزه مشغول به کار هستند. شرکت های بازرگانی به خاطر فعالیت مستمر و همیشگی در زمینه ترخیص کالا در جریان تمامی اخبار و تغییرات گمرکی قرار دارند و می توانند به عنوان یک مشاور در زمینه های مختلف به بازرگانان خدمات مورد نظر را ارایه نمایند.

 

چه مشکلاتی ممکن است در هنگام ترخیص کالا رخ دهد؟

 

مشکلات ناشی از اسناد مالکیت : این اتفاق اغلب به دلیل تاثیر تحریم ها در نقل و انتقال پول و در نتیجه اخذ سند مالکیت رخ می دهد. 

کرایه معطلی: در صورت وجود مشکل در ترخیص کالا ازگمرک در زمان مقرر ، مجبور به نگهداری کالا برای مدت زمان بیشتری هستید که انجام این کار نیازمند پرداخت کرایه معطلی است.

 

مدارک نادرست یا عدم وجود مدرک: هر گونه عدم تطابق اسناد با کالای وارد شده به گمرک یا مخدوش بودن مدارک یا اشتباه در مدارک، موجب کند شدن فرایند ترخیص کالا خواهد شد.

عدم آشنایی صحیح با قوانین گمرکی: فرایندهای گمرکی دارای پیچیدگی های زیادی است . بهتر است برای جلوگیری از هرگونه مشکل در ترخیص کالا از شرکت های خدمات بازرگانی استفاده کنید.

 

 

شرکت خدمات بازرگانی تاجر توانایی ترخیص کلیه کالاها و محموله های وارداتی را در حداقل زمان ممکن با بهترین کیفیت دارا می باشد. هم اکنون شرکت خدمات بازرگانی تاجر با بسیاری از ترخیصکاران مطرح در گمرکات کشور همکاری می‌کند و بسیاری از بارها در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و بنادر مهم جنوبی و شمالی کشور نظیر بندر شهید رجایی، بندرعباس، بندر انزلی و... توسط ترخیصکاران تاجر ترخیص می شوند. 

برخی خدمات تاجر در حوزه ترخیص کالا عبارتند از:

ترخیص کلیه کالاها و محموله های تجاری و صنعتی ترخیص بصورت عقد قرارداد سالیانه با افراد و سازمان ها ترخیص موردی برای کالاهای خاص ارائه خدمات ترخیص کلیه بارهای تجاری و غیرتجاری ترخیص کلیه بارهای خاص که نیاز به مجوزهای اختصاصی برای خروج از گمرک دارند تخصیص کارشناسان مجرب به هر مشتری پاسخگویی آنلاین به مشتریان حذف واسطه ها و کاهش هزینه ها ارائه مشاوره تخصصی رایگان به مشتریان در امور مربوط به ترخیص انواع خدمات حمل و نقل بین المللی دریایی و هوایی

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ترخیص کالا با شماره زیر تماس بگیرید:

02188383579

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترخیص کلیه ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی