Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد گودرزوند چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سال پایانی برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: مجلس مصمم است تا در برنامه هفتم چندین نکته را به‌دقت بررسی کند تا برنامه کاملاً عملیاتی تدوین شود.

وی با اشاره به ساختار معیوب بودجه‌ریزی در کشور، افزود: ساختار فعلی بودجه‌ریزی متناسب با شرایط کشور نیست و در تلاشیم تا بتوانیم طی همین سال اصلاحی را در ساختار بودجه پدید بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش این کمیسیون در جهت اصلاح موادی از محل درآمدی دولت در بخش مالیات، گفت: مجلس در تلاش است تا با اصلاح بخشی از قوانین بودجه اقدامات خوبی در ردیف محل‌های بودجه‌ای ایجاد شود که این بخش عمدتاً می‌تواند در بخش مالیات باشد.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانه ملت به دنبال افزایش وضع مالیات بر مؤدیان کنونی نیست، تصریح کرد: مجلس در تلاش است آن دسته از فعالان اقتصادی نظیر دلالان، واسطه‌ها و افرادی که تراکنش‌های مالی بالا دارند اما مالیات پرداخت نمی‌کنند سیاست‌هایی را تدوین و قوانین را تصویب کند.

وی با بیان اینکه اصلاح بودجه به‌طورکلی بر عهده دولت است، افزود: مجلس در احکام بودجه از دولت انتظار دارد تا در خصوص مالیات‌ها اقدامات اساسی انجام داده و مجلس نیز با قید دو فوریت به آن‌ها بپردازد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان  از  اصلاح بودجه سال آینده با تغییرات اساسی خبر داد و گفت: اصلاح بودجه یک برنامه کوتاه‌مدت نیست بلکه یک‌روند است که در دوره‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود و مجلس یازدهم به‌خوبی تاکنون به این موضوع پرداخته است.

چگینی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه برای سال آینده در تدوین برنامه هفتم نیز می‌تواند اثرگذار باشد، تصریح کرد: کمیسیون برنامه‌وبودجه برای اصلاح ساختار دخل‌وخرج کشور چندین نشست با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، دیوان محاسبات، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس داشته و به 14 بند اصلی رسیده تا اصلاح ساختاری مؤثری را در بودجه سال آینده ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما باید با احصا ضعف‌های برنامه ششم و اصلاح قوانین بودجه‌ای هرساله ، برنامه قوی‌تری را تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: باید با ارزیابی برنامه ششم نقاط ضعف و ناکارآمدی‌ها مشخص شود و با شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها در جهت اصلاح و تقویت آن‌ها حرکت کنیم.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با بیان اینکه برنامه هفتم یک برنامه ارزشمند محور ازجمله برای مناطق در مسیر توسعه‌ای است، گفت: تمام هم‌وغم مجلس این است که برنامه هفتم توسعه کشور را به‌گونه‌ای تدوین کند تا تمام قوانین در آن عملیاتی بوده و بیشترین توجه به مناطق با مزیت نسبی رشد و توسعه‌ای را داشته باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه توسعه مالیات برنامه هفتم برنامه ششم توسعه گودرزوند چگینی چگینی نماینده رودبار اصلاح ساختار برنامه هفتم سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟