Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انستیتو پاستور ایران، گفت: اگر تست‌های کرونا افزایش نیابد، با هجوم یکباره بیماران به مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیگلری، افزود: پس از شناسایی بیماران کرونایی، افراد در ارتباط با او هم باید شناسایی شوند تا بتوان آلودگی ناشی از ویروس کووید ۱۹ را در جامعه کاهش داد و زنجیره انتقال بیماری را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اگر به اندازه کافی، آزمایش انجام نشود تعداد مبتلایان بیشتر و هجوم یک باره بیماران، موجب می‌شود تیم درمان نتواند این بیماران را به درستی اداره کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه افزایش آزمایش‌ها به افزایش شناسایی بیماران، منجر شده است، اضافه کرد: از چند ماه پیش، شبکه ملی تشخیص کووید ۱۹ کشور، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور، تعداد آزمایش‌ها در حال رسیدن به حدود ۴۰ هزار آزمایش در روز است و هدف این است که این رقم در آینده بسیار نزدیک به ۱۰۰ هزار آزمایش روزانه برسد.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره شیوه آمارگیری بیماران و فوتی‌های کرونا، گفت: در برخی از کشورهایی که آزمایش کووید ۱۹ در آنجا، کم است، آمار فوتی‌های آنها هم پایین نشان داده می‌شود و در برخی از کشورهای اروپایی هم، جوامعی مانند خانه سالمندان از گروه‌های تست کووید ۱۹ خارج می‌شوند بنابراین تعداد تست‌ها و فوتی‌ها، متفاوت است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما در همه بیمارستان‌ها، آزمایشگاه کووید ۱۹ وجود دارد همه بیمارانی که به این ویروس مبتلا و فوت شوند جزو آمار فوتی‌های ناشی از کرونا ثبت می‌شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره روند ساخت واکسن کرونا در کشورمان گفت: همه راه‌های ساخت واکسن در کشورمان در حال انجام است و چند گروه، مطالعات حیوانی را به پایان رسانده و آماده‌اند وارد مرحله انسانی شوند یعنی برای رسیدن به واکسن کرونا ماه‌ها فاصله داریم، اما ساخت این واکسن در حال پیشرفت است.

بیگلری با اشاره به اینکه با ساخت واکسن مؤثر فاصله داریم افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک تنها کاری است که افراد به عنوان تعهد اجتماعی نسبت به جامعه و کشورش باید انجام دهند.

وی اضافه کرد: آزمایش‌ها، زمانی ارزشمند است که افراد با آزمایش مثبت کرونا، با قاطعیت و سختگیری، قرنطینه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا بیگلری تست کرونا کووید19 قرنطینه رئیس انستیتو پاستور ایران کووید ۱۹ فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، کیان دهراب‌پور، اظهار کرد: در سامانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یک هزار و ۲۰۳ نفر بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان ثبت شده است که تعداد ۸۶۵ نفر از این بیماران به طور مداوم (هر ۱۰ روز تا دو هفته) از انتقال خون استان، فرآورده خونی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از خون بستگی به درجه تالاسمی افراد دارد اما هر فرد تالاسمی مداوم در اصفهان به طور متوسط در هر بار مراجعه، دو واحد «گلبول قرمز کم لکوسیت» استفاده می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: میزان استفاده افراد هموفیلی با تالاسمی متفاوت است و افراد هموفیلی بسته به وزن بیمار بین یک تا سه کیسه خون استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: افراد هموفیلی و تالاسمی هر دو بیماری با جنبه ژنتیک هستند که به فرآورده خونی نیاز دارند اما نوع نیاز آن ها با هم متفاوت است به گونه ای که افراد هموفیلی در فاکتورهای انعقاد خون و افراد تالاسمی در گلبول قرمز مشکل دارند.

دهراب‌پور گفت: تالاسمی ها به طور میانگین هر دو هفته یک بار فرآورده گلبول قرمز استفاده می‌کنند اما افراد هموفیلی زمانی که دچار مشکل می‌شوند نیاز پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: تالاسمی یکی از شایع‌ترین اختلال‌ها و بیماری‌های خونی است که به طور ژنتیکی از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا می‌کند.

استفاده ۱۰۰ درصدی از کیسه‌های خونگیری فیلتردار و کم لوکوسیت

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: با تمهیدات دیده شده، سازمان انتقال خون ایران بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در سریع ترین وقت به این بیماران ارائه می‌نماید که از جمله این خدمات، استفاده ۱۰۰ درصدی از کیسه‌های خونگیری فیلتردار و کم لوکوسیت برای این بیماران است تا کم ترین عوارض در تزریق مداوم فرآورده خونی برای آنها ایجاد شود.

وی یادآور شد: این اداره کل، کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تامین خون و فرآورده سالم و کافی مسوولیت و ماموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903948

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود