Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@02:44:57 GMT

«قلعه کوچک»، نام دیر آشنای محله قلهک

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۳۷۱

«قلعه کوچک»، نام دیر آشنای محله قلهک

همشهری آنلاین_زهرا کریمی:قلهک به معنای قلعه کوچک یکی از محله‌های قدیمی شمیران در منطقه ۳ تهران است. باغ قلهک، پل رومی، آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) و قنات‌ها همه از نوستالژی‌های امروز این محله به شمار می‌آیند.

محله‌ای که در گذشته‌های دور «کوچه ده» و پس از آن کوچه «سجاد» نام داشت. حالا به واسطه ساخت‌وساز شهری خیابان‌های این محله برای خودش برو بیایی دارد و دیگر از آن روستای خلوت قدیمی شمیران نشانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستایی که به دلیل خوش آب و هوا بودن، بسیاری از اعیان تهرانی در فصل تابستان آنجا خانه باغ‌های بزرگ می‌خریدند.

واگذاری زمین‌های قلهک توسط محمدشاه قاجار به بریتانیا یکی از رویدادهای مهم در دوره قاجار بود که برای این محله اتفاق افتاد. بریتانیا تا دوران پادشاهی رضاشاه مالک قلهک بودند و پس از عزل رضاشاه این املاک به تهران واگذار شد و فقط باغ سفارت برای بریتانیا باقی ماند.

کد خبر 560880 برچسب‌ها منطقه ۳ همشهری محله تاریخ - آثار باستانی تاریخ عمومی ایران پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۳ همشهری محله تاریخ آثار باستانی تاریخ عمومی ایران پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید