Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:04:09 GMT

ماسکی که ویروس کرونا را غیر فعال می کند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۵۵۴

ماسکی که ویروس کرونا را غیر فعال می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان آمریکایی دانشگاه نورث ایسترن، ادعا می کنند با تزریق ضد ویروسهای شمیایی به ماسک ها می توان ویروس کرونا را غیرفعال کرد.

طبق طرح اولیه ای که آنها ارائه کرده اند، می توان با استفاده از اسید فسفریک و نمک مس که روی لایه از پلی آنیلین قرار می گیرند،  ویروس کرونا را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلی آنیلین نوعی پلیمر است که می توان آن را روی ماسک های طبی معمولی به کار برد.

لایه شیمیایی ضدویروس به قطرات تنفسی که حاوی ویروس کرونا هستند حمله می کند و به این ترتیب  سرایت بیماری از صاحب ماسک به دیگران را کاهش می دهد.

 ماسک هایی که هم اکنون در دسترس هستند لایه ای از یک پارچه بدون بافت دارند که به طور معمول از پلی پروپیلن ساخته می شود و قدرت مقاومت ماسک را بیشتر می کند.

 محققان با شبیه سازی دم ،بازدم، سرفه و عطسه  در آزمایشگاه متوجه شدند برخی پارچه های بدون بافت  تا ۸۲ درصد ذرات تنفسی  فرار را پاکسازی می کنند. 

از سوی دیگر  لایه حاوی مواد شیمیایی  قابلیت ماسک های عادی را ارتقا می دهد که نمی توانند از انتشار تمام قطرات تنفسی صاحب ماسک جلوگری کنند.

 جیاشینگ هوانگ در دانشگاه نورث ایسترن واقع در ایالت ایلینوی آمریکا و محقق ارشد این پژوهش می گوید: ماسک ها  مهمترین  بخش از تجهیزات حفاظت فردی در مقابله با همه گیری کووید۱۹ هستند. 

هوانگ و همکارانش  تصمیم گرفتند با استفاده از مواد شیمیایی فرار قطرات تنفسی صاحب ماسک را  طوری دستکاری کنند تا ویروس سریع تر غیر فعال شود.

کد خبر 5059606 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری ماسک طبی ویروس کرونا تحقیقات علمی ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا نوآوری حاکمیت سایبری اینترنت فناوری فضایی ایرانسل هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت اسپیس ایکس ایالات متحده امریکا فیس بوک گوگل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است