Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر سینمای فارس، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی پیامی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، درگذشت این هنرمند را به جامعه تئاتر کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت. متن این پیام چنین است:

«مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بارها از دانش و توانایی‌های کریم اکبری مبارکه بهره برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بسیاری از جشنواره های حوزه هنری را با کارشناسی های خود همراهی کرده و همواره یکی از فعالان هنرهای نمایشی در این مرکز بود. 

آقا کریم تئاتر ایران هنرمندی متعهد، با اخلاق و دوست داشتنی بود که با آثار خود همیشه در یادهای هنرمندان تئاتر و علاقه مندان به این هنر باقی خواهد ماند. وی با هنرنمایی در آثار فاخری همچون «امام علی» و «مختار نامه» خود را در قلب فرهنگ و هنر ایران اسلامی ثبت و هنر انقلابی خود را به نمایش گذاشت.

با تاسف بسیار، ویروس منحوس کرونا بار دیگر گلی از گلهای هنرمندان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور را از میان ما چید تا بیش از پیش نمکی بر زخم‌های هنرمندان این روزهای تئاتر کشور بپاشد.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فقدان این هنرمند انقلابی را به جامعه هنری و تمامی دوستداران آن تسلیت گفته و از خداوند منان برای بازماندگانش صبر جمیل مسئلت دارد.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کریم اکبری مبارکه تئاتر هنرهای نمایشی کوروش زارعی هنرهای نمایشی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود

به گزارش جماران، به نقل از روابط‌ عمومی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، جلسۀ شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با حضور اکثر اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با اظهار خرسندی از تشکیل این جلسه، از برگزاری جشن چهل‌سالگی این مؤسسۀ پژوهشی در دهم مهر خبر داد و آن را رویدادی بسیار مهم توصیف کرد، و در در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم ذخایر دیجیتالی‌مان را توسعه دهیم و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده‌مان همین است.

وی سپس گفت: در پایان پاییز سال گذشته، مجلد بیست‌وپنجم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد که اثری فخیم و سنگین بود. و همچنین مجلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران نشر یافت.

موسوی بجنوردی با این توضیح که جلد چهارم دانشنامۀ تهران بزرگ، جلد هشتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران و همچنین مجلدات تازۀ «فهرست مقالات فارسی» و «فهرستوارۀ کتابهای فارسی» رو به اتمام است، افزود: جلد نخست دانشنامۀ حقوق ایران به‌زودی و تا کمتر از دو ماه دیگر منتشر خواهد شد.

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اضافه کرد: ما به فضل الهی خودکفا شده‌ایم و تحمیلی بر بودجۀ جاری کشور نیستیم، هرچند مسائل و مشکلاتی وجود دارد اما می‌کوشیم بر آن‌ها غلبه کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه، «فاطمه لاجوردی»، دبیر شورا گزارش سالانۀ مرکز را خواند.

در ادامه، «ژاله آموزگار» خطاب به موسوی بجنوردی گفت: با وجود سوابق سیاسی و انقلابی، برترین صفت شما دلبستگی‌های ملی و وطنی شماست که باعث می‌شود همه از دل و جان در کنارتان باشیم.

این استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران افزود: از این دست مراکز بسیار است و همۀ ما به آن‌ها دعوت می‌شویم ولی به جایی می‌رویم که تنها به فرهنگ ایران بیاندیشد و من این دلبستگی را در شما طی سالیان دراز دیدم.

سپس «عباس سعیدی»، سرویراستار دانشنامۀ خلیج فارس، اهمیت احیا و آغازبه‌کار دوبارۀ دانشنامۀ ایران را یادآور شد و گفت: شما همیشه به همۀ ما گفته‌اید و تأکید کرده‌اید که برای ما ایران و تمامیت ارضی و وحدت ملی مهم است. پس باید دانشنامۀ ایران اصل باشد و نباید نگاه منطقه‌ای داشت و به‌سراغ دانشنامه‌های منطقه‌ای رفت.

در ادامه «ژاله آموزگار»، «علی‌اشرف صادقی»، «عنایت‌الله فاتحی‌نژاد» و «مریم صادقی» با توجه به تجربه‌های گرانقدر امروز در کار دانشنامه‌نویسی، از لزوم بازنگری در گزینش برخی عناوین در مجلدات پیشین سخن گفتند.‌

همچنین «یونس کرامتی» و «فاطمه لاجوردی» دربارۀ لزوم توجه به دانشمندان اسلامی در مناطقی همچون آندلس و شمال آفریقا در مجلدات پیش رو سخن به میان‌ آوردند.

سپس «غلامرضا اعوانی» در باب پیشروبودن مرکز دائرة‌المعارف در تأسیس کتابخانه و شناخت و استخدام اشخاص مناسب نکاتی را بیان کرد.

سخنران آخر، «علی‌اکبر صالحی» به‌عنوان عضو جدید این شورا بود که پس از ذکر خاطرۀ حج تمتع همراه کاظم موسوی بجنوردی و عباس انواری در سال ١٣۶٣ که این مرکز در آستانۀ تأسیس بود، گفت: باید توجه ویژه به جمع باشد و همین کار دانشنامه‌نگاری نباید صرفاً در سطح اهل فرهنگ و پژوهش باشد. همین کار وقتی در سازمان انرژی اتمی بودم انجام شد و تلاش کردیم مفاهیم متناسب با انرژی اتمی مانند ذرات بنیادین را به زبان ساده بیان کنیم.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر