Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب امین زاده صبح جمعه در دیدار جمعی از صنعتگران با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: یکی از ارکان توسعه، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای جهش استانی مطرح بوده و استان آذربایجان شرقی نیز در راستای هدف گذاری در این مسیر اقدامات خوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پایان شش ماهه اول سال، استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های نادر است که با رشد ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی همراه بوده است.

امین زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: این امر سبب افزایش تولید و صادرات محور شدن این استان شده است.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: توانسته‌ایم به ۶۲ کشور جهان صادرات داشته باشیم که البته در این میان ۱۰ کشور همسایه در اولویت بوده‌اند.

وی با اشاره به انتخاب ۴۰ واحد برتر صادراتی کشور گفت: از این تعداد پنج واحد مربوط به استان آذربایجان شرقی هستند که این امر نشان از جایگاه واحدهای استان در حوزه صادراتی دارد.

فعالان بخش تولید سرمایه‌های کشور هستند

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این آئین گفت: تولید و صادرکنندگان در شرایط کنونی، پرچمدار اقتصاد کشور بوده و بدون ادعا در حال تلاش برای پیشبرد اقتصاد هستند.

یونس ژائله، فعالان بخش تولید را سرمایه‌های یک کشور دانسته و گفت: در تمام نقاط دنیا برای سرمایه گذارانی که بدون ادعا در تلاش برای ایجاد اشتغال برای مردم هستند، فرش قرمز پهن می‌کنند که در کشور ما نیز باید حمایت لازم از این قشر صورت گیرد اما شرایط کنونی سبب فراری دادن سرمایه گذار می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد اتحاد بین بخش خصوصی و دولتی گفت: این دو بخش باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و یاری کننده هم باشند. پیچیده شدن بروکراسی‌های اداری، سبب نارضایتی‌هایی در بین فعالان بخش خصوصی شده است.

در پایان این دیدار، از صادرکنندگان نمونه استانی توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5059715

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی صادرکنندگان نمونه بخش خصوصی صادرات غیرنفتی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شهرکرد توهین به پیامبر نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه مواد مخدر هفته ناجا پدافند غیرعامل هفته وحدت آذربایجان شرقی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا