Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور وضع مطلوبی نداریم و اوضاع جهان و منطقه نیز مزید بر علت شده است پس وحدت، انسجام، کار و تلاش در این شرایط مورد نیاز جامعه و کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ آبان حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و آغاز هفته وحدت، گفت: مسئله وحدت برای کشور ما و جهان اسلام بسیار ضروری و حائز اهمیت است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور وضع مطلوبی نداریم و اوضاع جهان و منطقه نیز مزید بر علت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه آسمینون تاکید کرد: بنابراین  وحدت، انسجام، کار و تلاش در این شرایط مورد نیاز جامعه و کشور است و باید به صورت جدی و عملی مردم و کلیه مسئولین  توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب را آویزه گوش خود کنند.
 



وی اضافه کرد: محور اصلی بخش اول بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولین و ستاد ملی کرونا در خصوص حفظ سلامت مردم بود چرا که منشا امنیت و معیشت، سلامت است و در این شرایط حساس نیازمند راه اندازی قرارگاه های مقابله با کرونا آن هم با فرماندهی میدانی وزارت بهداشت و شنیده شدن صدا و تصمیم واحد از سوی مسئولین برای آموزش های همگانی مسجد و محله محور با محوریت بسیج، وزارت بهداشت، صدا و سیما و جوانان هستیم.



حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: نکته مهم این است که همه به میدان بیایند خصوصا جوانان مومن مخلص و داوطلب و نکته مهمتر این که مسئولین در خصوص اجرا و نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی خودشان پیش قدم شده و مطلب مهمتر در این بخش دعا، توسل و استغفار روح همه کارها بوده و مشکل گشا است.

 

خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: خلاصه فرمایش های رهبری در این بخش ماموریت ها در مقابل ویروس از جمله لزوم تلاش به کارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با این ویروس، اتخاذ تصمیم های قاطع حاکمیتی و اقناع افکار عمومی، اولویت سلامت مردم، محدودیت ترددهای غیرضروری و عدم غفلت از دعا و تضرع است اما بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری به مواردی همچون اهانت و توهین به مسئولین کار غلطی بوده، هتک حرمت غیر از انتقاد است و این نوع رفتار روش آمریکایی است و حرمت روسای قوا باید حفظ شود، اختصاص داشت.



وی خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با کرونا وظیفه همگانی و ملی داریم زیرا شرایط کشور ما امروز خیلی حساس است و ما برای حل این مشکلات و عبور از این گردنه ها ابتدا نیازمند امنیت و آرامش بوده و در وهله بعدی نیازمند اتحاد، انسجام و همدلی هستیم.



حجت الاسلام احمدی نیک عنوان کرد: البته انتظار دشمن از ما خلاف این است و کسانی که در این شرایط از استعفا و یا استیضاح حرف می زنند دقیقا در نقشه دشمن بازی می کنند برای این که دشمن به دنبال دولت بی سر هست همان کاری که در عراق و لبنان انجام دادند نتیجه این کار آشوب و فتنه شده و هیچ مشکلی از مشکلات کشور حل نمی شود.



امام جمعه آسمینون ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: امام راحل (ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان، جوانان مومن و انقلابی آن روز تعبیر به انقلاب دوم کردند و این انقلاب دوم در واقع پاسخ ملت ایران به کودتای ۲۸ مرداد بوده و مانع تکرار کودتای ۲۸ مرداد دوم شد.



وی تاکید کرد: این حرکت و انقلاب برای ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت و دارای دستاوردهای فراوانی است که مهمترین آن ریزش و شکستن هیمنه و ابهت استکبار جهانی به رهبری آمریکا جنایتکار بود.



حجت الاسلام احمدی نیک ضمن محکوم کردن اهانت و جسارت رئیس جمهوری خبیث و ملعون فرانسه به ساحت مقدس و نورانی پیامبر (ص)، اظهار کرد: ما به عنوان مسلمان و انسان آزاد این جنایت و هتاکی را شدیدا محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که سردمداران و حاکمان خبیث و ملعون فرانسه قطعا سزای این عمل ننگین خود را می بینند.



خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: از دولتمردان و به خصوص دیپلماسی انتظار داریم که در مقابل این هتک حرمت موضع قاطع بگیرند و مشت محکم به دهان کثیف یاوه سرایان بکوبند و همچنین از ظرفیت دیپلماسی عمومی استفاده کرده و با دعوت و استفاده از ظرفیت های گوناگون جهان اسلام با این اقدامات مقابله کنند.



وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم و کلیه بشریت و جهانیان باید به داشتن چنین پیامبری که الگوی اخلاق برای همگان است افتخار کنند، پیامبری که دلیل غایی و نهایی برای پیشرفت بشریت است و باید کلیه علما، نخبگان و خواص تلاش کنند تا این شخصیت نورانی و محور وحدت و مهربانی را با این جزیره عظیمرفتاری و گفتاری به جهانیان بیش از گذشته معرفی کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه آسمینون حجت الاسلام احمدی نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود