Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@00:26:42 GMT

ویدیو | ۵ گل برتر مارادونا در جام جهانی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۴۶۴۹

ویدیو | ۵ گل برتر مارادونا در جام جهانی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش همشهری آنلاین، دیگو مارادونا اولین بار در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا به تیم ملی فوتبال آرژانتین به فوتبال دنیا معرفی شد. اگرچه در آن سال آرژانتین در مرحله دوم مسابقات در گروه سختی با برزیل و ایتالیا همگروه شد و درنهایت به دور بعدی صعود نکرد اما همگان شاهد ظهور یک ستاره جدید در دنیای توپ گرد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ سال بعد در مکزیک اوج بلوغ مارادونا بود و آرژانتین با نبوغ این بازیکن قهرمان جهان شد. مارادونااگرچه در دیدار با انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی یک گل را بادست وارد دروازه انگلیس کرد که بعد ها به گل دست خدا مشهور شد اما در همان بازی گل دومش فوق العاده بود و با دریبل چند بازیکن انگلیس  از میانه زمین موفق شد دروازه پیتر شیلتون را بازکند. در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا موفقیت مارادونا با آرژانتین ادامه داشت و این تیم باردیگر مثل دوره قبلی با آلمان به فینال رسید اما این بار نوبت اشگ های دیگو بود که سرازیر شود. البته نایب قهرمانی آرژانتین در آن سال دستاورد بزرگی برای این کشور به شمار می رفت.

در سال ۹۴  و جام جهانی آمریکا اما یک اتفاق تلخ و استفاده از مواد نیروزا باعث شد تا مارادونا نیمه کار مسابقات را ترک کند و با محرومیتی سنگین با بازی های ملی خداحافظی کند. در ادامه ۵ گل برتر مارادونا را در تاریخ جام جهانی مشاهده می کنید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کد خبر 561151 برچسب‌ها مربی - دیه‌گو مارادونا آرژانتین فوتبال - عمومی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آرژانتین فوتبال عمومی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس

آیا امسال و پس از دو دهه، آرسنالِ میکل آرتتا به روند ناکامی‌های توپچی‌ها پایان خواهد داد؟

طرفداری | از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس 20 سال می‌گذرد.

20 سال پیش از چنین روزی (25 آوریل 2024)، آرسنال قهرمانی خود را در لیگ برتر انگلیس قطعی کرد. در چارچوب هفته سی‌وپنجم فصل 04-2003 لیگ برتر انگلیس، تیم‌‌های تاتنهام و آرسنال در استادیوم وایت هارت لین مقابل هم قرار گرفتند و این جدال به‌یادماندنی با تساوی 2-2 خاتمه یافت. ابتدا رابرت پیرس و پاتریک ویرا برای آرسنال گلزنی کردند و در ادامه جیمی ردنپ و رابی کین از شکست خانگی تاتنهام جلوگیری کردند، اما با توجه به فاصله 10 امتیازی آرسنال با چلسی (نایب قهرمان آن فصل)، توپچی‌ها در فاصله 3 هفته مانده به پایان مسابقات، قهرمان لیگ برتر شدند.

قهرمانی زودهنگام آرسنال، آن‌ها را بی‌خیال بازی‌های باقی‌مانده لیگ نکرد و تیم قدرتمند آرسن ونگر برای کسب یک دستاورد تاریخی تا آخرین ثانیه مسابقات جنگید. آرسنال در سه هفته پایانی مقابل بیرمنگام، فولام و لسترسیتی هم تن به شکست نداد تا به عنوان اولین و آخرین تیم تاریخ پرمیرلیگ جام طلایی را به استادیوم هایبوری ببرد. این، قهرمانی، آخرین قهرمانی قرمزهای شمال لندن در لیگ برتر بود. آیا امسال و پس از دو دهه، آرسنالِ میکل آرتتا به روند ناکامی‌های توپچی‌ها پایان خواهد داد؟

ویدیوی باشگاه آرسنال از بازی خاطره‌انگیز با تاتنهام    تصاویری ماندگار از جشن قهرمانی آرسنال

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی برایتون 0-4 منچسترسیتی (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس
  • خلاصه بازی منچستریونایتد 4-2 شفیلدیونایتد (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی اورتون 2-0 لیورپول (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • کارلوس توز از بیمارستان مرخص شد
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست