Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی در بحث قیمت بلیت هواپیما،‌گفت:اجازه شناورسازی قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "هنوز سازوکار پرداخت ارز نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی مشخص نیست" گفته بود: وام‌های ارزان‌قیمت به ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلبان تورج دهقانی زنگنه به تسنیم افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته‌ای با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و مسئول حمل‌ونقل ستاد ملی مبارزه با کرونا، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، چند کارشناس سازمان هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های هواپیمایی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با تشکیل این کمیته سازوکار پرداخت ارز نیمایی برای ایرلاین‌های داخلی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر ارز نیمایی، وام‌های ارزان‌قیمت به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت خواهد شد، افزود: تأکید می‌کنم هنوز نحوه حمایت از ایرلاین‌های داخلی مشخص نشده و به زودی سازوکار اجرایی آن تدوین خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از این کار،‌ جلساتی با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی برگزار شده و آنها منابع مالی مورد نیاز خود را اعلام می‌کنند. سپس نسبت به تامین این منابع از طریق ارز نیمایی و وام‌های ارزان‌قیمت اقدام خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش تسنیم، در حالی هنوز سازوکار حمایت از شرکت های هواپیمایی داخلی با توجه به مباحث مربوط به شیوع ویروس کرونا مشخص نیست که یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس قیممت‌گذاری بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها را زیرسئوال برده است.

مجتبی یوسفی با طرح این پرسش که به چه دلیلی ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی برای نرخ بلیت هواپیما، قیمت کف و سقف تعیین کرده اند، افزود: در دوره وزیر سابق راه و شهرسازی، طرح آزادسازی و شناورسازی بلیت هواپیما کلید خورد، در دیدگاه اولیه این طرح خوب بود تا قیمت ها براساس عرضه و تقاضا تعیین شده و یک رقابت میان ایرلاین ها برای ارائه نرخ های مناسب تر و خدمات بهتر ایجاد شود. اما متأسفانه طرح شناورسازی بلیت هواپیما به درستی اجرایی نشد و عملا ایرلاین ها از این مسئله سوء استفاده کردند.

وی ادامه داد: بدهی ایرلاین ها به شرکت پخش بسیار بالا است، این یعنی هزینه ها از مردم به صورت نقد گرفته شده و در خدمات دهی و پرداخت بدهی ها کوتاهی می شود.

وی با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: قطعا میزان ارز دریافتی و میزان هزینه کرد این اعتبارات توسط ایرلاین ها باید شفاف شود، در این میان اگر سوء مدیریتی در این بخش وجود دارد، باید مشخص شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مجلس به هیچ وجه اجازه افزایش غیرمنطقی قیمت بلیت هواپیما را نخواهد داد ودر این رابطه کوتاه نخواهد آمد، قطعا اگر لازم باشد نمایندگان برای پیگیری مسئله، از ظرفیت کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس استفاده می کنند.

یوسفی یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس در هفته آینده نیز نشستی را درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما برگزار می کند تا مسئولان سازمان هواپیمایی نسبت به شائبه های ایجاد شده پاسخ دهند.از طرف دیگر اگر قرار است که در نرخ پروازهای هوایی افزایشی صورت گیرد، مسئولان سازمان هواپیمایی باید دلایل این مسئله را بیان کنند، متأسفانه مدیران همواره راحت ترین و کوتاه ترین مسیر را که همان افزایش قیمت ها و فشار به مردم و مسافران است را انتخاب می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قطعا اجازه تداوم قیمت گذاری بلیت هواپیما به صورت شناور را نخواهیم داد، افزود: به چه دلیلی ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی برای نرخ بلیط هواپیما، قیمت کف و سقف تعیین کرده اند، مگر فضای اقتصادی کشور، تجارت آزاد است که ایرلاین ها قیمت ها را آزاد کرده اند.

بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی گران نمی‌شود/فروش بلیت فقط در دامنه‌های نرخ‌های سابقافزایش قیمت بلیت هواپیما تخلف استدبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: هیچ وقت به دنبال افزایش نرخ بلیت هواپیما تا 150 درصد نبودیمزنگنه: بسته جدید حمایتی از ایرلاین‌ها در راه است/ بلیت هواپیما فعلاً گران نمی‌شودواکنش مجلس به احتمال انتشار نرخنامه جدید بلیت هواپیمانرخنامه جدید بلیت هواپیما باطل شد/ تعیین تکلیف کاهش ظرفیت مسافرگیری هواپیما پس از جلسه با وزیراسلامی: پس از جمع‌بندی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما تصمیم‌گیری می‌شودافزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شدقیمت‌های جدید بلیت هواپیما واقعی نیست/ ورود مجلس به پرونده افزایش ناگهانی نرخ‌هازنگنه: دولت و سازمان هواپیمایی هیچ نقشی در افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما کمیسیون عمران مجلس شرکت های هواپیمایی وزیر راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی ایرلاین ها ارز نیمایی خواهد شد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است