Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه یونان بر اهمیت تقویت روابط با روسیه تأکید کرده و از حمایت مسکو از حق یونان برای گسترش آب‌های سرزمینی خود خبر داد، در حالی‌که به گفته لاوروف، روسیه در دعوای ارضی بین آتن و آنکارا دخالت نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکوس دندیاس" وزیر امور خارجه یونان پس از سفر روز گذشته "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه به آتن، بر اهمیت تقویت روابط با روسیه تأکید کرده و  حمایت مسکو را با اهمیت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: «در جریان این مذاکرات، اهمیت تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه ما با روسیه مورد تأکید قرار گرفت. یادآور می‌شوم که وزیر امور خارجه روسیه همچنین اظهاراتی بسیار مهم در خصوص حق مسلم کشور یونان در گسترش آبهای سرزمینی خود بیان کرد، همانطور که این مسئله در کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل نیز به طور واضح تعریف شده است.»  

رئیس دستگاه دیپلماسی یونان تأکید کرد که "سخنان سرگئی لاوروف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است"، زیرا در آتن بیان شده است. دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه یونان هم انکار کرد که روسیه با گسترش آبهای سرزمینی یونان مخالف است.

البته سرگئی لاوروف، در جریان سفر خود به یونان، اعلام کرد که روسیه نمی تواند در مورد درگیری‌های ارضی بین یونان و ترکیه موضع گیری کند، برای اینکه این مسئله مربوط به مفاد کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشورهایی که منافع آنها در این رابطه تلاقی پیدا می کند باید مطابق با این کنوانسیون عمل کرده و مسائل را از طریق مذاکره حل و فصل کنند. لاوروف افزود، طرف روسی آماده کمک به عادی سازی روابط بین یونان و ترکیه است.

لاوروف: هرگز از راه حل نظامی مناقشه قره باغ حمایت نخواهیم کردگفت‌وگوی تلفنی لاوروف و لودریان درباره «قره‌باغ»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یونان سرگئی لاوروف اخبار یونان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است