Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به اینکه دوستان اسرائیل به تقویت روابط با خارطوم کمک کردند، نوشت: محمد بن سلمان ولعیهد سعودی از جمله دوستانی است که به این روند کمک کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت اسرائیل نوشت: دوستان اسرائیل به موساد برای تقویت روابط بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و سودان کمک کردند و از جمله این افراد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این  روزنامه، ولیعهد سعودی از تاثیر و روابط خود با «یوسی کوهین» رئیس موساد برای تقویت روابط تل آویو وخارطوم استفاده کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یدیعوت آحارانوت نوشت: موساد ، به محور مرکزی بین نتانیاهو و رهبران سودان تبدیل شده است و این اقدام بدون کمک پشت پرده دوستان امکان پذیر نبود.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، سودان و اسرائیل در مورد عادی سازی روابط به توافق رسیدند.

این گام در حالی اتخاذ شده است که پس از اینکه سودان 355 میلیون دلار به عنوان غرامت به قربانیان حملات تروریستی آمریکایی پرداخت، ترامپ نام این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف کرد.

وزیر خارجه سودان: راهی جز توافق عادی‌سازی روابط نداشتیم/ نتانیاهو: ما و امارات یک دشمن مشترک داریم!منافع و فواید عادی‌سازی روابط با سودان برای رژیم صهیونیستی؛ ادامه مخالفت‌ها با توافق ننگین سازشوزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: حاکمان خارطوم درباره عادی سازی توافق دارند/ تقویت روابط امنیتی سودان با اسرائیل

هیئت وزیران سودان نیز چند روز پیش اعلام کرد آمریکا حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را به عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل مشروط کرد.

هیئت وزیران سودان همچنین یادآور شد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به خارطوم پیشنهاد تلفن چهار جانبه را مطرح کرد که بر اساس آن ترامپ و نتانیاهو به عبدالتفاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور تبریک بگویند و پس از آن عادی سازی روابط بین اسرائیل و سودان اعلام شود.

عادی‌سازی روابط خارطوم و تل‌آویو در حالی انجام شده است که سودان با موج خشم مردمی در اعتراض به عادی سازی روبه رو است و تظاهرات کنندگان سودانی پرچم اسرائیل را در این اعتراض‌ها به آتش کشیدند و شعارهایی در محکومیت عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان سر دادند.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادی سازی روابط تقویت روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است