Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@20:08:20 GMT

بازارگردانی؛ رکن صیانت از حقوق سهامداران

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۴۳۸

بازارگردانی؛ رکن صیانت از حقوق سهامداران

تعداد ۱۰ پرونده تخلفاتی طی هفته جاری در هیأت رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار مورد رسیدگی قرار گرفت و در ارتباط با ۸ پرونده نسبت به ناشر و مدیران آن رأی انضباطی صادر شد.به موجب آراء صادره، تعداد ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت محکوم شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: مطابق ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، نخستین هدف ارکان نظارتی بازار سرمایه، حمایت از حقوق سرمایه گذاران با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار است که تدوین قوانین و مقررات در بازار سرمایه بر پایه این هدف مهم صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مقرراتی که گامی موثر در تحقق این هدف والا خواهد بود ، تصویب آیین نامه «حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران» است که اخیراً از سوی شورای عالی بورس به تصویب رسیده است.

سمیه‌سادات آقامیری، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در آیین نامه مزبور به آن اشاره شده و نقش مهمی در ثبات بازار سرمایه ایفا می‌کند، بحث تکلیف بازارگردانی توسط ناشرین اوراق بهادار است که عدم اجرای آن از سوی ناشر تخلف محسوب و حسب مورد مجازات انضباطی برای ناشر و مدیران آن در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به موجب مصوبه مورخ  ۷ مهر ۹۹ هیات مدیره سازمان "کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان موظفند ظرف مهلت ابلاغی از سوی بورس و فرابورس نسبت به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان حسب مورد به بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اقدام کنند" .

به موجب آراء صادره، تعداد ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت محکوم شدند. علاوه بر آن (شخص حقیقی) مدیران مذکور به جریمه نقدی نیز محکوم شده‌اند که مکلف‌ هستند آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

آقامیری همچنین از رسیدگی به تعدادی از پرونده های تخلفاتی و صدور رای در هفته جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر و در راستانی اجرای آیین نامه مورد اشاره، تعداد ۱۰ پرونده تخلفاتی طی هفته جاری در هیأت رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار مورد رسیدگی قرار گرفت و در ارتباط با ۸ پرونده نسبت به ناشر و مدیران آن رأی انضباطی صادر شد.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به موجب آراء صادره، تعداد ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت محکوم شدند. علاوه بر آن (شخص حقیقی) مدیران مذکور به جریمه نقدی نیز محکوم شده‌اند که مکلفند آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

آقامیری تاکید کرد:آنچه برای سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان بالاترین رکن نظارتی بازار سرمایه دارای اهمیت است،  اجرای بدون قید و شرط قوانین و مقررات و برخود قاطع با ناقضان آن در راستای حفظ و صیانت از حقوق سرمایه گذاران  است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس بازار بورس بازار سهام بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳