Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:01:54 GMT

ایثار و علم آموزی سرلوحه کار بسیج دانش آموزی است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۷۷۳

ایثار و علم آموزی سرلوحه کار بسیج دانش آموزی است

به گزارش روز جمعه سازمان بسیج دانش آموزی، این نهاد به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با انتشار بیانیه ای عنوان کرد:‌ تاریخ بشریت چنان مردمی سربلند و پر افتخار که نهایت ایستادگی و مقاومت را در برابر خوی تجاوزگری متجاوزان از خود نشان داده و بر دفاع از تمامی داشته های مادی و معنوی خود پافشاری کرده و مهمتر اینکه مجاهدانی با سن پائین ولی با مرتبه ی اعلی ایثار ، پرورش داده که از همه دارایی خود حتی جانشان که عزیزترین و گرانقدر ترین ثروت هر انسانی است گذشته ، همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس به خود ندیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:  اگر بعد از چهل سال هنوز دفاع ، مقاومت و حماسه آفرینی این ملت گرامی داشته می شود به حق بوده و باید برلحظه لحظه های آن افتخار کرد پس سزاوار است ۸ آبان ماه چهلمین سالگرد شهادت رهبر کوچک شهید محمد حسین فهمیده را به سبب وقار ، غرور و افتخاری که برای میهن  ایران اسلامی ، به ارمغان آورده اند را مورد تجلیل قرار داد .

در این بیانیه آمده است: دانش آموز امروز در قبال شهدایی که زودتر از سن خود بسان شهید فهمیده فهمیدند ، وظایف بس خطیر داشته و با استعانت از پروردگار ، پیروی از ولایت و با عمل به رهنمود های معصومین (ع) که هیچگاه ذلت را قبول نکرده بلکه عزت اسلامی را مد نظر داشته ، نام و یاد آنها را گرامی می دارد و در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، آن اسوه غیرت و مردانگی رشد کرده و فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) را که بیان کردند، سردار سلیمانی را با چشم یک مکتب ، یک مدرسه درس آموز نگاه کنید ، سر لوحه اعمال و رفتار خود قرار می دهد .

دانش آموزان بسیج همچنین اعلام کردند که ما دانش آموزان ایران اسلامی در آستانه ۱۳ آبان یکصدا و یکپارچه انزجار خود را از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیستی و عمال عربی مرتجع منطقه و خائن به آرمانهای مقدس فلسطین ، اعلام کرده و معتقدیم ایران اسلامی عزیز بدرستی با اتکاء به تدابیر حکیمانه و نفس مسیحایی رهبر معظم انقلاب و با کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی از این تنگاها نیز به سلامتی ،عبور خواهد کرد و مشت محکم دیگری بر دهان یاوه گوی استکبار خواهیم زد .

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: به درستی مسئولین باید با درس گرفتن از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، شجاعت انقلابی و تکیه بر مردم عزیز ایران اسلامی، راهبرد متناسب با منافع ملی که همان مقاومت و ایستادگی و تاکید بر استفاده از ظرفیت و توان داخلی است را با اتحاد و همدلی و وحدت اتخاذ نموده و راه را برای فریب کاران و سازشگران و نیز ، توطئه بسته و در مسیر ایستادگی و مقاومت مدبرانه و هوشمندانه محکم قدم بردارند.

سازمان بسیج دانش آموزی ضمن محکوم کردن هتاکان به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) ، به نمایندگی از دانش آموزان بسیجی سراسر کشور ضمن تجدید میثاق و پیمان با آرمان های بلند امامین انقلاب و ۳۶ هزار دانش آموز شهید ،روز دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی را محضر شما دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض می کند.

به گزارش ایرنا، ۸ آبان ماه به مناسبت شهادت محمد حسین فهمیده دانش آموزی بسیجی در سال ۱۳۵۹ به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نام گذاری شده است.

برچسب‌ها مدارس سازمان بسیج دانش آموزی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان بسیج دانش آموزی دانش آموزان مدارس سازمان بسیج دانش آموزی دانش آموزان اخبار کنکور بسیج دانش آموزی ایران اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند