Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:07:46 GMT

توهین به انسان های مقدس فضیلت نیست

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۸۴۱

توهین به انسان های مقدس فضیلت نیست

آیت الله حسینی زیبایی های انسانی و اخلاقی را محصول هدایت، رنج و زحمت انبیاء و اولیای الهی دانست و گفت: توهین به انسان های مقدس فضیلت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (9 آبان) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با توصیه به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال با هشدار به انسان، او را متذکر قیامت و آن روز سخت یادآوری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: روز قیامت برای کسانی که قانون الهی، حلال و حرام را رعایت می کنند، سبک عمل نیستند و در ترازوی عمل آنها خوبی ها و ارزش ها وجود دارد، این افراد در آن روز در خوشحالی هستند.

 

وی یادآور شد: افرادی که نامه عمل آنها فاقد خوبی ها و ارزش هاست و وزن فکری، ایمانی و تفکر اعتقادی ندارند، روز سختی در قیامت خواهند داشت.

 

آیت الله حسینی به تولد پیامبر مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: تولد آن حضرت مقدمه بعثت و برای تربیت انسان بود.

 

امام جمعه یاسوج پیامبر مبعوث شد تا انسان ها را به سمت خوبی ها و کمالات انسانی هدایت کند و بشر را با آموختن مصادیق شرک و دوری از آن، از جهنم برهاند و همچنین از اسارت کفر و و گناه نجات دهد و آنها را به سمت بهشت خداوند سوق دهد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبران بیشترین رنج را برای هدایت بشر متحمل شدند، اظهار کرد: امروز نیز عصاره انبیاء و اولیاء الهی، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) بشر را هدایت و صیانت می کند.

 

آیت الله حسینی به اقدام رئیس جمهور فرانسه که به نام آزادی بیان به پیامبر توهین می کند اشاره کرد و گفت: آیا به غیر از انبیاء کسی توانست افق های ارزش های بشری و انسانی را معرفی کند؟.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات به نام آزادی، یادآور شد: عده ای شمشیر توهین و بی حرمتی را بر روی ارزش ها و باورهای بشری قرار می دهند و سبب توهین به حریت و انسانیت انسان ها می شوند.

 

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در نامه ای جوانان فرانسوی را مورد خطاب قرار داد اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب خطاب به جوانان فرانسه فرمودند: «چرا رئیس جمهور شما به پیامبر توهین روا می دارد و آن را آزادی بیان می داند؟ آیا این موضوع احمقاته توهین به شعور یک ملت نیست؟».

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه چرا صحبت در خصوص هلوکاست جرم است اما توهین به پیامبر پیامبر آزادی بیان نام برده می شود، گفت: اگر آزادی بیان را مد نظر دارید، چرا اجازه اظهار نظر در خصوص هلوکاست داده نمی شود؟ اما به نام آزادی بیان به مقدسات و باورهای میلیاردها مسلمان توهین می کنید.

 

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه پیامبر برای بیان تعالیم الهی و حق مبعوث شد، گفت: با رسالت پیامبر جولان شیاطین و جبهه کفر متوقف شد، ایوان کسری فرو ریخت، جمیع پادشاهان تخت های آنها سرنگون شد، بنابراین کسی که درصدد نجات بشر از گمراهی است حق بوده و این حق در وجود پیامبر و جانشینان برگزیده او و قرآن است.

 

وی با بیان اینکه انسان نمی تواند برخلاف فرمان پروردگار حرکت کند و به سعادت برسد، گفت: تنها راه نجات بشر پیروی از تعالیم پیامبر، قرآن و ائمه معصومین (علیهم السلام) است.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج تقوا را برای انسان ذخیره، عبادت و عمل صالح برای انسان و ماندگار دانست و گفت: ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش آموزان در سال ۵۸ است.

 

امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: استکبار کسی است که به دنبال غالب کردن تفکر خود بر ملت ها بوده و امروز آمریکا به عنوان عفریت مستکبر از طریق جنایات مختلف از سرنگونی حکومت مصدق در ایران تا حمایت از گماشته خود یعنی پهلوی به نام دموکراسی درصدد منافع خود بود.

 

وی با بیان اینکه آمریکا تا پایان حکومت پهلوی از اعمال و جنایت آنها حمایت می کرد، گفت: بعد از انقلاب آمریکا با حمایت از صدام باعث کشتار و جنایت علیه مردم ایران شد و روز به روز با ارسال سلاح و تجهیزات به ادعای خودشان درصدد ساقط کردن انقلاب نوپای ایران بودند.

 

آیت الله حسینی ساقط کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس را از دیگر جنایت های آمریکا دانست و تاکید کرد: آمریکایی ها به معاهده برجام پایبند نبودند و سردار شهید سلیمانی را به شهادت رساندند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران سخت کرونا که جان انسان ها توسط این بیماری تهدید می شود، اگر معتقد به انسانیت باشند باید کمک کنند؛ اما مسیر ارسال دارو با تحریم ها بسته شد.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها بدانند با همه سختی ها و تحریم ها از مشکلات عبور خواهیم کرد و نباید شک کرد، زیرا پیامبر خدا و اهل بیت ایشان از اسلام و مردم ایران در مقابل جبهه کفر و استکبار حمایت می کنند.

 

آیت الله حسینی روز فرهنگ عمومی را یادآور شد و اظهار کرد: همه باید نسبت به رعایت فرهنگ ها، اخلاق اجتماعی و هم نوع خود طبق موازین دینی و اسلامی برخورد داشته باشیم.

 

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه دین اسلام به مهربانی، رسیدگی به نیازمندان، حفظ حرمت انسان ها، خدمت به بشر توجه دارد، تاکید کرد: دین مبین اسلام حتی نسبت به منابع طبیعی و طبیعت اهمیت می دهد که این موضوع نشان دهنده اهمیت حیات و همه موجودات است.

 

وی با بیان اینکه در کرونا مشکل ما ماسک نزدن، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نادیده گرفتن فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: در کنار تلاش ها و زحمات کادر درمان بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی همه این زحمات هدر می رود، از طرفی اگر شیوع این بیماری افزایش پیدا کند، تجهیزات هم با کمبود مواجه می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماسک یاسوج توهین به پیامبر امام جمعه نماز جمعه جمعه شهر یاسوج آیت الله حسینی امام جمعه یادآور شد انسان ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس