Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@18:45:35 GMT

۵ دلیل برای نخریدن آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۶۸۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جی اس ام، از زمانی که اپل تصمیم گرفته مدل‌های معمولی و پرو آیفون را روانه‌ی بازار کند، همیشه اکثر کاربران مدل بزرگتر یعنی پرو مکس را انتخاب کرده‌اند. امسال به دلیل همه‌گیری مدل پرو مکس دیرتر وارد بازار می‌شود با این وجود هنوز هم طرافداران این مدل کم نیستند.

هنگامی که اپل اوایل ماه جاری آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را معرفی کرد، یک نکته‌ی حائز اهمیت در میان کاربران برجسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲پرو بسیار به بکدیگر شبیه هستند، چه از لحاظ طراحی ظاهری و چه مشخصات فنی. به عنوان مثال هرچهار آیفون از صفحه نمایش سوپر رتینا XDR برخوردار هستند، در حالی که آیفون ۱۱ سال گذشته از Liquid Retina HD بهره‌مند بود. هم‌چنین هردو سری با تراشه‌ی A14 Bionic، پشتیبانی از Dolby Vision HDR ، 5G، محافظ سرامیکی و سایر ویژگی‌های مشابه ارائه می‌شوند.

در آیفون ۱۲ خبری از دوربین تله فوتو و هم‌چنین اسکنر لایدار نیست. فریم آن نیز به جای فولاد ضد زنگ از آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوافضا ساخته شده است. البته این مورد سلیقه‌ای است اما به نظر می‌رسد رنگ آبی مورد استفاده در مدل‌های پرو از مدل‌های معمولی زیباتر است. اکثر کاربران در ماه‌های پیش‌رو و هنگام خرید آیفون به این مقایسه‌ها دقت خواهند کرد و سراغ مدل‌های ارزان‌تر یعنی آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی خواهند رفت. قبل از تصمیم‌گیری درباره‌ی خرید آیفون باید گفت که یکی از دلایل مهم برای انتخاب ۱۲ پرو مکس صفحه نمایش آن است. آیفون ۱۲ با قاب محافظ تقریبا هم‌اندازه‌ی آیفون ۱۱ پرو مکس است اما امسال ۱۲ پرو با قاب از مدل سال گذشته بزرگتر است و باید دید کاربران با این سایز مشکلی ندارند. اما گفتنی است به جز اندازه‌ی گوشی برخی پارامترها در استفاده از گوشی تاثیر بسزایی دارند که در ذیل به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بزرگنمایی اپتیکال
این تفاوت اگرچه ظریف است اما مدل پرو مکس از ۵ برابر بزرگنمایی اپتیکال در برابر ۴ برابر بزرگنمایی اپتیکال در آیفون ۱۲ پرو بهره می‌برد. هم‌چنین بزرگنمایی دیجیتال نیز ۱۲ برابر در مقابل ۱۰ برابر است. آیفون ۱۲ پرو مکس به جای تثبیت کننده‌ی تصویر اپتیکال دوگانه از لرزشگیر اپتیکال با قابلیت تغییر سنسور استفاده می‌کند. در این نوع سیستم از یک سنسور شناور استفاده می‌شود تا هر حرکتی را در دوربین متعادل کند.

پخش ویدیوی طولانی‌تر
باهر بار شارژ در آیفون ۱۲ پرو مکس ۳ ساعت پخش فیلم بیشتری نصیب کاربر می‌شود.

بیشتر به موسیقی گوش کنید
آیفون ۱۲ پرو مکس ۸۰ ساعت پخش موسیقی را در مقابل ۶۵ ساعت برای ۱۲ پرو ارائه می‌دهد.

ضبط ویدیوهای بهتر
آیفون ۱۲ پرو مکس با ارائه‌ی بزرگنمایی ۲.۵ برابری اپتیکال و ۷ برابری دیجیتال، فیلم‌برداری بهتری در مقابل ۱۲ پرو به کاربر ارزانی‌ می‌دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید آیفون ۱۲ پرو بزرگنمایی اپتیکال دوبرابری و دیجیتال ۶ برابری ارائه می‌دهد.

اپل انتظار ندارد که همه‌ی افراد سراغ مدل ۱۲ پرو مکس بروند و به نظر می‌رسد آیفون سال برای اکثر کاربران آیفون ۱۲ باشد. با این حال به کاربران توصیه می‌شود قبل از انتخاب، تفاوت‌های کلیدی میان مدل‌ها را در نظر بگیرند. اگر فیلم‌بردای و عکسبرداری اولویت بسیار مهمی برای شما است حتما به سراغ مدل پرو مکس بروید. مدل پرو مکس نیز تا چندی دیگر به بازار‌ها راه پیدا می‌کند و انواع و اقسام مقایسه‌ها را شاهد خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل آیفون آیفون 12 آیفون ۱۲ پرو مکس آیفون ۱۲ و ۱۲ مدل پرو مکس ی آیفون مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مارک گرمن، افشاگر سرشناس، در جدیدترین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On به برخی از تغییرات احتمالی iOS ۱۸ اشاره کرد.

براساس گزارش زومیت، گرمن می‌گوید iOS ۱۸ افزون‌بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، با به‌روزرسانی‌ بزرگی برای اکثر اپلیکیشن‌های اصلی گوشی آیفون از جمله Photos و Mail و Notes و Fitness همراه خواهد بود. اپلیکیشن ماشین حساب با ویژگی‌های جدید آپدیت خواهد شد و برای اولین بار در آیپد در دسترس قرار می‌گیرد.

iOS ۱۸ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل آیفون تاکنون توصیف شده است و احتمالا باید انتظار ویژگی‌های جدیدی را در سراسر سیستم‌عامل داشته باشیم.

گرمن ضمن تایید گزارش‌های قبلی، می‌گوید که صفحه‌ی اصلی آیفون دارای قابلیت‌های جدیدی خواهد بود. کاربران برای اولین بار می‌توانند آزادانه آیکون‌ها در هر کجای صفحه که دوست دارند جابه‌جا کنند.

گرمن معتقد است که تغییرات طراحی iOS ۱۸ باعث می‌شود طراحی اپلیکیشن‌ها «ماژولارتر» و به‌روزرسانی و سفارشی‌سازی آن‌ها آسان‌تر شود.

ظاهرا اپل به‌دنبال همگون‌کردن المان‌های رابط کاربری در اپلیکیشن‌های مختلف خود است و این کار باعث می‌شود که تیم‌های مهندسی اپل بتوانند اپلیکیشن‌ها را در گذر زمان راحت‌تر به‌روزرسانی کنند، خصوصا با در نظر گرفتن این‌که هر اپلیکیشن روی چندین دستگاه نظیر آیفون و آیپد منتشر می‌شود.

اتظار می‌رود اپل در WWDC ۲۰۲۴ در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) از iOS ۱۸ و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید رونمایی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900688

دیگر خبرها

  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس