Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@12:33:22 GMT

آغاز افزایش کارمزد خدمات بانکی از آذرماه

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۱۳۸

آغاز افزایش کارمزد خدمات بانکی از آذرماه

طبق اعلام بانک مرکزی بخشنامه تغییرات اعمال شده در کارمزد خدمات بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است و از اول آذر ماه اجرا می‌شود.

قدس آنلاین: در حالیکه بانک‌ها مدتی است که به دنبال افزایش کارمزد خدمات بانکی هستند، اکنون زمزمه‌ای از این افزایش به گوش‌ها می‌رسد و پیگیری ایسنا از بانک مرکزی ضمن تایید این مطلب، حاکی از این است که بخشنامه افزایش کارمزد خدمات بانکی به شیوه بانکی کشور ابلاغ شده است و با آغاز آذر ماه این افزایش اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزایش کارمزد خدمات بانکی در راه است

این درحالی است که آخرین مصوبه بانک مرکزی مبنی بر اعمال تغییرات در نرخ کارمزد خدمات بانکی به سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برمی‌گردد. 

از آنجا که یکی از پرکابردترین خدمات بانکی، کارت به کارت است، با افزایش کارمزد آن‌ مبلغ این خدمت بانکی به ازای انتقال هر یک میلیون تومان از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان تغییر خواهد کرد و در صورت افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان به این هزینه افزوده می‌شود.

نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که پیش از این بانک مرکزی دستوری مبنی بر دریافت خدمات الکترونیکی بانک چون پایا و ساتنا ابلاغ نکرده بود و کارمزد خدمات بانکی شامل حال خدمات الکترونیکی نمی‌شد اما حالا طبق مصوبه‌ای که از آذر ماه اجرا می‌شود، کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی پایا یک صدم مبلغ تراکنش با کف ۲۰۰ تومان و تا سقف 2500 تومان خواهد بود. 

همچنین،  کارمزد انتقال وجه بین‌بانکی ساتنا نیز ۲ صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف 2500 تومان تعیین شده است.

خدمات پایا و ساتنا چیست؟ 

طبق این گزارش، پایا یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی است که به بانک‌ها اجازه می‌دهد تمامی تبادلات بین بانکی مشتریان خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند. کاربرد اصلی این سامانه، مکانیزه کردن پرداخت‌های خرد بین بانکی با تعداد انبوه برای مشتریان است که پس از تکمیل مراحل پیاده سازی، ارائه خدمات از طریق اینترنت را نیز میسر می‌سازد و به کمک این سامانه، بانک‌های عضو آن می‌توانند بنا به درخواست مشتری، دستور واریز و یا برداشت وجوه در حساب‌های سایر بانک‌ها صادر کند.

بانک مرکزی با پیاده سازی این سامانه، امکان حواله الکترونیکی پول از حسابی در یک بانک به حسابی در بانک دیگر (بین بانکی) را فراهم کرده است و مشتریان بانک‌ها با استفاده از پایا می‌توانند پول را از حساب خود به حسابی در بانک دیگر به صورت الکترونیکی حواله کنند.

از سوی دیگر، ساتنا سامانه‌ای الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداخت‌های فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می‌دهد. در این سامانه مشتریانی که در بانک ملی دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس انداز و کوتاه مدت) هستند، می‌توانند نسبت به انتقال وجوه (مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان) به حساب خود و یا سایر افراد در سایر بانک‌ها اقدام کنند.

سامانه ذکر شده به مشتریان یک بانک این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به شعب بانک خود و یا از طریق سامانه اینترنتی بانک حواله‌هایی با مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان را به هر حسابی در هر بانکی انتقال دهند که مزایای به کارگیری ساتنا را می‌توان امنیت، سرعت و سادگی انجام عملیات آن نام برد. 


انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارمزد افزایش بانک ها افزایش کارمزد خدمات بانکی میلیون تومان بانک مرکزی بین بانکی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص نصب همراه بانک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. 

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند. 

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv۲ و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند. 

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از سکوهای عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، اکیدا خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید