Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@11:43:07 GMT

برخورد قانونی سازمان بورس با سهامداران متخلف

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۹۹۰

صراط: محسن علیزاده این سازمان بالاترین رکن ناظر بازار سرمایه است و سهامداران خرد از نهاد ناظر انتظارات فراوانی دارند.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه سهامداران باید به این مساله واقف باشند که شاخص بازار سهام همیشه مثبت نیست و دچار کاهش هم می‌شود، اما باید بدانیم در این وضعیت چگونه سهام خود را مدیریت کنیم، افزود: در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مصوب شد، حقوقی‌ها بازارگردانی را شروع کنند، اما شاهد رفتار غیر منطقی از سوی برخی از حقوقی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیزاده گفت: به تازگی چند شرکت حقوقی دارای تخلف نیز به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شده اند و نهاد ناظر بازار سرمایه اخطاریه برای آن‌ها ارسال کرده است.

بورس

وی در خصوص تمهیدات مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از حقوق سهامداران حقیقی بیان داشت: در مجلس اقدامات بسیاری برای جلوگیری از تخلفات سهامداران حقوقی صورت گرفته و از سازمان بورس نیز درخواست شده تا نحوه فعالیت سهامداران حقوقی را پس از تصویب الزام بازارگردانی در شورای عالی بورس، به مجلس اعلام کنند.

سازمان بورس می‌تواند از ابزار‌های قانونی استفاده کند

عضو ناظر در شورای عالی بورس اوراق بهادار به اختیارات سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر می‌تواند در مواقع خاص از ابزار‌های قانونی استفاده کند. به عنوان مثال اقدامی مانند کاهش دامنه نوسان که در زمان شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی صورت پذیرفت می‌تواند موجب کاهش افت شاخص باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سهامداران هم باید به این مساله واقف باشند که شاخص بازار سهام همیشه مثبت نیست و دچار کاهش هم می‌شود، اما باید بدانیم در این وضعیت چگونه سهام خود را مدیریت کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بورس سهامداران اوراق بهادار سهام سهامداران صراط بورس و اوراق بهادار سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهام کارگران چیست؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، از آن جایی که در اغلب کشورها، نخستین روز ماه مه که مصادف با یازدهمین روز اردیبهشت ماه در ایران است را به نام روز جهانی کارگر نامگذاری کرده‌اند. در روز‌های اخیر، خبری تیتر برخی از رسانه‌های داخلی شده است مبنی بر این‌ که کارگران ۵ میلیارد سهام ترجیحی گرفته‌اند.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J42

دیگر خبرها

  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳