Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بوم‌گردی اردستان با شیوع کرونا علاوه بر عدم امکان فعالیت دچار کمبود نقدینگی و دیگر مشکلات شده و مسئولان نیز در این زمینه اقدام خاصی انجام ندادند. - اخبار استانها -

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، ضمن اشاره به سبقه و سابقه برم‌گردی در کشور اظهار داشت: موضوع بوم‌گردی در ایران سابقه زیادی ندارد و اولین بار هم در ایران بوم‌گردی توسط آقای مازیار آل داوود در روستای گرمه از توابع استان اصفهان شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  آنچه که در موضوع بوم‌گردی و  به لحاظ زیرساخت‌ها در شهرستان اردستان مهم بوده این است که این موضوع زیر ساخت‌ها با فقر روبرو بوده و مراکزی همچون هتل، بوم‌گردی و مباحث اینچنینی همچون اقامتی در اردستان تا دو سال گذشته صفر بوده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان فقط دارای یک اقامتگاه خوش‌نشین در روستای بغم و دو مورد هتل بوم‌گردی در شهر زواره بوده و در کل شهرستان اردستان یک مجموعه مهمانسرای جهانگردی مربوط به قبل از انقلاب وجود داشته که ساختمان آن فرسوده شده است.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت مناسبی در موضوع بوم‌گردی در شهرستان اردستان نبوده، ابراز داشت: از دو سال گذشته با اتفاقات خوبی که شکل گرفته و با پیگیری‌های مسئولان ارشد شهرستان و همچنین اصحاب رسانه موضوع بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری در شهرستان اردستان به جایگاه خوبی رسیده است که با برطرف شدن کووید 19 آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

مراکز اقامتی و بوم‌گردی در مناطق شهری و روستای شهرستان خاتم ‌ایجاد می‌شودشناسایی مناطق مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی جدید در سطح استان اردبیلگزارش|گام بلند روستاها به سمت توسعه/ بوم‌گردی فرصت طلایی مغفول مانده برای رونق روستاهای قم

مشهدی بیان کرد: یک هتل خوب و بزرگ با حجم بیش از 240 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری  توسط بخش خصوصی هزینه شده و تکمیل شده که با موضوع کرونا هنوز افتتاح نشده و همچنین شاهد یک هتل هم در شهر زواره بودیم که با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد و یک کمپ گردشگری در روستای نیسیان هم 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان تاکید کرد: در یکسال گذشته شاهد افتتاح آسیاب خان زواره بودیم که فاز اول آن که راه‌اندازی آسیاب و سفره خانه آن بود و همچنین تعدادی اقامتگاه سنتی را در شهر زواره شاهد افتتاح آن بودیم و تعدادی هم در در مراحل پایانی مرمت قرار گرفته‌اندکه مورد بهره‌برداری گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تعداد 23 مورد پروژه‌های بوم‌گردی در حال تکمیل شدن است یا نهایی شده و تعدادی هم در حال اخذ دریافت مجوزها هستند که آن‌ها جزء آمار محسوب نشده‌اند و پروژه‌هایی که بالای 60 و 70 درصد پیشرفت داشته جزء عملکرد خود محسوب کرده‌ایم.

مشهدی گفت:  شهرستان اردستان در حال حاضر در خصوص بوم‌گردی مشکلی ندارد و تنها مشکلی که وجود دارد سایه کرونا بر سر بوم گردی‌هاست که نمی‌توانند فعالیتی در این زمینه داشته باشند و آن‌ها را با خسارت‌هایی همراه کرده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان افزود: تمامی پروژه‌های بوم‌گردی شهرستان اردستان با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد دچار کمبود نقدینگی شده و این موضوعی است که از ابتدا بر روی آن پیش‌بینی نشده بود که آن‌ها نیازمند فوری به تسهیلات هستند.

وی بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گروشگری با پیگیری‌هایی که انجام داده و سامانه‌ای که طراحی شده صاحبان مشاغل بوم‌گردی می‌توانند با شرکت در این سامانه و ثبت مشخصات از تسهیلات 16 تا 900 میلیون تومان برخوردار شوند.

انتهای پیام/802/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اردستان میراث فرهنگی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه