Web Analytics Made Easy - Statcounter

لزوم ایجاد فقه پدافند غیرعامل در حوزه، استحصال ۵۰ گرم زهر زنبور عسل، ۳۳۰ هزار عضو بیمه سلامت، تحصیل ۵۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه‌های شاهد، انجام ۶۳۸ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق، لزوم دایر شدن واحد فراوری تخم‌مرغ، فعالیت ۲۲ موقوفه درمانی، اجرای طرح ساخت پل زیرگذر روستای راهجرد، شروع طرح آمران سلامت، رشد ۳۴ درصدی نرخ زکات دریافتی از مودیان، عضویت ۹ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در انجمن اولیا و مربیان، بهره‌برداری از بخش آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.یو. بیمارستان شهدا و لزوم تقویت زیرساخت‌های ورزشی روستاها؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است 

آغاز به کار مرکز بررسی مشکلات واحدهای تولیدی

در راستای تحقق راهبرد جهش تولید، هفته گذشته مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری قم با حضور بهرام سرمست استاندار و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی قم در خانه صنعت و معدن استان آغاز به کارکرد.

ضرورت تقویت جایگاه پدافند غیرعامل  

استاندارقم، با اشاره به ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: برای محقق شدن این ماموریت‌ها در سطح استان نیازمند تقویت جایگاه اداره‌کل پدافند غیرعامل هستیم.

بهرام سرمست هفته گذشته دردیدار سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، ایجاد ساختار و تشکیلات اجرایی شفاف پدافند غیرعامل را ضروری دانست و افزود: برای پیشبرد برنامه‌های پدافند غیرعامل نیازمند تقویت جایگاه این اداره کل در استان‌ها می‌باشیم.

دایر شدن واحد فراوری تخم‌مرغ

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پرداختن به موضوع تکمیل زنجیره تولید تخم‌مرغ در قم که یکی از قطب‌های تولید این محصول در سطح کشور است، اهمیت اقتصادی زیادی دارد و به همین منظور واحد فراوری تخم‌مرغ در استان دایر می‌شود.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح باهدف گسترش سطح تولید، اشتغال و ارزش‌افزوده اقتصادی در بخش کشاورزی قم اجرا می‌شود و درآمدزایی خوبی برای استان به دنبال دارد.

استفاده از ظرفیت کلینیک مشاوره‌ای شکوهیه

استاندار قم گفت: از ظرفیت کلینیک مشاوره ای شهرک شکوهیه برای توسعه واحدهای صنعتی استفاده شود.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم، با اشاره به فعالیت کلینیک مشاوره عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک شکوهیه افزود: این کلینیک در راستای به روزرسانی شرکت ها و ارایه مشاوره های لازم در راستای توسعه خط تولید و بازاریابی با توجه به فناوری های جدید نقش فعال دارد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و سازمان پدافند غیرعامل کشور  

تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان پدافند غیرعامل کشور برای تعمیق فعالیت‌های پژوهش محور این ۲ نهاد در حوزه پدافند غیرعامل و دفاع بدون سلاح به امضای دو طرف رسید.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و هیات همراه در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این برنامه گزارشی از اقدام ها و فعالیت‌های سازمان مذکور ارایه داد.

تدوین طرح جامع دفع آب‌های سطحی

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به طرح اصلاح آب گرفتگی‌های سطح شهر، از تدوین طرح جامع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی خبر داد.

سید امیر سامع در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به موضوع مدیریت آب‌گرفتگی به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم شهرداری در سال جاری افزود: تدوین طرح جامع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به همین منظور در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

انجام کشت پاییزه با توسعه نشاکاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ توسعه کشت نشایی راهکاری موثر برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان است و به همین دلیل کشت پاییزه در قم با توسعه استفاده از این نوع کشت اجرایی شد.

محمدعلی سلامی هفته گذشته  در گفت وگو با ایرنا افزود: درکشت نشایی علاوه بر کم‌تر شدن مصرف آب،‌ طول دوره تولید محصولات نیز کاهش می‌یابد و این مساله عاملی موثر برای افزایش بازدهی کشاورزی استان در سال جهش تولید است.

کاهش جوجه‌ریزی مولفه‌ای‌ نگران‌کننده در تولید مرغ

استاندار قم گفت: جوجه‌ریزی در قم به درصد پایین‌تری نسبت به قبل رسیده و در ماه‌های اخیر کاهش جوجه‌ ریزی مولفه‌ای نگران‌کننده و هشداردهنده در روند تولید مرغ به شمار می‌آید.

بهرام سرمست در جلسه مشترک تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و کشتارگاه‌های قم افزود: در تصمیم‌گیری‌ها به نظرهای کارشناسی توجه داریم و ۹۹ درصد اختیارهای خود را به مدیران برای رفع مشکل های تولید و تنظیم بازار، تنفیذ کرده‌ایم و یک درصد نیز مدیریت نهایی است.

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با تکمیل واحدهای صنعتی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) قم گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان،‌ ۱۰ هزار و ۳۱۸ فرصت شغلی جدید در این بخش به وجود می‌آید.

محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ هم اکنون ۳۷۹ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم وجود دارد.

۳۳۰ هزار عضو بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: سازمان بیمه سلامت در کل کشور حدود ۴۰ میلیون تَن بیمه شده دارد که این رقم در استان قم به ۳۲۹ هزار و ۳۰۹ تن می رسد.

محمدرضا فخاریان قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همچنین یک هزار و ۳۳۵ تن بیماران خاص داریم که خدمات مربوط به بیماران خاص را دریافت می کنند.

عضویت ۹ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در انجمن اولیا و مربیان

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش ‌و پرورش قم گفت: حدود ۹ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان این استان عضو انجمن اولیا و مربیان هستند.

رضا شاهسواری در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، انتخابات انجمن اولیا و مربیان با تشکیل گروه‌هایی بین والدین دانش‌آموزان در فضای مجازی انجام می‌شود.

رشد ۳۴ درصدی نرخ زکات دریافتی از مودیان

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال زکات از مودیان این استان دریافت شده و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد رشد داشته است.

سید ابراهیم موسوی افزود: از این رقم نزدیک به ۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال زکات واجب، بیش از ۲۴ میلیون و ۷۴۳ هزار ریال زکات مستحب و حدود ۱۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال نیز زکات فطره و کفارات است.

انجام ۶۳۸ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) قم، گفت:‌ در مهرماه امسال ۶۳۸ مورد بازرسی از واحدهای فعال اقتصادی برای مقابله با پدیده قاچاق در سطح استان انجام شده‌است.

احمد رضا سمیعی نسب هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ بازرسان این سازمان در این مدت، ۶۳۸ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف «عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق» انجام داده اند که از این تعداد بازرسی، پنج مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و  ۶۹۲ میلیون ریال شده است.

تحصیل ۵۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه‌های شاهد

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: پنج هزار و ۶۹۲ دانش‌آموز این استان در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند که حدود ۲ درصد کل دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند.

قادر حجتی در گفت وگو با ایرنا افزود: ۱۸ مدرسه شاهد در استان فعال است که ۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۶ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۶ مدرسه در مقطع متوسطه دوم فعالیت می کند.

استحصال ۵۰ گرم زهر زنبور عسل 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای نخستین بار در قم تعدادی از زنبورداران توانستند ۵۰ گرم زهر زنبور عسل را استحصال کنند.

علی اصغر همت  هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: زهر زنبور عسل دارای خواص درمانی فراوان و ارزش اقتصادی بالایی است و در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم، استحصال این محصول ارزشمند در میان زنبورداران به عنوان یک اولویت دنبال شود.

شروع طرح آمران سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت:در راستای اجرای فرمان های رهبر معظم انقلاب طرح آمران سلامت با استقرار ۵۰ پایگاه در استان آغاز به کار کرد.

محمدرضا بهرامی افزود: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری کرونا و خدمات موثر آنان، استمرار این فعالیت ها و همچنین دعوت از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مومن و صالح برای ورود دوباره به این عرصه و لزوم تلاش مضاعف و به کارگیری ابتکارهای جدید برای مواجهه با ویروس کرونا اجرا می شود.

توان اکولوژیکی قم پایین تر از جمعیت مستقر در آن است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: توان اکولوژیکی شهر قم برای جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر است، اما اکنون چهار برابر این ظرفیت در شهر قم ساکن شده اند.

مهدی متقیان هفته گذشته در جلسه پدافند زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست قم افزود: این بارگذاری جمعیتی، مصرف بیش از حد منابع آب و انرژی و ایجاد آلودگی های زیست محیطی و تولید پسماند انبوه را به دنبال داشته است.

فعالیت ۲۲ موقوفه درمانی

رئیس اداره امور اوقافی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: ۲۲ مورد موقوفه درمانی در قم وجود دارد که ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر صدها میلیارد تومان است.

عارف فرجامی در گفت وگویی، با بیان اینکه برخی از این موقوفات، انتفاعی و بقیه به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند، افزود: ۹ مورد از این املاک در واقع موقوفه انتفاعی درمانی هستند، یعنی واقفان زمین یا عرصه و عیان را با نیت راه‌اندازی درمانگاه وقف کرده‌اند.

بهره‌برداری از بخش آی.سی.یو. بیمارستان شهدا  

دستگاه سی‌.تی‌.اسکن و عکسبرداری ۳۲ اسلایس و بخش آی.سی.یو. (ICU) بیمارستان شهدا قم با ۱۲ تخت به بهره برداری رسید.

بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدای شهر قم با ۱۶ هزار متر مربع زیربنا در منطقه نیروگاه در خیابان توحید قرار دارد.

ایجاد فقه پدافند غیرعامل در حوزه  

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: با توجه به اهمیت هوش مصنوعی و استفاده ابزاری دشمنان از این مساله برای اهداف و برنامه های خود جای این موضوع در حوزه خالی است، باید به جایی برسیم که فقه پدافند غیرعامل در حوزه ایجاد شود تا از هر لحاظ بتوانیم در این نوع مسایل جدید و حساس اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور افزود: پدافند غیرعامل می تواند بین دعا، توسل و معنویت و طب رابطه خوبی ایجاد کند؛ در بیمارستان ها در کنار کادر درمانی، بهداشتی و طبیبان؛ کادر معنوی قوی هم قرار گیرد.

لزوم تقویت زیرساخت‌های ورزشی روستاها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با تاکید بر سیاست دولتمردان در برخورداری متوازن جوانان روستایی و شهری از امکانات ورزشی گفت: توجه به موضوع ورزش در روستاها از اهداف دولت است که باید زیرساخت های لازم برای این منظور در روستاها ایجاد شود.

محسن بهشتی در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های ورزشی، همچنین بر سیاست دولتمردان در برخورداری متوازن جوانان روستایی و شهری از امکانات ورزشی تاکید کرد.

سرانه فضای ورزشی در مدارس قم بالاتر از میانگین کشوری است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش قم گفت: سرانه فضای ورزشی در مدارس این استان ۴۰ سانتیمتر به ازای هر دانش‌آموز و ۱۰ سانتیمتر بالاتر از میانگین کشوری است.

مجتبی رمضان بیگی در گفت وگو با ایرنا افزود: سرانه فضای ورزشی در مدرسه های قم نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری بهره‌مند است.

برچسب‌ها بسته خبری پدافند غیر عامل قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری پدافند غیر عامل قم بسته خبری پدافند غیر عامل قم اخبار کنکور گفت وگو با ایرنا مشکلات واحدهای تولیدی سازمان پدافند غیرعامل انجمن اولیا و مربیان پدافند غیرعامل کشور موقوفه درمانی هفته گذشته زهر زنبور عسل دانش آموزان میلیون ریال بهرام سرمست آغاز به کار بیمه سلامت کشاورزی قم دانش آموز هزار نفر اداره کل تخم مرغ قم گفت ۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تأمین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تأمین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تأمین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6088738 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی