Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:20:57 GMT

افزایش قربانیان زلزله در ترکیه به ۲۴ نفر

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۸۴۷

افزایش قربانیان زلزله در ترکیه به ۲۴ نفر

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این زمین‌لرزه مهیب عصر جمعه (۹ آبان) در دریای اژه رخ داد که موجب شد ۲۶ تن در ترکیه و یونان جان خود را از دست دهند. همچنین با وقوع این زلزله چندین ساختمان تخریب شد و به گفته مقامات سونامی خفیفی نیز رخ داد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که ۲۴ تن در مناطق ساحلی غرب ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و در جزیره ساموس یونان نیز دو نفر به دلیل ریزش دیوار فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ترکیه حداقل ۲۰ ساختمان در منطقه ازمیر تخریب شده است. تصاویر منتشر شده از مناطق زلزله‌زده حاکی از آن است که خودروها در میان آوار ساختمان خسارت دیده و مردم در تلاش هستند تا افراد به جا مانده زیر آوار را نجات دهند.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت و بلایای ترکیه، دست‌کم ۸۰۴ تن در این زلزله مصدوم شده‌اند. تعدادی از آنان توسط تیم‌های امداد و با کمک تجهیزات حفاری نجات پیدا کردند.

همچنین طبق اعلام این مرکز، در مجموع ۱۹۶ پس‌لرزه اتفاق افتاده که ۲۳ مورد از آنها بیش از چهار ریشتر، بزرگی داشته‌اند. عملیات امداد و جست‌وجو در میان آوارهای ۱۷ ساختمان ادامه دارد که چهار ساختمان به طور کامل تخریب شده است.

روز گذشته و به دنبال این زمین‌لرزه، تصاویری از آبگرفتگی و راه افتادن سیلاب در برخی خیابان‌ها در شهر ازمیر و جزیره ساموس منتشر شد که به گفته مقامات، سونامی خفیف بوده است؛ هرچند هشداری نسبت به احتمال وقوع سونامی منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مرکز لرزه‌نگاری آمریکا بزرگی این زمین‌لرزه را هفت ریشتر اعلام کرده درحالیکه به گفته مقامات ترکیه، بزرگی این زلزله ۶.۶ ریشتر بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر ترکیه ازمیر زلزله زمین لرزه تلفات خسارت علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین