Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی  روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال از راه اندازی مرکز جامع نگهداری معتادان متجاهر استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار وهزینه بزودی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز بزرگترین کمپ ترک اعتیاد دولتی در منطقه شمال غرب کشور است، اظهار  کرد: ساختمان  و محل مورد نیاز برای راه اندازی مرکز جامعه نگهداری و ترک اعتیاد معتادان متجاهر استان خریداری شده و تا پایان آبان آغاز بکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  گفت: با راه اندازی این مرکز  مشکل پذیرش معتادان متجاهر در شهرستان‌های مختلف استان برای همیشه حل و این افراد برای درمان و بهبود اعتیاد به این مرکز هدایت خواهند شد.

بهشتی اظهار کرد: با آغاز فعالیت این مرکز معتادین متجاهر ۱۱ شهرستان استان در شهر اردبیل پذیرش می‌شوند.

او ادامه داد: در این مرکز معتادان بی‌بضاعت که توان مالی برای بستری در کمپ‌های ترک اعتیاد بخش خصوی را ندارند پذیرش و علاوه بر ارائه خدمات بهبود و ترک اعتیاد آنها، خدمات اشتغال بکار با راه اندازی واحد پرورش گل رز، واحد نانوایی مکانیزه و چندین برنامه اشتغالزا  پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر و با وجود استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی کمپ‌های ترک اعتیاد استان برای درمان و بهبودی معتادان بهلحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، هم اکنون بیش از ۱۶ هزار معتاد در این استان در چرخه درمان و بهبود قرار دارند.

بهشتی با بیان اینکه فعالیت سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد در خلخال متناسب با آمار جمعیت منطقه نیست، بیان کرد: برای راه اندازی ۲ مرکز ترک اعتیاد و درمان اعتیاد سرپایی در شهرستان خلخال  در تلاش هستیم 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با قدردانی از افزایش برخورد دستگاه‌های انتظامی ، قضایی و امنیتی استان در مبارزه با سوداگران مرگ و توزیع کنندگان مواد مخدر افزود: هریک از دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها باید برای انجام این امر مهم برنامه ریزی و در مسیر نقشه راه ترسیم شده در مرکز استان حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سیگار و قلیان دروازه ورود اعتیاد به خانواده‌هاست، اعلام کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۵ درصد خانواده‌ها زمانی از اعتیاد فرزندان خود اگاه می‌شوند که پنج سال از اعتیاد فرزندان گذشته و راه درمان نیز بسیار دشوار است.

بهشتی گفت: در حالی که براساس بررسی‌های صورت گرفته ۹۰ درصد از مردم کشور از وضعیت اعتیاد ابراز نگرانی می‌کنند ولی سطح مشارکت برای مبارزه با مواد افیونی هم سطح نگرانی مردم از این معضل بزرگ اجتماعی نیست.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل پیشگیری از اعتیاد خلخال استان اردبیل پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ترک اعتیاد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه