Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:25:32 GMT

بیکاری در خراسان شمالی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۵۵۱

ایسنا/خراسان شمالی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری این استان در تابستان نسبت به بهار امسال، حدود یک درصد کاهش یافته است و به ۱۱.۱ درصد رسید.

اربابی اظهارکرد: میزان بیکاری در بهار امسال ۱۲ درصد بود که بخش اعظم از بیکاری،  ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر کسب و کار استان بود اما در تابستان، میزان بیکاری کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ وی افزود: کشاورزی بودن خراسان شمالی و اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی در فصل تابستان و نیز رونق نسبی کسب و کارهای استان بعد از شیوع گسترده بیماری کرونا از عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان می باشد. 

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در کشور در تابستان امسال ۹.۵ درصد بوده است. 

وی گفت: از مجموع جمعیت خراسان شمالی ۶۳۵ هزار نفر افراد ۱۵ سال به بالا هستند که جمعیت فعال محسوب می شوند و از این قشر، ۲۷۱ هزار نفر شاغل و ۲۷ هزار نفر بیکار هستند.

اربابی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در تابستان امسال ۴۷.۹ درصد گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: تابستان امسال ۴۱.۸ درصد از جمعیت ۱۵‌ ساله و بالاتر از آن در کشور از نظر اقتصادی فعال بوده، در گروه شاغلان قرار داشته و یا بیکار بوده اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد اشتغال ناقص در استان هستیم . 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیکاری خراسان شمالي کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سیدمحمد پاکمهر امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت _ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی، مشکل در این زمینه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

پاکمهر گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است و مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند

هادی قوامی، منتخب مردم اسفراین در مجلس نیز اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

وی تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

قوامی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

کد خبر 750095

دیگر خبرها

  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟