Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم شریف پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها در کشور (۱۳۹۴) تاکنون سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال کمک دولتی دریافت کرده‌اند، افزود: سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال از این میزان از سال ۹۲ تا شهریور ۹۹ به حساب دهیاری‌ها ورازیر شده و ۱۸۰ میلیارد ریال نیز قبل از سال ۹۲ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کمک‌های مالی واریز شده به حساب دهیاری‌ها با میانگین ۶۰ درصد در بخش عمرانی و ۴۰ درصد در بخش جاری هزینه شد.

شریف‌پور اظهار داشت: در نتیجه این کمک‌ها برخی از خدمات زیر ساختی روستاهای استان در بخش‌های فاضلاب کشی، احداث جایگاه زباله، پل، ماشین آلات دهیاری‌ها و سنگ فرش‌ معابر توسعه یافته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری کردستان یادآور شد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید میزان شبکه فاضلاب در روستاها از ۱۹۳ هزار و ۷۳۶ متر به ۸۲۸ هزار و ۵۹۲ متر، جایگاه دفع زباله روستاها از ۱۷۸ مورد به ۴۹۹ مورد و پل احداثی از ۴۴ دهنه به ۴۹۹ دهنه رسیده است.

وی گفت: همچنین در این مدت دیوار حایل روستایی از ۲۰ هزار متر مکعب به ۱۴۱ هزار متر مکعب، سنگ فرش معابر از ۷۹ هزار متر مربع به ۶۳۲ هزار متر مربع و تعداد پارک‌های کودک احداث شده نیز از ۲۰۶ مورد به ۷۴۹ مورد رسیده است.

شریف پور، نیاز امروز دهیاری‌ها را شناخت و اولویت بندی مشکلات روستاها اعلام و تاکید کرد: هم اینک مساله مهم توجه به ضرورت‌ها و نیازهای روستاهاست و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید نیازهای منطقه خود را بشناسند و بتوانند بر اساس ضرورت آنها را طبقه بندی کنند.

وی یادآور شد: برغم تمام کمک‌های دولت، دهیاران باید توجه داشته باشند که حل مشکلات تنها با نگاه به اینگونه کمک ها امکانپذیر نخواهد بود بلکه نیازمند برنامه ریزی و کوشش بیشتر برای درآمدزایی است چرا که در غیر این صورت هیچ توفیقی در پیشرفت اهداف دهیاری ها نخواهیم داشت.

هم اکنون یک هزار و ۲۱۲ دهیاری در روستاهای استان کردستان فعال است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها کردستان توسعه روستایی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان توسعه روستایی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری کردستان کردستان توسعه روستایی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری کردستان اخبار کنکور میلیارد ریال دهیاری ها هزار متر کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند