Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان این‌که نیاز است تمام علمای اسلام در واکنش به اقدام وقیح رئیس جمهور فرانسه اعتراض کنند گفت: باید تمام مسئولان کشور پاسخ دولت فرانسه را بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد هفته وحدت اظهار کرد: وحدت یک اصل در نظام و انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منظور از وحدت و نامی که امام خمینی(ره) برای این هفته انتخاب کردند، تقریب است؛ یعنی شیعه و سنی در کنار هم بر مشترکات تکیه کرده و با رعایت ادب، نسبت به مسائل اختلافی بر مشترکات خدا، قبله، قرآن و ... تأکید داشته باشند و با در کنار یکدیگر قرار گرفتن به دشمن اجازه ندهند از غیر مشترکات بین شیعه و سنی سوءاستفاده کند.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: امروز جامعه اسلامی نسبت به گذشته بیش از همیشه نیاز به اتحاد و تقریب دارد چراکه دشمن از میان مسلمانان افرادی را انتخاب کرده و با ایجاد گروهک‌هایی از جمله وهابیت، طالبان، داعش، القاعده، سحابه و ... با دادن فتواهای کفرآمیز علیه سایر مذاهب تفرقه ایجاد کرده و باعث خونریزی و در آمیخته‌شدن خون شیعه و سنی می‌شود.

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: در طرف مقابل، اسرائیل، آمریکا، انگلیس و تمام افراد و کشورهایی که پشت صحنه هستند، کشورهای مسلمان را مورد تمسخر قرار می‌دهند که مسلمانان به دست خودشان از بین می‌روند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیاز است نسبت به هر زمان دیگری وحدت سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

امام جمعه اسدیه گفت: در گذشته افرادی بودند که با توجه به موقعیت، جایگاه و سفرهایی که به کشورهای مختلف داشتند، بحث تقریب را پیگیری کردند که برخی از این افراد شامل امام خمینی(ره)، شیخ شلطوط، علامه سید شرف‌الدین و ... می‌شوند. هم‌اکنون نیز نیاز است ما راه این بزرگواران را بیش از پیش ادامه دهیم.

تأسیس مجمع تقریب مذاهب در سال 1369

حجت‌الاسلام خزاعی بیان کرد: بعد از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری در سال 1369 مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی را تأسیس کردند که این مجمع هر ساله همایش‌هایی را جهت افزایش ارتباط بین کشورهای مسلمان برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی مجمع تقریب مذاهب تأثیرات بسیار زیادی داشته است افزود: از بین رفتن داعش علاوه بر این‌که یک بُعد آن نظامی بود که جا دارد یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و تمام شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم، بُعد دیگر نابودی داعش، مسائل علمی و فرهنگی بود؛ مطرح شدن این مباحث در کنفرانس‌های اسلامی تأثیرات بسیار خوبی داشته است.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: تا زمانی که کشورهای مسلمان دشمنانی از جمله آمریکا، اسرائیل و انگلیس دارند، فرقه و نحله‌های تفرقه‌انگیز وجود دارد و پشت پرده همه این فرقه‌ها، استکبار جهانی قرار دارد.

حجت‌الاسلام خزاعی اظهار کرد: مسلمانان در مقابل تفرقه دشمنان وظیفه دارند بر مشترکات خود اتفاق‌نظر داشته، اتحاد و وحدت خود را حفظ کنند. در قرآن نیز آیات زیادی در خصوص وحدت وجود دارد و نیاز است در این آیات تدبر و به پیام‌های آن اندیشیده شود.

وی با بیان این‌که ارزش وحدت و تقریب بسیار زیاد است، گفت: با وجود وحدت، امنیت نیز خواهیم داشت و با وحدت است که اقتصاد کشور درست می‌شود. حتی در این رزوها که شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا هستیم اگر مردم با کادر درمان وحدت داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، کرونا را شکست خواهیم داد.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: اگر هر کدام از مذاهب مختلف بخواهد به تنهایی اقدامی انجام دهد، تأثیر مفیدی نخواهد داشت چراکه به تنهایی نمی‌توان کاری انجام داد اما اگر تمام مذاهب با هم اتفاق نظر و وحدت داشته باشند قوی خواهند بود.

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های تقریبی که شیعه و سنی با وحدت در کنار هم زندگی کرده و ارتباطات اجتماعی بسیار قوی دارند، لازم است مستنداتی از این‌گونه وحدت و اتحاد برای معرفی در سطح کشور ساخته و در رسانه ملی منعکس شود چراکه این اقدامات باعث تقویت اتحاد بین شیعه و سنی در تمام کشور و نا امیدی دشمنان خواهد شد.

تقریب زمینه‌ساز ظهور است

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه تقریب در کشور بحث بسیار مهمی است و باید به آن توجه شود چراکه تقریب زمینه‌ساز ظهور و مانع سوءاستفاده دشمنان از شیعه و سنی خواهد شد.

باید به اقدام وقیحانه رئیس جمهور فرانسه اعتراض کرد

امام جمعه اسدیه با اشاره به هتک حرمت روزنامه فرانسوی نسبت به پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و تأیید این اقدام وقیح توسط رئیس جمهور فرانسه، اظهار کرد: امروز جا دارد تمام علمای اسلام و دلسوزان از ره‌آوردهای به دست آمده از وحدت و تقریب استفاده کرده و در واکنش به این اقدام وقیح بیانیه صادر کرده و اعتراض کنند.

حجت‌الاسلام خزاعی ادامه داد: دشمن با این اقدام وقیحانه خود چند مسئله را مورد نظر دارد؛ مسئله اول این‌که حدود یکسال می‌شود روزهای شنبه در فرانسه شاهد اعتراضاتی هستیم که رئیس جمهور این کشور می‌خواهد با این اقدام توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر(ص) توجه‌ها را از اعتراض همیشگی منحرف کند. مسئله بعد وجود بیش از 6 میلیون نفر مسلمان در کشور فرانسه و گسترش روز به روز اسلام در این کشور است لذا این اقدام با هدف جلوگیری از پیشرفت اسلام در فرانسه صورت گرفته و مسئله بعدی سنجیدن حساسیت مسلمانان است که می‌طلبد نسبت به توهین رئیس جمهور فرانسه حساس بوده و جلوی این اقدامات وقیحانه گرفته شود که مجدد شاهد توهین‌های دیگری نباشیم.

توسعه بیداری اسلامی و درخشش محور مقاومت

وی با اشاره به توسعه بیداری اسلامی و درخشش محور مقاومت، عنوان کرد: رئیس جمهور فرانسه دنبال این است که به روش‌های مختلف جلوی بیداری اسلامی و محور مقاومت ایستادگی کرده و از گسترش اسلام در قاره اروپا جلوگیری کند.

امام جمعه اسدیه تاکید کرد: در این شرایط کرونایی ما نیز وظیفه داریم با حفظ انسجام اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتحاد و تقریب را حفظ کرده تا بتوانیم با این اتحاد اقداماتی را که پیامبر اسلام(ص) در شرایط سخت شعب‌ابی‌طالب دنبال کردند ما نیز دنبال کنیم تا بتوانیم مسلمانان را حفظ کنیم و از شرایط کرونایی عبور کنیم.

حجت‌الاسلام خزاعی به شرایط سخت اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: با وحدت و اتحاد و توجه به مباحث مهم اقتصاد مقاومتی می‌توانیم شرایط سخت اقتصادی را آسان کرده و از پیچ‌وخم‌های اقتصادی عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جامعه از تمام جهات، بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقریب بین مردم است.

تمام مسئولان کشور پاسخ دولت فرانسه را بدهند

امام جمعه اسدیه افزود: باید تمام مسئولان کشور پاسخ دولت فرانسه را بدهند و وزیر امور خارجه کشور ایران، سفیر یا نماینده کشور فرانسه در ایران را احضار کرده و برای تکرارنشدن مجدد این اقدامات تعهد گرفته شود.

حجت‌الاسلام خزاعی بیان کرد: لازم است وزارت امور خارجه ایران پویا و فعال باشد و سریع‌تر از سایر کشورهای مسلمان در واکنش به اقدام کشور فرانسه بیانیه بدهد چراکه کشور ایران کشوری است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم خواسته امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از وحدت را برآورده ساخته و ادامه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام خزاعی رئیس جمهور فرانسه امام جمعه اسدیه کشورهای مسلمان امام خمینی ره شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی امروز یکشنبه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات، لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت ها و دارایی هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

به گفته جلالی، ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان این حوزه در کشور و  سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود